بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
اوضاع اقتصادی صنایع مختلف کشور به مرحله ای رسیده که اگر مثلاً شرکت های فولادی، سیمانی و خودرویی را همین امروز تعطیل کنیم، به اندازه یکسال محصول در انبارها دارند که به بازار عرضه کنند.
کد خبر : ۱۵۴۵۴۲
نویسنده :
کیوان فر
روند این روزهای بازار سرمایه نشان دهنده آن است که گویا بورس به حال خود رها شده است. آیا حق بازار سرمایه این وضعیت نابه سامان می باشد که شاهد آن هستیم؟ جایی که آقای نوبخت به عنوان سخنگوی دولت در "برنامه تلویزیونی نگاه یک" می گوید که متأسفانه در زمان تحریم ها نقدینگی جامعه وارد بازارهای سفته بازانه ای همچون بازار ارز، طلا، مسکن و نیز بازار بورس شده، جای نگرانی وجود دارد که چرا باید بازار مولد سهام در کنار بازارهای سفته بازانه ارز و طلا قرار گیرد؟ آیا این مقایسه درستی است؟

محمدرضا پورابراهیمی، نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: اوضاع اقتصادی صنایع مختلف کشور به مرحله ای رسیده که اگر مثلاً شرکت های فولادی، سیمانی و خودرویی را همین امروز تعطیل کنیم، به اندازه یکسال محصول در انبارها دارند که به بازار عرضه کنند. واقعاً ما در اقتصاد به دنبال چه هستیم؟


تورم به چه قیمتی کنترل شده است ؟

وی افزود: دولت معتقد است تورم را کاهش داده، ولی واقعاً سوال اینجاست که چگونه تورم را کنترل کرده ایم که در کل دنیا بهای نهاده های انرژی مثل نفت و گاز افت پیدا کرده، ولی در ایران قیمت آنها نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه حتی با افزایش نیز همراه می شود؟ آیا رونددر کشور ما با کل دنیا یکسان است؟ در سایر محصولات هم این وضعیت وجود دارد، بطوریکه شرکت های قندی در حالی به دنبال افزایش حدود 13 درصدی قیمت های فروش قند و شکر هستند، که می گوییم تورم را کنترل کرده ایم؟!

این نماینده خانه ملت تأکید کرد: ما نسبت به تمام این موارد نگاه کارشناسی خود را بارها و بارها به دولت مطرح کردیم؛ اما چقدر می توانیم نسبت به سیاست های دولت در صحن علنی مجلس، طی مصاحبه ها و نیز نشست های تخصصی و کارشناسی متعدد تذکر دهیم؟ حال آنکه مشکل ما این است که در واقعیت دولت عملاً به این موارد پای بند نیست. زمانی که ادبیات اقتصادی دولت با رویکرد ما متفاوت است، دستگاه اجرا نیز در دست دولت است به نظر می رسد رویکرد اجرائی وجه غالب در نظام اقتصادی است.

پورابراهیمی افزود: بازار سرمایه پیامدی از یک رفتار، یک منش و یک رویکرد است که بخشی از آن تحت تأثیر سیاست های داخلی بوده و بخشی متأثر از عوامل بیرونی است و نمی توان یکی از عوامل را تنظیم کرد و بهبود بخشید، اما مابقی را رها کرد.

سازمان بورس درخواست بحثهای چالشی را نپذیرفت 

پور ابراهیمی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما پیرامون اینکه آیا نمایندگان مجلس از ظرفیت های موجود در صدا و سیما برای بیان این چالش ها استفاده کرده اند؟ گفت: بله ما چندین بار به مسئولین اعلام کردیم که آماده ایم از ظرفیت هایی که صدا و سیما برای بازار سرمایه در نظر گرفته، برای طرح چالش ها و مشکلات در این برنامه ویژه تلویزیونی استفاده کنیم.

وی به صراحت گفت: در این راستا چندین بار به رییس سازمان بورس درخواست دادیم که اجازه دهید در برنامه ویژه تلویزیونی بورس به صورت چالشی پیرامون مشکلات بازار سرمایه و بورس بحث کنیم. اما پاسخ مثبتی که منجر به بیان این واقعیت ها بشود انجام نگردیده است.

پورابراهیمی تأکید کرد: در واقعیت به چالش کشیدن مشکلات و تصمیمات نادرست کنونی با موانعی مواجه است. چراکه برخی از آنها به دولت بر می گردد و قاعدتاً با توجه به اینکه جایگاه و ساختار سازمان بورس وابسته و متعلق به دولت بوده و زیر نظر وزیر اقتصاد است، قطعاً موانعی بر سر راه وجود دارد. البته لازم است بیان نمایم که دیدگاههای وزیر محترم اقتصاد برای کمک به بازار سرمایه مثبت بوده ولی رویکرد غالب در تصمیمات دولت را ندارد.

بورس دولتی نتیجه ای بهتر ندارد 

وی ادامه داد: از این رو مشکل اینجاست که ساختار بورس ما دولتی است و بایستی در حال حاضر مسئولین بازار سرمایه و سازمان بورس انتقادات خود را برای بهبود بازار نسبت به شرایط موجود مطرح کنند که به نظر می رسد به دلیل عدم طرح شفاف مسائل و وابستگی بورس به دولت عملاً سیاست های دولت بر تصمیمات متولیان بازار سرمایه سایه افکنده است. ضمن اینکه تعداد بسیار کمی از اعضاء بازار سرمایه صرفاً نمایندگان بخش خصوصی می باشند. از این رو به نظر بنده تا این ترکیب و ساختارهای موجود اصلاح نشود، ما در این مواقع نمی توانیم کاری از پیش ببریم و متأسفانه شرایط روز اقتصادی کشور به گونه ای است که آثار منفی سنگین آن بر سر بازار سرمایه و بورس سایه افکنده است.

