بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
مدیرعامل شرکت کارگزاری سپهر باستان عنوان کرد:

رشد قیمت سهام شرکت های فعال در بورس پس از اعلام نظر کنگره آمریکا

انتظار می رود تا طی ماه های آتی ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور ایجاد شود که به موجب آن اطمینان سهامداران از شرایط اقتصادی بیشتر می شود و بازار سرمایه در مسیر صعودی ملایم حرکت می کند.
کد خبر : ۱۵۲۵۲۳
نویسنده :
جمشیدی

سفته بازی در روند فعلی بازار سرمایه شدت گرفته و اغلب این افراد به صورت گروهی در معاملات دخالت دارند. حال آنکه به نظر می رسد این روند نمی تواند چندان تداوم داشته باشد و در نهایت سهام شرکت هایی که چشم انداز مثبتی پیش روی آن ها است با رشد قیمتی همراه می شوند و مورد توجه قرار می گیرند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری سپهر باستان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: انتظار می رود تا طی ماه های آتی ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور ایجاد شود که به موجب آن اطمینان سهامداران از شرایط اقتصادی بیشتر می شود و بازار سرمایه در مسیر صعودی ملایم حرکت می کند. در این بین به نظر می رسد با تأیید توافق هسته ای در کنگره سنا آمریکا به طور میانگین رشد 10 تا 15 درصدی در روند قیمتی سهام شرکت ها رخ دهد.

محمد حسن ابراهیمی سروعلیا افزود: پس از گذر از این دوره فعالان بازار سرمایه به سمت سهام شرکت های دارای وضعیت بنیادی مناسب می روند و وضعیت بورس همگام با روند قیمتی آنها پیش می رود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها بهترین مکان برای جذب نقدینگی جدید از سوی سرمایه گذاران خارجی است، در این خصوص ابراز داشت: طی سال های اخیر بازار سرمایه و شرکت های فعال در آن تأثیر منفی از اعمال تحریم های بین المللی و مناقشات هسته ای پذیرفتند و بر این اساس انتظار می رود تا با رفع محدودیتهای موجود از نظر روانی تأثیر مثبتی بر وضعیت بورس اعمال شود.

علاوه بر این، بهبود روابط بین المللی موجب بهتر شدن وضعیت سودآوری گروه هایی همچون خودرو و بانک می شود و شرایط صادرات محصولات تولیدی شرکت ها بویژه واحدهای پتروشیمی را بهتر می کند و سبب افزایش صادرات آنها می شود. همچنین تأمین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز از منابع خارجی نسبت به گذشته به سهولت انجام می پذیرد.

این کارشناس بازار سرمایه به پتانسیل های بورس برای جذب سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی می توانند همکاری و مشارکت خود را با خودروسازان و واحدهای پتروشیمی آغاز کنند یا از طریق گشایش اعتبار LC یا فاینانس به تأمین مالی ارزان برای اجرای طرح های توسعه ای شرکت های مطرح بورسی کمک کنند و از این طریق در کاهش هزینه های مالی شرکت ها و در مقابل افزایش توان سودآوری آنها مؤثر واقع شوند و هر دو مورد با شرایط فعلی امکان پذیر به نظر می رسد.

ابراهیمی سروعلیا افزود: البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که نمی توان انتظار بهبود شرایط اقتصادی تنها با رفع تحریم ها و گشایش روابط بین المللی داشت و به طور قطع برخی موارد و موانع در داخل نیز می بایست مورد بررسی قرار گیرد. تا نسبت به رفع آنها اقدامات مؤثری انجام پذیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
پدر بيامرز خسته نشدي.يه زماني رمال ها رو ميگرفتن .
ماشلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
باسلام بورس نیوز عزیز اروپایها دیگر در خودور سرمایه گذاری نمی کند چرا چون که در ایر ان زیاد ماشین اما در معدنیها قرار داد می بنند چون که در امد خوبی دارد ا لا که در اصفهان نصف جهان اصفهان هم این که در همه چیز اول چون که مردمان با خدای دارند من از زنجان متشگرم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
اگه وزیر اقتصاد بگذارد بازار مثبت می شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
بابا بس كنيد خجالن بكشين تا كي سر خودتونو ميخواين كلاه بذارين
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
می شه کسی کارشناسی نکنه هر چه کارشناسی کردن همش اشتباه بوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
برجام با اون عظمتش تا الان نتونسته بازارو برگردونه اونوقت کنگره بارای مثبتش تاثیر روبورس ما بزاره اقا باید دنبال دلیل دیگه بگرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
این ها همه درست ولی ایا شعار مرگ بر امریکا خاتمه یافته است؟
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
بیش بینی درستیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
پس کلا بازار تا 20 مهر تعطیله تا ماجرا های کنگره و اوباما و بقیه تمام بشه .


