بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
کد خبر : ۱۵۳۴۴۷
او در گفت و گو با "وال استریت ژورنال" اشاره کرد که بیش از چهار هزار دختر ایرانی اکنون در حال انجام بازی فوتبال در تیم های باشگاهی ایران از سال 2005 میلادی تاکنون بوده اند."



سرویس بین الملل خرداد:روزنامه "وال استریت ژورنال" با انتشارگزارشی ضمن پرداختن به وضعیت ورزش بانوان در ایران اشاره می کند که علیرغم آن که زنان هنوز اجازه حضور در استادیوم های فوتبال را ندارند بخش عمده ای از پیوستن نسل تازه ای از دختران جوانان به تیم های فوتبال در کشورمان مدیون تلاش های یک شهروند ایرانی امریکایی است: کتایون خسرویار مربی تیم ملی دخنران زیر 14 سال.

به گزارش خرداد، این روزنامه از افزایش موج اقبال زنان ایرانی به فوتبال اشاره کرده و می نویسد:"باید گفت که انقلابی فوتبالی در میان زنان ایران روی داده است. بخش مهمی از آن به دلیل تلاش های خانم خسرویار است. او که 27 ساله است در سن 17 سالگی به ایران بازگشت. او کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران بوده است. او اکنون سرمربی تیم دختران فوتبالیست زیر 14 سال ایران است. او در گفت و گو با "وال استریت ژورنال" اشاره کرد که بیش از چهار هزار دختر ایرانی اکنون در حال انجام بازی فوتبال در تیم های باشگاهی ایران از سال 2005 میلادی تاکنون بوده اند."

وال استریت ژورنال در ادامه می نویسد:"خانم عرب عامری رییس برنامه های ملی فوتبال زنان ایران معتقد است که اصلی ترین چالش فقدان سرمربیان زبده برای تصدی سکان رهبری تیم است. با این حال، او معتقد است که که زنان فوتبالیست ایرانی آینده روشنی دارند. او به همراه خانم خسرویار امیدوار و خوش بین هستند که توافق هسته ای بتواند سبب افزایش همکاری های ورزشی ایران با کشورهای اروپایی و امریکا و در نتیجه ارتقای سطح فوتبال زنان ایران شود."

خانم خسرویار در بخش دیگری از این گزارش به عملکرد صدا و سیما در پوشش اخبار مربوط به فوتبال بانوان اشاره کرده است. او در این باره گفته است:"یکی از چالش های مهم برنامه های تلویزیونی در ایران بودند. تلویزیون دولتی ایران به تدریج متقاعد شده که کلیپ هایی را از برنامه های ورزشی زنان فوتبالیست پخش کند."


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
همین را کم داشتیم زنان ایرانی ابتدا بروند مانتو روسیشان را بردارند و بعد از این غلط ها ابروی فوتبال رفت