بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر : ۱۴۹۷۰۱

حجت الاسلام محسنی اژه ای در هشتادمین نشست خبری خود با اعلام خبر بازداشت موقت معاون رئیس جمهور سابق گفت: پیش از ظهر امروز بقایی برای بازجویی در مورد پرونده ای که در دستگاه قضا داشت به دادسرای ویژه کارکنان دولت احضار شد و به دستور بازپرس ویژه پرونده برای وی حکم بازداشت موقت صادر شده است.

پنج نفر درخصوص حادثه هتلی در مشهد دستگیر شدند

محسنی اژه ای در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از حادثه ای که برای زائران حرم رضوی در یکی از هتل هااتفاق افتاده بود افزود: امیدوارم کسانی که مسموم شدند هرچه سریعتر بهبودی کامل را پیدا کنند و از طرف خودم و قوه قضاییه به بازماندگان حادثه تسلیت می گویم.

وی با اعلام اینکه حادثه مسمویت در هتل مشهد اتفاق بدی بود تصریح کرد: طبق آخرین صحبت هایی که با بازپرس پرونده و دادستان مشهد داشتم هنوز حکایتی از عمدی بودن و یا جنایی بودن قضیه وجود ندارد البته این اظهار نظر قطعی نیست و برای اعلام قطعی آن به زمان نیاز داریم.

اژه ای با اعلام اینکه بلافاصله بعد از وقوع ماجرا پرونده ای در این زمینه تشکیل شد و بازپرس ویژه قتل مشهد مامور رسیدگی به این پرونده شد افزود: از دست اندرکاران هتل و مسئولان ذی ربط تحقیقات انجام شده و در حال حاضر ۵ نفر در بازداشت به سر می برند.

سخنگوی قوه قضاییه با اعلام اینکه از اجزای فوت شدگان نمونه برداری سم شناسی صورت گرفته افزود: علاوه بر نمونه گیری از اجساد از آب، هوا و غذای هتل نیز نمونه برداری شده است و براساس حساسیتی که این پرونده دارد مقرر شده تا پایان امروز نتیجه آزمایشگاه سم شناسی به اطلاع دادستان مشهد برسد.

وی در ادامه با اعلام اینکه ۲۴ نفر در این حادثه مسموم شدند افزود: عده ای از مسموم شدگان بلافاصله بعد از حضور در بیمارستان و با انجام اقدامات اولیه پزشکی مرخص شدند از این تعداد چند نفری همچنان در بیمارستان بستری هستند و متاسفانه ۴ نفر فوت شدند.

پنج عضو معاند فعال در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه هشتادمین نشست از سلسله نشست‌های خود با حضور خبرنگاران ضمن اعلام دستگیری ۵ نفر در رابطه با حادثه مسمومیت در هتل مشهد از دستگیری ۵ عضو معاند که به صورت شبکه‌ای در فضای مجازی و شبکه های موبایلی اقدام به ارسال فراخوان برای حضور مردم در خیابان ها می کردند، خبر داد و اظهار داشت: چند نفر از کسانی که مرتبا در شبکه‌های مجازی اقدامات ضد امنیتی و فراخوان‌های غیرقانونی صادر می کردند، از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت شده اند.

وی افزود: در بازجویی های اولیه دستگیرشدگان اعلام کرده اند یک انگیزه ضد امنیتی و ضد انقلابی داشتند.

سخنگوی دستگاه قضا با اعلام اینکه انگیزه اصلی دستگیرشدگان و ارتباطات آنها در حال بررسی است، ادامه داد: هم اکنون ۵ نفر در استان های تهران و کرمان و در مرحله اول بازداشت ها دستگیر و بازداشت شده اند و اعتراف کردند که از طریق شبکه های مجازی اجتماعی اقدام به ترویج فساد و فحشا می کردند.

محسنی‌اژه‌ای با اعلام اینکه امکان تقلیل یا افزایش تعداد بازداشت‌ شدگان در این پرونده همچنان وجود دارد، تصریح کرد: تحقیقات تکمیلی درباره افراد بازداشت شده و شبکه های پیچیده ای که با این افراد در ارتباط بودند، همچنان ادامه دارد.

کلاهبرداری ۱۷۰ میلیونی با فتواهای جعلی

وی در ادامه از دستگیری متهمی خبر داد که با استفاده از مدارک جعلی و فتاوای موجود در زمینه عقد موقت اقدام به کلاهبرداری ۱۷۰ میلیون تومانی از شهروندان تهرانی کرده بود.

