بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر شد و به ۱۲۸ هزار و ۴۱ بشکه در روز رسید.
کد خبر : ۱۵۰۰۷۲
به گزارشافکارنیوز، رویترز اعلام کرد: واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا دو برابر شد، اما میزان واردات این کشور در پنج ماهه نخست ۲۰۱۵، ۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ کاهش داشت که مطابق با تحریم های غرب علیه ایران بود.

کره جنوبی و دیگر مشتریان آسیایی نفت ایران بر اساس تحریم های آمریکا موظفند در سطح پایان سال ۲۰۱۳ از ایران نفت وارد کنند.

بر اساس آمارهای اولیه گمرکی که روز دوشنبه منتشر شد، سئول در ماه گذشته ۵۴۱ هزار و ۵۱۰ تن، معادل ۱۲۸ هزار و ۴۱ بشکه در روز نفت از تهران خریداری کرد، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۸۴ هزار و ۳۲۷ تن، معادل ۶۷ هزار و ۲۳۰ بشکه در روز بود.

از بین ۴ پالایشگاه کره ای، دو پالایشگاه اس کی انرژی و هیوندای اویل بانک از ایران نفت وارد می کنند و میزان واردات هر ماه آنها نسبت به ماه قبل متغیر است.

چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در فاصله ماه های آوریل تا می امسال، ۲.۴۶ میلیون تن، معادل ۱۱۹ هزار و ۳۹۵ بشکه در روز نفت از ایران خریداری کرده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۲.۵۱ میلیون تن، معادل ۱۲۱ هزار و ۸۶۸ بشکه در روز بود.

میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در سال ۲۰۱۴، ۶.۲ میلیون تن، معادل ۱۲۴ هزار و ۴۹۷ بشکه در روز بود که ۷.۱ درصد نسبت به واردات روزانه ۱۳۴ هزار بشکه نفت در سال ۲۰۱۳ کاهش داشت.

بر اساس آمارهای گمرکی، کره جنوبی در کل ماه گذشته ۱۲.۹ میلیون تن، معادل ۳.۰۶ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که این رقم ۳۲.۴ درصد بیش از ۹.۷۶ میلیون تن وارد شده در می ۲۰۱۴ بود.

آمار نهایی واردات نفت ماه گذشته کره جنوبی، که شامل جزئیات بیشتر است، اواخر ماه جاری از سوی شرکت ملی نفت کره منتشر خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر