ماجرای برداشت های بانک ملی از حساب های شخصی!
به گزارش پارسینه ، مشتریان بانک ملی با پیامک هایی که از روز گذشته از ازسوی این بانک با مضمون کسر 5 هزار تومان کارمزد جهت سرویس پیامک ساپتا برای آن ها ارسال شده متعجب و سردرگم شده اند که ماجرا از چه قرار است و اغلب باعث اعتراض و نارضایتی آن ها شده است.
البته اجرای این طرح جای بحث ندارد،گفت و گوبا ولی اله فاطمی اردكانی معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران مبنی بر اینکه این طرح موضوعی است که بانک مرکزی در مصوبات سال 88 و 91 خود به صراحت تصریح کرده و حتی کارمزد خدمات هم به مبلغ 25 تومان در اختیار بانکها قرار داده است، اما در حال حاضر هیچ یک از بانکها این مبلغ 25 تومانی را به عنوان هزینه خدمات دریافت نمیکنند و فقط هزینه ارسال پیامک که برای بانکها بسیار گزاف و سنگین شده است را از مردم اخذ میکنند.
بنابراین فقط هزینه ارسال پیامک توسط بانکها دریافت میشود و این نکته وجود دارد که این هزینه به ازای ارسال هر پیامک نیست زیرا اگر بخواهیم هزینه تک تک پیامکها را کسر کنیم حجم تراکنشهای مازاد و ریز، موجب ناکارآمدی سیستمهای بانکی خواهد شد.
فاطمی اردکانی در ادامه افرود: به همین دلیل یک متوسطی حساب میشود تا به صورت سالانه یا چند ماه یکبار مبلغی از مردم اخذ شود که هم برای هزینه پیامک است هم برای افزایش تعداد پیامکها که امنیت حساب مشتریان را در پی خواهد شد، اخذ خواهد شد." این مبلغ باید دریافت شود.
اما بحث مهم نحوه دریافت ناگهانی این مبلغ است زیرا بانک ملی ایران می توانست با اطلاع قبلی به مشتریان خود این اقدام را عملی کند تا دیگر نارضایتی ایجاد نشود.
علاوه بر این به گفته بسیاری از مشتریان اگر اطلاع رسانی درستی از قبل صورت گرفته بود، شاید بسیاری از مشتریان انصراف خود را از دریافت پیامک اعلام می کردند.
قابل ذکر است بانک ملی در راستای نحوه اخذ آبونمان از اعضای ساپتا نیز یکماه پیش اطلاعیه ای را صادر کرد مبنی بر اینکه این بانک با بهینهسازی سرویس ارسال پیام کوتاه (ساپتا) گام مهم دیگری در راستای جلب رضایت مشتریان خود برداشته است.
بر اساس اعلام بانک ملی ایران، پس از انجام هر تراکنش مالی، یک پیام کوتاه به صاحب حساب ارسال و اطلاعرسانی لازم صورت میگیرد. آبونمان عضویت در این سامانه و هزینه دریافت پیامک برای همه تراکنشها صد هزار ریال در سال خواهد بود.
بر اساس اطلاعیه بانک ملی ایران این آبونمان برای سال 1394 از کسانی که از گذشته عضو این سامانه بوده و تمایل به استفاده از این سامانه را از این پس نیز داشته باشند در دو زمان پایان اردیبهشت ماه و پایان آبان ماه کسر خواهد گردید و از مشتریانی که بعد از این تاریخ در این سامانه ثبت نام کنند در زمان ثبت نام آبونمان یکساله اخذ خواهدگردید. ملاک کسر هزینه شماره مشتری بوده و در صورت اتصال چند حساب به یک شماره مشتری، فقط یک آبونمان برای مشتری لحاظ خواهد شد.
در پایان این اطلاعیه نیز اشاره شده مشتریانی که تمایلی به استفاده از این سامانه ندارند میتوانند حداکثر تا تاریخ 5/2/1394 با مراجعه به شعب بانک یا ارسال عدد 1 به شماره 100064140 نسبت به غیرفعال سازی این سرویس برای شماره حساب/حسابهای خود اقدام نمایند. بدیهی است برای این دسته از مشتریان عضو سامانه تا 100 عدد پیامک رایگان ارسال خواهد شد.
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اخبار روز
خبرنامه
چرا فقط ملی این کار را کرد مگه بقیه بانکها س ام اس ندارن.
واقعا عجیب بود،پس این مبالغی که تو بانک میمونه هیچ سودی برای بانک نداره!؟این سرویس دهی بانک هست و هیچ اجباری بابت دادن و یا ندادن smsدر کار نیست که بخوتد این مبلغ رو به اجبار هز حساب مشتریاش کم کنه!
واقعا عجیب بود،پس این مبالغی که تو بانک میمونه هیچ سودی برای بانک نداره!؟این سرویس دهی بانک هست و هیچ اجباری بابت دادن و یا ندادن smsدر کار نیست که بخوتد این مبلغ رو به اجبار هز حساب مشتریاش کم کنه!
دستشون پر از اين شعبده بازيهاس
. هرکس یه جور از این مردم میکنه. هیچ کس به اندازه مسئولین این مملکت دشمن مردممون نیست.
هردم از این باغ بری می رسد...
خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه.
روحانی با این کارهایی که میکنه دیگه رای نمیاره.هیچ کار خاصی انجام نداده که هیچ،بدتر هم کرده.
مثل یک مرد واقعی کارت ملی تو میگرفتی دستت و میرفتی مثل خیلی آدم های دیگه ضمن اعتراض به این دزدی آشکار در روز روشن حسابتو میبستی و میومدی بیرون.
تا جلو این سرقت های محترمانه گرفته بشه
چرا اینکارو نکردی ؟