سخنگوی دستگاه قضا درباره جزئیات دستگیر شدن متهم کلاهبردار توضیح داد: فرد دستگیر شده با تدارک دیدن سایت اینترنتی و جمع آوری فتاوای تقلبی در خصوص عقد موقت صرفا برای تحصیل پول افرادی را به صورت غیرصحیح با هم مرتبط می کرد. با اعلام خبر فعالیت این فرد کلاهبردار بلافاصله فعالیت سایت متصل به وی مورد رصد کارشناسان قرار گرفت و با محرز شدن فعالیت غیرقانونی و جعلی بودن فتاوایی که در این سایت درج شده بود، بلافاصله متهم در تهران شناسایی و دستگیر شد. تحقیقات از متهم دستگیر شده همچنان ادامه دارد.

رفع تصرف ۲۳ هکتار از اراضی غیرقانونی

محسنی‌اژه‌ای با اعلام اینکه قوه قضائیه با جدیت رفع تصرف از اراضی دولتی و منابع طبیعی را که به صورت غیرمجاز تصرف شده اندپیگیری می کند، اضافه کرد: از ۲۴ اسفند ماه سال قبل تا امروز که نزدیک به سه ماه می شود، ۲۳ هکتار از اراضی غیرقانونی در استان البرز و شهرستان کرج رفع تصرف شده اند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: حدود ۸ هکتار از زمین هایی که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده بودند نیز شناسایی شدند و با دستور قضایی و محرز شدن اینکه اراضی مذکور به صورت غیرقانونی تغییر کاربری دادند، هر ۸ هکتار به وضع اول بازگشت.



رسانه‌ منتشرکننده جزییات دادگاه رضائیان، تحت تعقیب قرار گرفت

سخنگوی دستگاه قضا گفت: منتشر شدن جزییات دادگاه غیرعلنی جیسون رضاییان توسط یکی از خبرگزاری‌ها خلاف قانون است و تحت تعقیب قرار گرفتند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که امروز دومین جلسه دادگاه جیسون رضائیان به صورت غیرعلنی برگزار شد اما شاهد بودیم که خبرگزاری مهر جزییاتی را در رابطه با جلسات دادگاه منتشر کرده است، آیا چنین اقدامی خلاف قانون است؟ گفت: بله، این اقدام خلاف قانون است. بر اساس قانون فعلی که اجازه نمی‌دهد حتی اگر دادگاه علنی باشد جزییات منتشر شود، دادگاه غیر علنی دیگر بحث جدایی دارد.

وی ادامه داد: لذا تحت تعقیب قرار گرفتند و الان این موضوع در حال بررسی است که این اطلاعات را آنها از کجا به دست آوردند و چرا منتشر کردند.

احمدی‌مقدم و پسرش جزو بازداشت‌شدگان پرونده بنیاد تعاون نیستند

محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پرونده‌ای مربوط به ناجا در قوه قضاییه تشکیل شده که 400 میلیارد از محل فروش محموله نفتی نیروی انتظامی بدست آورده است آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: در روزهای گذشته مطلبی مطرح شد که آقای احمدی مقدم و فرزندش بازداشت شدند که من این خبر را کذب محض اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: در مورد بنیاد تعاون نیروی انتظامی در قوه قضاییه پرونده‌ای تشکیل شده که این پرونده دارای متهمانی است که در این راستا 6-7 نفر بازداشت شدند، اما جزء این تعداد آقای احمدی‌مقدم و پسرش نیستند.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: آقای احمدی مقدم خود نسبت به موضوعاتی که در بنیاد تعاون نیروی انتظامی مطرح شد گزارشاتی را ارائه دادند و اظهار کردند که به آنها رسیدگی شود که می‌توانم بگویم در این پرونده فساد مالی وجود دارد و در حال رسیدگی است.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که قوه قضاییه تصمیم ندارد درباره‌ اخلال گرانی که اخیرا برخی از سخنرانی‌ها را بر هم زده‌اند اقدام کند، گفت: اخلال در نظام اجتماعی یا اجتماعات در قانون پیش بینی شده. اگر منظور شما این است که دستگاه انتظامی به وظایفشان عمل کنند که باید این کار صورت گیرد زیرا خیلی از وظایف بر عهده قوه قضاییه نیست. اما اگر منظور شما این است که قوه قضاییه شدیدتر از قانون برخورد کند امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد:‌ با هر نوع اقدام غیرقانونی در هر زمینه‌ای تلاش می‌کنیم که برخورد جدی و بازدارنده‌ای داشته باشیم اما فراتر از قانون نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم. امیدواریم وزارت کشور و نیروی انتظامی اقدامات لازم را انجام دهند تا کار به قوه قضاییه کشیده نشود.

