بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر : ۱۴۶۵۴۳



سخنان مهم آیت الله مکارم در مورد تحریم حج عمره: سووال ما از مسوولان حج آن است که آیا عمره مستحب را به هر قیمتی باید برویم؟

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سخنانی از اتفاقات بوجود آمده در فرودگاه شهر جده عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش انتخاب ؛ این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: مایل نبودم مساله حادثه ناگوار فرودگاه جده رسانه ای شود و توصیه می کردیم رسانه ای نشود اما رسانه ای شد و باید چندنکته درباره آن بیان کنیم.

وی ادامه داد: سووال ما از مسوولان حج آن است که آیا عمره مستحب را به هر قیمتی باید برویم؟ نمی خواهم مساله تحریم عمره را پیش کشم اما آیا به هر قیمت و به هر ذلتی باید به عمره رفت؟

وی ابراز داشت: به مسوولان سعودی عرض می کنم که شما ساخت و سازهای عظیمی در مکه و مدینه کرده اید اما مهم تر از همه چیز امنیت، خصوصا امنیت ناموسی است و اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد در پس کوچه های مکه و مدینه امنیت خواهد بود؟

این مرجع تقلید افزود: اگر امنیت فرودگاه بین المللی متزلزل شود مردم دنیا در مورد شما چه خواهند گفت و به مسوولان خودمان عرض می کنیم که از این مساله ساده نگذرند و بنشینند فکر کنند تا کی باید عمره مستحب را برویم.

وی اظهار داشت: نباید تن به هر اهانتی بدهیم تا بخواهیم مستحبی را به جای آوریم.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی، عزت و آبرو را برای کشور فراهم کرد و عزتش به جایی رسیده است که 6 وزیر خارجه جهان یک طرف و وزیر خارجه ایران یک طرف نشسته و ماه ها با هم صحبت می کنند و این عزتی است که در سایه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به دست آمده است.

وی گفت: اکنون در دنیا همه رسانه ها همه روزه خبری از ایران دارند و کشور ما مطرح و آبرومند است و امیدواریم نتیجه صحبت به جای خود برسد ولی منهای نتیجه خود این برنامه عزت است و نباید این عزت را به آسانی از دست بدهیم.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: به هر حال حادثه جده، حادثه ای نیست که به سادگی از آن بتوان گذشت و امیدواریم برنامه های ما همه برنامه های عزت آفرین باشد و جایی که دیدیم مایه عزت نیست آن را رها می کنیم.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
قبل از اینکه این مسئله پیش بیاد باید تحریم میکردید پول این مملکت رو فقط برای یک عمل مستحب سالهاست که میریزد تو جیب سعودی ها و این حکومتم که خوب دستمزد این ملت رو میده از کمک به داعش و حمله به یمن و حالا هم این اتفاق ناگوار واقعا باید گریست
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
باید دهن آل سعود رو خورد کرد.به هر طریقی.نجاسات وهابی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
درود بر شرفت حاج آقا
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
خدارو شکر این بار یک حرف منطقی شنیدیم
rayan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
تحریم حج عمره برای 10 سال
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
خدا را شکر که بعد از این همه فجایع آل سعود بالاخره یکی از مراجع صدایش درآمد واقعا" مردم نباید به عمره برن خدا کنه حج وزیارت یه مدتی از درآمد عمره چشم پوشی کنه تا این بیشرفها یکم به خودشان بیان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
حرف حساب
aaaa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
تحریم مکه تانابودی آل سعودسوسمارخواررفتن به مکه به هرقیمتی ومسلح شدن داعش درامد مکه برای ال سعودداشتن هواپیمای شخصی وتفریح درسواحل لاس وگاس
google
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
بجای رفتن به مکه کارافرینی کنیدثوابش از مکه بیشتره بجای رفتن به مکه به اقتصادکمک کنیدبجای ریختن دلاربه جیب ال سعودپولهاتونو درشهرهای مذهبی ایران خرج کنیدو...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
غیرت ایرانی از بین رفته یعنی رفتن به حج اینقدر واجبه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴
مردم از مراجع انتظار دارند که بدون هیچ ملاحظه ای جا پپا جای پای آیت الله بروجردی بگذارند و با یک فتوا برای پایان دادن به اینگونه اهنتهای آل سعود رفتن به حج عمره را حرام اعلام کنند تا مسئولان هم به خود بیایند و اینقدر به دلایل سیاسی مقابل این وهابیها کوتاه نیایند.مگر نه اینکه این سرزمینی برای ناموس و شرافتش آنهمه شهید داد پس حالا که ناموس ایرانی مورد تجاوز قرار گرفته نباید کاری کرد که دیگر هیچ کس جرات چنین اهانتی را نداشته باشد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
++++++++++
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
این اتفاقات مشمئز کننده و ناپسند حداقل باعث بیداری مردم و پرهیز از سطحی نگری و مقدس مآبی و پرهیز از رفتارهای ابو موسی اشعری وار خواهد شد. تحریم حج یعنی اینکه ایرانی با شعور خود با مسائل برخورد میکند و مانند افراد ساده لوح و ظاهر بین در سپاه حصرت علی (ع) در جنگ صفین فریب حیله عمر و عاص و قرآن بر سرنیزه کردن را نخواهند خورد.
دانشجو
UNITED STATES
پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
6 تا وزیر خارجه بخاطر زحمت بی منت بچه دانشگاهی ها سر میز مذاکره آمدند لطفا افتخارش را به نام دیگری نزنید
مژگان صمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
سلام . تفرقه انداختن میان مسلمانان و کم اهمیت دادن حج ومستحب شمردن عامل عبادی مهم اتحاد امت اسلام. به هر بهانه ودلیلی مردود است. ایه شریفه واعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقو .... به چه دلیل بر حضرت رسول نازل شد؟ تمام سعی دشمنان اسلام کمرنگ کردن اعمال حج وجدایی مسلمانان است. با تحریم و نرفتن به حج به عوامل شیطان در نیل به هدفشان کمک کرده ایم. هیچ کسی چه مسؤل وچه پادشاه حق محروم کردن هیچ مسلمانی که به به قصد طواف خانه خدا رهسپار مکه مکرمه میشه را ندارد. کعبه خانه خداست و ملک یا ارثیه هیچ قوم یا خاندانی نیست. امروز در خبر شنیدیم که به خاطر گارشکنی دولت ال سعود حجاج ایرانی از طواف خانه خدا محروم شده اند. من یک زن مسلمان ایرانی که ارزویش طواف خانه خدا و همنوا شدن با دیگر مسلمانان در طنین زیبا ی لبیک لک لبیک است. تقاضا دارم کمک کنید این قطره به اقیانوس بپیونده وندای لبیک را از اعماق وجود زمزمه کنه..با تشکر