من که دو هفته است خارج شدم پولم رو گذاشتم بانک . تا اون موقع صبر می کنم .

البته دو روز الکی حقوقی ها بازار رو صعودی می کنند فکر می کنند مثل قبل ما هنوز دروغ های اونها و تبلیغات دولت و غیره رو باور می کنیم .


کاری کردن که هر حرفی بزنند مردم برعکسش رو انجام میدن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
من باز هم می گویم این مملکت دیگر هیچوقت مملکت نخواهد شد علت ان هم بی صاحب بودن ممبکت و نداشتن یک حرک خاص جدی برای پیشرفت در همه زمینه هست و بیشتر توجهات به سیاست خارجی و کشورهای منطقه است و ایران در این راه قربانی میشود واینده نیز بیشتر قریبانی خواهد شد باتشکر
خامنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
بی خود وقت خود را هدر ندهید تا زمانیکه تکیه بیشتر مسیولین این کشور بر ارمان گرایی است ایران گرایی وضعیت همین خواهد بود که الان هست
trader
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
در این شرایط دولت بهترین کار رو میکنه چون همه انتظار رشد سهم هاشونو بدون در نظر گرفتن ارزش ذاتی و هدف قیمتی دارن
کیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
مشکل بورس رکود هست نه کنگره توجه دولت تنها به آمار تورم هست . کارخانجات نیمه تعطبل هستند چه انتظار از رونق بورس دارید
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
خسته نشديد شما اينقدر ميگين بابا خجالت بكشين هي امروز فردا ميكنين از دي ماه 92 همش حرفتون هميه كه بورس رشد ميكنه
آرین حسابرس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
از15دی92 و افت بورس

چندوقت یکبار رشد بورس به یک رویداد مرتبط میکنید....

بورس الان فقط با نوسان گیری حرفه ای ها حداکثر 10% سود میده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
بورس از وقتی افت کرد که دولت یازدهم روی کار آمد . یعنی هیچ ارتباطی به تحریم نداشت.
علی
UNITED STATES
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
چرا مردم را گمراه میکنید؟ چرا به مردم امید واهی میدهید؟ دوسال بود که میگفتید با حصول توافق بازار بورس میترکند و چه‌ها که نمیشود!! خجالت نمیکشید سهامدارن جزء را از چاله به چاه می‌اندازید؟ هر بار خرید میکنم به امید اینکه (بقول بورس نیوز) قیمتها به کف رسیده! ولی باز میبینم باز هم افت کرد و باز هم کف قیمتها سقوط کرد!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
حرف مفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
بورس اصلاً ارتباط با توافق ندارد و همین هم کاملاً مشص است و به این نتیجه رسیدم که پدر بورس از زمانی در آمده که مجوزهای خرید و فروش بصورت آنلاین انجام میشود برای اینکه هر شخصی که هیچ اعتقاد به مردانگی در معامله کردن را ندارد وارد بورس شده و پدر سهام را درآورده و حقوقی که نقش اصلی را بازی می کند
محمدحسین ر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
سیاست و رفتار غیر شفاف و ضعف دولت موجب برهم زدن نظم اقتصادی وبورس و... در کشور شده و مردم را دچار گمراهی کرده ، چنانچه این مشکل برطرف شود همه چیز در جامعه نظم گرفته و بورس هم در کشور بهبود خواهد پذیرفت.