خبرنگاری سوال خود را این گونه مطرح کرد که معاون سازمان امور مالیاتی کشور از فرار مالیاتی 900 میلیارد تومانی فردی در اصفهان و 120 میلیاردی در تهران خبر داده که محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: بعد از این همه گذشت زمان و فناوری‌های نوین که آمده کنترل افراد کار سختی نیست که بخواهیم شاهد این گونه فرار‌های مالیاتی باشیم؛ لذا امیدواریم با ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مراجع ذی ربط بتوانند از این اقدامات پیشگیری کنند تا افرادی که به آنها مالیات بالا تعلق می‌گیرد مالیات را پرداخت کنند.

وی ادامه داد:‌ امیدواریم نظام مالیاتی ما گونه‌ای تنظیم و اجرا شود که فرار مالیاتی پدید نیاید. اما این که گفته شده پرونده به دادسرا فرستاده شده است یا خیر اطلاع دقیقی ندارم. اما پرونده‌هایی در رابطه با فرار مالیاتی داریم.

توضیحات محسنی‌اژه‌ای درباره خبر بازداشت اخلالگران سخنرانی رییس‌جمهور

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا بازداشت تعدادی از اخلال‌گران سخنرانی رییس‌جمهور در حرم امام (ره) را تایید می‌کنید؟ گفت: این موضوع متاسفانه کم و بیش در دوره‌های مختلف وجود داشته و اختصاص به زمان خاصی نداشته است.

وی با بیان اینکه این اقدام خلاف قانون گاه و بیگاه در گوشه‌هایی از کشور انجام شده است، گفت: در حال حاضر بحمدالله بهتر شده است و شاید یک جهت آن این است که خود مردم رعایت می‌کنند. به طور مثال اگر در این جلسه یک نفر بخواهد اخلال کند بقیه با او همراهی نکنند آن یک نفر نمی‌تواند کاری انجام دهد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در خصوص این موضوع، من هم از دادستان تهران و هم از دادستان شهر ری سوال پرسیدم. در این رابطه اگر کسی هم دستگیر شده هنوز پرونده به این دو مرجع نرسیده است. ممکن است در اینگونه اجتماعات و اجتماعات بزرگ مثل چهارده خرداد چنین اتفاقاتی بیفتد و همان لحظه نیروی انتظامی یک نفر را متوقف کند اما این به معنای بازداشت نیست.

محسنی‌اژه‌ای همچنین درباره حادثه شیراز و آخرین وضعیت رسیدگی به آن، گفت: در این رابطه قبلا توضیح دادم که افرادی احضار و بازداشت شدند. کیفرخواست صادر شد و پرونده در حال رسیدگی است.

احتمال منحل شدن برخی از موسسات مالی و اعتباری بزرگ

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به وضعیت 500 موسسه اعتباری غیرمجاز، گفت: هم بانک مرکزی و هم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که من نیز به عنوان معاون اول قوه قضاییه در آنجا شرکت می‌کنم این موضوع را در دستور کار جدی خود دادند.

