بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
با توجه به اینکه هنوز تحریم ها به صورت کامل از بین نرفته اما ساختارهای تجارت و ادبیات بازرگانی خارجی و رقابتهایی که در دنیا وجود دارد، نشانه های مثبتی از موافقت با توافق و لغو کامل تحریم های بین المللی را به همراه دارد.
کد خبر : ۱۵۳۵۰۴
نویسنده :
یارمحمدی
"خصدرا" شرکت تأثیر گذاری بر صنعت خدمات دریایی، نفت و گاز و پتروشیمی و تابعی از تصمیمات وزارت نفت، سیاست های کلان اقتصادی و برنامه های جامع دولت برای دوران پسا تحریم، می باشد.

مدیر عامل شرکت صنعتی دریایی ایران ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: نمی توان گفت شرکت صدرا سریعتر و یا کندتر از برنامه های جامع دولت حرکت می کند، با توجه به اینکه هنوز تحریم ها به صورت کامل از بین نرفته اما ساختارهای تجارت و ادبیات بازرگانی خارجی و رقابتهایی که در دنیا وجود دارد، نشانه های مثبتی از موافقت با توافق و لغو کامل تحریم های بین المللی را به همراه دارد.

قباد چوبدار در ادامه افزود: وقتی هیئتی ایتالیایی برای مذاکره با وزیر صنایع و یا نفت به ایران آمد، بخشی از این هیئت نیز با صدرا مذاکراتی انجام داد و تا کنون ایتالیا، آلمان، سنگاپور، کره، ترکیه، هلند و چین کشورهایی بودند که شرکت هایی از آنها با ما برای همکاری مذاکره داشتند.

وی تصریح کرد: هیچ یک از طرفین مذاکره کننده نمی توانند ادعایی مبنی بر تفاهم، قرارداد یا توافقی با طرف مقابل را داشته باشند چرا که هنوز کنگره آمریکا در رابطه با مذاکرات ایران و گروه 1+5 نظر قطعی خود را اعلام نکرده و تحریم های بین المللی همچنان پابرجاست.

وی در رابطه همکاری صدرا با شرکت های خارجی گفت: برخی از این مذاکرات وزن و ارزش بیشتری دارند و طبیعی است که کشورهای آسیای شرقی ادعای دوستی و نزدیکی بیشتری به ما داشته باشند ولی هریک از آن ها که سرمایه ارزان تر و تکنولوژی به روزتر همراه با سوابق بهتری داشته باشد از منظر صدرا موفق تر و در اولویت همکاری قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول تأکید کرد: اگر این مذاکرات به نتیجه برسد و قراردادی منعقد گردد محل اجرای این پروژه ها در ایران می باشد، چرا که همه دنیا دریافته که ایران دیگر کشور چند سال قبل نبوده و دیگر مصرف کننده صرف نمی باشد، همچنین صدرا از لحاظ فعالیت شرکتی وزین می باشد و انتقال ابزار و تجهیزات آن به محل دیگری وجود ندارد.

چوبدار در رابطه با محل تامین مالی تجهیزات مورد نیاز برای اجرای همکاری ها عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت صدار شرایط تحریم را با سخت کوشی پشت سر گذاشته در حال و با فرض ثابت ماندن شرایط، نیازی به خریداری تجهیزات جدیدی ندارد، اما اگر همکاری ما با این کشورها آغاز شود طبیعی است که به ابزار تجهیزات جدید در راستای این همکاری نیاز پیدا خواهیم کرد که تأمین مالی این تجهیزات، بخشی از تعهدات طرف مقابل می باشد، از طرفی چون آنها از قبال این همکاری ها منتفع هستند قطعاً خود آنها نیز این نیاز مالی را رفع خواهند کرد.

وی در رابطه با جبران زیان انباشته شرکت گفت: با توجه به شرایط رکود اقتصادی کشور اغلب شرکت ها با زیان انباشته همراهند و تنها در میزان این زیان، تفاوت وجود دارد که همه این ها با بهره گیری از ظرفیت های تولید، افزایش بازدهی و استفاده از منابع خارجی و تولید درونی برطرف خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که انجام این امر در صدرا کار بسیار سختی می باشد چرا که متأسفانه سوء مدیریت در این شرکت فاصله بین آنچه باید باشد و آنچه که هست را افزایش داده و امیدوارم با حمایت دولت و با به کارگیری ظرفیت های درونی، صدرا تبدیل به برند معتبری نه تنها در خاورمیانه بلکه در دنیا شود.

چوبدار در خاتمه افزود: اگر زیر ساخت ها و تغییرات کیفی در شرکت ایجاد شود قطعاً جایگاه سهام شرکت نیز ارتقاء خواهد یافت و انتقال به بازار بورس هم از جمله برنامه های شرکت می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
چنان صحبت از سؤمديريت ميكنند انگار از وقتي امدند صدرا را متحول كردند. صدرا رو ورشكست كردند الان صحبت از مديريت كردن شرم اوره.