وی گفت: در این رابطه کارگروهی از وزارتخانه‌ها و نمایندگان سه قوه تشکیل شده و همه موارد که البته تعداد آنها بیش از این عدد است، در یک ردیف نیستند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اعلام انحلال موسسه مالی میزان، گفت: بعید نیست انحلال برخی موسسات دیگر هم به زودی اعلام شود که تعدادی از آنها از موسسات بزرگ هستند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه الزاما همه این پرونده‌ها به دستگاه قضایی نمی‌آید، گفت: با این موسسات صحبت شده که ادغام شوند یا مجوز بگیرند و اگر چنانچه نخواهند زیر بار دستورات قانونی بانک مرکزی بروند به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز، گفت: در این رابطه اطلاع جدیدی ندارم و هنوز هم فرصتی که برای پرداخت پول‌ها داده شده بود به پایان نرسیده است، اما از ادامه فعالیت‌های پدیده جلوگیری نشده و فقط قرار شده موارد خلاف اصلاح شود.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سوالی درباره مرجع رسیدگی به پرونده بنیاد تعاون ناجا، گفت که این پرونده در دادسرای نظامی تهران رسیدگی می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه قوه قضاییه برای نظارت بر تخلفات وکلای میلیاردی چیست؟ گفت: استفاده از وکیل امری منطقی و عقلی است و در قوانین هم پیش بینی شده است. دسترسی به وکیل باید آسان باشد و از طرف دیگر نیز وکیل باید در چارچوب قانون و سوگندی که یاد کرده عمل کند نه اینکه از هر طریقی بخواهد موکلش پیروز شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه بر اساس بخشی از سیاست‌های کلی قضایی که قبلا درباره وکالت ابلاغ شد احساس وظیفه کرد که یک لایحه جامع وکالت تقدیم مجلس کند. متاسفانه این لایحه در دولت سابق مدت‌ها ماند و اصلا به مجلس نرفت. این لایحه در دولت فعلی هم مدت زیادی معطل ماند و در آن تغییرات زیادی بر اساس خواسته وکلا اعمال کردند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تصمیم‌گیری قانونی درباره لایحه وکالت، گفت: در حال حاضر برخی پرونده‌ها وجود دارد که در آنها وکیل شاکی و طرف دیگر پرونده با هم تبانی می‌کنند و پرونده‌ای را طولانی می‌کنند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: چنانچه گفته شد در استان مرکزی پرونده‌ای وجود دارد که محیط زیست علیه شرکتی شکایت کرده و این شرکت وکیلی با 20 میلیارد حق‌الوکاله گرفته است که البته این فرد با اتهام دیگری در تهران بازداشت است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه نسبت به این قضیه دغدغه زیادی دارد ضمن اینکه معتقد است استفاده از وکیل منطقی و در برخی موارد الزامی است اما نباید طوری باشد که در انحصار عده خاصی باشد.

وی درباره وضعیت پرونده برادران «ر» که در بخش صنعت فعالیت می‌کنند، گفت: یک نفر از آنها با وثیقه آزاد شده و هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره موضوع معوقات بانکی گفت: با اصراری که قوه قضاییه در این باره کرد بانک مرکزی گفت که لیست 575 نفر از افرادی که معوقه دارند را ارائه می‌کنیم. از آن زمان نامه‌نگاری‌های فراوانی شد تا ببینیم اینها چقدر بدهی دارند و این بدهی ها بر اساس ضوابط بوده است یا خیر. بالاخره بر اساس آخرین نامه‌ای که به دادسرای تهران داده شده این افراد از 575 نفر به 217 نفر رسیده‌اند که اگر این تعداد بدهی خود را پرداخت کرده باشند جای خوشحالی دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
حقشون بوده تا دیگه از اون کارا نکنن
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
حالا تکذیب میکنید 2 روز دیگه تایید میشه
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
حال كردم ديدي بورس نيوز اژه اي چي گفت خبر هاي خوب رو كه بزرگ نميزني . در این رابطه اطلاع جدیدی ندارم و هنوز هم فرصتی که برای پرداخت پول‌ها داده شده بود به پایان نرسیده است، اما از ادامه فعالیت‌های پدیده جلوگیری نشده و فقط قرار شده موارد خلاف اصلاح شود.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
جالب است هرجا حرف جرم وخلافی است یک یادی هم از پدیده میشود
جاوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
اقای اژه ای درمورد پدیده هم گفت که یه تخلف داشته و رفع شد چرا اینو پخش نمیکنید و گفت سهامدارا به پولشون میرسن الان اگه خبر بد راجع به پدیده بود سریع جوسازی میکردید اقایان بورس نیوز
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
اقای محسنی ازه ایی بد نیست نهج البلاغه مولا علی را مطالعه کنید که حتما مطالعه کرده اید چرا با اخلال گران وبر هم زنندگان تجمعات وسخنرانی ها بر خورد نمی کنید کجا ست ان عدالت ؟ معنای رسیدگی به پرونده اخلالگران همین است که یک جواب سر بالا وبی معنی به ملت بدهید
مجتبی
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
زیاد جوش نزن پیر میشی
مریم
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
باز هم کلی گویی و کلی گویی و کلی گویی . یک افرادی دستگیر شده اند , یک افرادی خلاف کرده اند , برای یک افرادی حکم صادر شده است . آقای اژه ای ما هم می دونیم که دزدها یک افرادی هستند , خلافکارها یک افرادی هستند , توهین کنندگان یک افرادی هستند , اما ما اسم می خواهیم تا مطمئن شویم که واقعا با این افراد برخورد صورت می گیره , از کارهای دولتی کنار گذاشته می شوند , اموال دزدی پس گرفته می شه و ......... اما حیف که فقط یک افرادی هستند که یک حکمهایی برای اونها صادر می شه . کی هستند خدا می دونه .
گروگان پدیده و میزان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹
مدیران شعب و کارمندان ارشد میزان مردم را به سپرده گذاری تشویق میکردند و به نظر من شریک جرم هستند مخصوصا رییس شعبه ها !!! باید اموال سهامداران میزان به نفع سپرده گذاران توقیف شود و تا املاک و ویلاهای سه راه فردوسی و اموال دیگرشان را انتقال به غیر ندادند را سریعا توقیف کنید تا فرار نکنند ..اینها همگی با هم هستند و تبلیغات چیهای میزان بودند..زهی خیال باطل !! با اینکارها میخواهند فرار به جلو کنند و از زیر بار مسءو لیت شانه خالی کنند ،،بهترین وامها و کم سود ترین وامها را برای خودشان برداشتند!! مخصوصا در 2 ماه اول بحران پولها را برای خودشان و اقوامشان و دوستان درجه یک خودشان برداشتند..ما از اول میگفتیم که شعب را پلمب کنند و حساب کلیه افراد دخیل در شعبات را مسدود کنند و این حرف ما را دادستان و نمایندگان مجلس تایید کردند که مخصوصا 165میلیارد تومانی که از بانک مرکزی گرفتند را به افراد خاص دادند که بازداشت این از خدا بی خبران توسط قوه قضاییه برای همین عملکرد آخرشان بود...... و تقصیر مدیران ارشد بانک مرکزی و دادگستری خراسان این بوده که به تعاونی میزان که روی تابلوهای آن نوشته شده بود تحت نظارت بانک مرکزی و با آرم قوه قضاییه فعالیت میکرد اجازه فعالیت میدادند..آنهم 14 سال ...حالا یکی پیدا بشه به مردم بگه تقصییر مردم چیه?? روزنامه خراسان در مهرماه و آبانماه نوشته بود که موسسه میزان جزو غیر مجازها نیست و در شرف بانک شدن قرار دارد !! خدا وکیلی به کی اعتماد کنیم!!!!!!!! حرف آخر ما اینست چرا مدیران بی کفایت میزان وام سنگین به پدیده دادند و چرا گذاشتن بدهی پدیده به میزان به حدود 800میلیاردتومان برسد و چرا پدیده شاندیز بدهی خودش به میزان را پرداخت نمیکند و چرا میزان اگر ضمانت درستی از پدیده دارد املاک پدیده را به زیر قیمت به فروش نمی رساند تا سپرده گذاران از این بیشتر زندگیشان خراب نشود و حدود 4 میلیون نفر با خانواده از بی پولی و بیچارگی در بیان !! بماند کسانی که سکته کردند و مردن و کسانی که روانی شدن و افسردگی گرفتن!! مگر پول برای سهامداران میزان و پدیده چقدر ارزش دارد که اینهمه آه مردم پشت پدیده و میزان میباشد و اونها اصل در زندگی خیر نخواهند دید!! باشه تا ببینید چه بلایی سر مدیران و سهامداران پدیده و میزان از آه مردم بیاد
ضربه خورده از پدیده و میزان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
تا پول سپرده گذاران پرداخت نشود،خبرهای خوب در راه نیست،بلکه.....
پیام گذار یاس سهام الان زیر 2700تومان است........ پدیده اگر بخواد کار کنه اول باید بدهی به میزان را بدهد...چون با اینکارش 700هزار سپرده گذار میزان را بیچاره کرده و تمام مشکلات میزان و سپرده گذاران زیر سر پدیده میباشد...اگر هم بدهی به میزان را ندهد طبق گفته رییس دادگستری خراسان ،بازداشت در انتظارشان میباشد و اگر این اتفاق بیافتد سهام به زیر 1500خواهد رسید ...پس تنها راه پیشرفت برگرداندن پول 700هزار نفر سپرده گذار بی گناه میباشد...و تا وقتی که این پول از مجموعه پدیده بیرون نیاد..آه مردم پشت سر پدیده و سهامدارانش میباشد و اصلا پیشرفتی نخواهند کرد بلکه شکست خواهند خورد چون پول مردم حق الناس است و پروژه با غصب پول مردم به خاک سیاه خواهد نشست.......
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲
نمیدونم اقایون منتظر چی هستن ... چرا اینقدر پدیده و مردم رو بازی میدن...
علی
UNITED STATES
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
110 هزار نفر همه از مردم این مملکتیم,خانواده شهید,از هر قشری هست,ما شهید ندادیم که این یارو بیاد خون مردمو بکنه تو شیشه,اگه یه روز فقط 1 درصد این جمعیت برن بسط جلوی بیت رهبری بشینن و ازش کمک بخوان صد درصد کمک میکنه,یه روز جلوی مجلس,یه روز جلوی دفتر ریاست جمهوری,بلاخره یکیشون به مردم کمک میکنن,اونوقته که دادستانو حقشو میزاریم کف دستش
همه مسئولا که اینطوری نیستن,آقای اژه ای دمش گرم حالا کمکم نمیکنه,حداقل مثبت حرف میزنه,میگه مورد نداره,دادستان کل کشور آقای رئیسی هم آدم خوبیه,اونم گفته بود پدیده مشکلی نداره,وزیر دادگستری که یادتونه اونم گفت پدیده موردی نداره,الانم نماینده ها میگن حرفای پدیده درست بود و اختلاف جزئی داشت که اصلاح شده,من موندم این همه آدم کله گنده هیشکدومشون منفی صحبت نمیکنن و میگن پدیده حله,اونوقت این دادستان مشهد که فقط یه شهر زیر دستشه نه کل کشور داره با لجبازی این همه آدمو بیکار و بی پول میکنه,من نمیدونم این انگیزش چیه واقعا??? به قول معروف شاه میبخشه, شاه قلی نمیبخشه !!
دادستان!! شاه قلی !!! کوتاه بیا !!! از تو خیلی گنده تراش گفتن پدیده مشکلی نداره !!! تو چی میگی این وسط ???
باید بریم پیش رئیسی !! پهلوان تو اون هجمه ها رفت پیش اون,یادتونه? بریم بهش محترمانه بگیم کمکمون کنه,به نظرم خیلی معقول تر و منطقی تر از دادستان مشهده
اگه موافق باشین تو سامانه همدلی مطرح کنید,که یه عده برن پیش دادستان کل کشور آقای رئیسی و بجای دادستان مشهد,با رئیسی صحبت کنن,پهلوانم ازش راضی تر بود,فایل ضبط شدش هست,به نظرم آدم خوبیه,شاید تونست و کمکمون کرد,احتمالش کم نیست,شاید فرجی شد
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۰
یکی هست بگه کی پدیده پول سپرده گذاران میزان را که امانت دست مدیران میزان بود و با رانت و رابطه از مدیران میزان گرفته و پس نمیدهد را کی میخواد برگرداند و 700هزار سپرده گذار را از بدبختی و فلاکت در بیاورد آخه این چه پروژه ای هست که با خون دل مردم درست شد و با زندگی مردم بازی کردند و الان علاوه بر پول مردم که در اسفند ماه پرداخت نکرد و مردم را 7 ماه سرگردان گذاشت باز پول سپرده گذاران میزان را چرا نمیدهد ،گویی دارند میزان را به گروگان نگه میدارند تا کارشان را به زور به پیش ببرند.....
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
بورس نيوز دو روز ه خبرهاي خوب خبر گذاري ها دارن پخش ميكنن شما منتظر خبر بدي حتما اره !!!!
عرب کش
UNITED STATES
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
حقشونه نامردا
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
اولین و بزرگترین ساحل مصنوعی جهان در ژاپن حالا شما توی کشور یک کاربزرگ شده همون هم با خبرهای بی اساس ازبین ببرید تا ببینیم به زاپن کی می رسم انشاا00سال2500
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
به گزارش اختصاصی پایگاه اقتصادی ایران(اکوبیس) بیست و ششم خرداد از مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بجنورد به پرسش های خبرنگار ما پاسخ داد توجه شما را به این مصاحبه فوق جلب مینمایم

موسی الرضا ثروتی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اقتصادی ایران(اکوبیس)، در خصوص ادامه فعالیت پدیده خاطر نشان کرد بنده اعتقاد دارم باید به پدیده این اجازه داده شود کارش را ادامه دهد تا با فروش سهام البته با قیمت کارشناسی شده اوضاع این شرکت به حالت سابق برگردد، چون محرض شده محسن پهلوان پولی را از مملکت خارج نکرده و هر چه بوده در همین پروژه سرمایه گزاری شده است گرچه در نحوه خرج کردن پول ایراداتی وارد است.
وی در مورد پرسش خبرنگار ما که آیا معتقد است پدیده توان پرداخت این حجم نقدینگی را دارد گفت: بنده در این خصوص اطلاعی ندارم ولی از همه مسئولین سوال کردم چرا تا کنون نظارتی نکردند و یا چرا اینگونه ورود پیدا کردند به مسئله چون پدیده یک شبه که پدیده نشد و نحوه ورود باید با کمترین آسیب به مردم انجام میشد که متاسفانه اینطور نشد
ثروتی اشاره کرد دولت باید حمایت کند تا این مجموعه بتواند به کارش ادامه دهد زیرا یکی از اهداف دولت حمایت از کار آفرینی است و مجموعه پدیده حجم قابل قبولی کار آفرینی کرده است
وی در ادامه خاطر نشان کرد بنده از تمامی نماینده های خراسان امضاء گرفتم که از مسئولین امر پیگیری کنم زیرا برای ما اشتغال مهم است و حفظ سرمایه مردم در پدیده 7هزار نفر کار میکردند یا در میزان 1500نفر مشغول بودند که این حجم افراد اکنون بیکار شدند و این خود بحران بزرگی برای خراسان بشمار می رود و دغدغه نمایندگان مردم است، البته پدیده در همه ایران سرمایه گزار دارد ولی در آن نامه بنده به مردم استان خراسان اشاره داشتم و شفاف اشاره کردم اگر این مشکل حل نشود وزیران مربوطه را استیضاح میکنیم
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه چرا اکنون به این موضوع ورود پیدا کردید گفت: بنده تا سه ماه پیش اصلا از مجموعه پدیده دیدن نکرده بودم و با اصرار سهامداران حوزه انتخاباتی بنده از آنجا دیدن کردم تا بتوانیم در حل مشکل به وجود آمده کمک کنیم و با بازدید از پروژه و سرعت ساخت پروژه و حجم بالای اشتغالزایی عنوان کردم باید به کسانی که این کار را انجام دادند مدال افتخار ملی داد و بسیار خوشحال شدم از اینکه یک شرکت اینچنین در بخش گردشگری توانسته خوب کار کند، البته با جناب پهلوان جلسه ای داشتیم و همانجا نیز عنوان کردم اگر پدیده در استان ما سرمایه گزاری کند حتماً حمایت میکنیم متقابلا بنده جلساتی در مجلس با حضور نمایندگان سه استان خراسان، جناب پهلوان و قائم مقام مدیر عامل میزان داشتیم و هر کدام از نمایندگان دیدگاه های خود را مطرح کردند و مقرر شد با وزیران مربوطه رایزنی انجام شود بنده سوالی را با ویزان محترم اقتصاد، کشور،دادگستری، اطلاعات که تاکنون در دو مورد به کمیسیون رفتیم و قول پیگیری دادند و دو مورد دیگر این هفته پیگیری میکنیم

وی تصریح کرد، حجم پیامک ها و تماس های بنده بسیار زیاد شده و از سهامداران می خواهم از سایت های خبری پیگیر موضوع باشند زیرا اگر هر فرد بخواهد خود پیگیری کند و با بنده صحبت کند یقینا در کار بنده اخلال به وجود خواهد آمد، مردم مطمئن باشند بنده هر کاری در چارچوب قانون انجام خواهم داد تا به حق و حقوق خود برسند.
ثروتی در پایان در خصوص دعوت اکوبیس از وی درباره حضور در همایش " اقتصادی مقاومتی و مدیریت سرمایه های خُرد " افزود: اگر به حوزه انتخاباتی نروم حتماً در این همایش شرکت خواهم کرد