پورابراهیمی پیرامون وضعیت کنونی بورس خطاب به رئیس جمهور تأکید کرد: آقای رییس جمهور به داد بازار سرمایه کشور برسید. اگر الان برای وضعیت کنونی اقتصاد کشور که نتایج آن را در بورس شاهد هستیم فکری نکنید، فردا دیر می شود و با روند فعلی مشخص نیست بتوان این وضع نابه سامان بازار سرمایه راحتی پس از لغو تحریم ها نیز ساماندهی کرد.

آقای رییس جمهور، تصمیمات کارشناسان اقتصادی در بخش های مختلف برای کمک به بازار سرمایه همگی روی زمین مانده و به نظر می رسد برخی از وزرای شما همچون وزیر صنعت و معدن و وزیر نفت اعتقادی به بازار سرمایه ندارند. بطوریکه چالش ها و پیشنهاداتی که تاکنون در بخش های مختلف مطرح شده و هماهنگی هایی که قرار بود در حوزه هایی همچون حوزه وزارت نفت صورت بگیرد، کماکان روی زمین مانده و امروز به چالش بزرگ صنعت پتروشیمی کشور تبدیل شده است با ادامه این وضعیت طولی نخواهد کشید که اقتصاد کشور از نفس خواهد افتاد.

در این بین شرایط ذی نفعان میلیونی همانند سهام عدالت و مردم عادی و نیز فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بازار سرمایه هم به وضع نا مطلوبی رسیده است. آقای رییس جمهور لطفاً به داد بازار سرمایه برسید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
دست آقای نوبخت درد نکنه تمام بازارها رو سفته بازانه اعلام کرده پس نتیجه می شه گرفت هدفشون نابودی اقتصاده آخه اقتصاد مگر جز اینهاست که گفته سیاست دولت در اقتصاد بنظر من اشتباهه
ناشناس
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
دولت ما متاسفانه سواد اقتصادی نداره،همه شون قدیمی فکرمیکنن چون همه شون پیر وسالخورده اند
احمدرضا
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
ما مردمی بی غیرت و ترسو هستیم ، وگرنه یک عده زورگو جرات نمیکردند بخاطر بی لیاقتی خودشون این بلا را به سر اقتصاد کشور و زندگی ما بیارن.

در آلمان چند سال پیش شیر 5 درصد گرون شد ، مردم دو روز تحریم کردند ، همه ی شیرها خراب شد ، صدر اعظم عذرخواهی کرد ، قیمت برگشت.

اینجا هم در ایران هر غلطی بخوان میکنن ، ما هم لال شده ایم

بازار را به لجن کشیده اند و ما بی غیرتها فقط بلدیم بیاییم کامنت بنویسم

همه مون بی لیاقتیم
حقمونه
احسان امیری کارگزار
GERMANY
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
روزی که قرار بود توافق هسته ای رسانه ای شود ، در مجلس ختم یکی بودیم شخصی جلو آمد و پرسید وضعیت بازار سرمایه چه میشود بعد از برجام ؟؟

پاسخ دادم: شما فاتحه خواندی؟
ناشناس
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
شنیدین اسم کچل رو میزارند زلفعلی ؟ حالا اینم چیزی از بورس بارش نیست اسمشو گذاشته کارگزار ... یه مطلب چند بار آخه می نویسند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
توخانه مردم خیلی چیزها هست توازکجا می خوری .نفت که نمی خرند خاک که نمی خرند پتروشیمی که نمی خرنددرامد شما که حرف می زنی ازکجاست سوال................
علی
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
آقای ناشناس سعی کن مودب باشی واگه نقدی به صحبتهای ایشان که به نظر من درست است داری با رعایت ادب انجام بده
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
این آقابد رکبی به سهامدارا و مردم زد. جوابشو خواهد دید
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
آقای رئیس جمهور فعلا به خودشون افتخار میکنند:هیچ دولتی نتونسته تورم را مهار کند. مهار تورم توسط این دولت بیشتر شبیه یک معجزه است.
ناشناس
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
به چه قیمتی ؟
ناشناس
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
معجزه ای که هزینه اش تماما از جیب ملت برداشته شد ..........

بدون اجازه

اختلاسها را دیگران کردند و تاوانش را ملت میدهند
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
.



اقای نماینده :

شما اگر واقعا راست میگید باید تمامی وزرای اقتصادی دولت رو استیضاح می کردین تا این دولت با زرنگ بازی مردم رو بدبخت نکنه .


.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
سلام-یکی ازمدیران اقتصادی دولت لطفا به این سئوال من جواب دهد.سرمایه من دراین دوسال باخریدسهام دردلار1000توامان که داشتم به نصف قیمت خریدرسیده وامسال شرکت هاوبانک هاسودسهام راکمتراز ده درصدسودبانکی دادند.شرکت سایپاسه سال است سودنمی دهد.سرمایه گذار هاراوذشکست کرده اید.این اثتصادشماچه نام دارد؟ الگوی اقتصادی شما کدام کشوراست؟آیاکره شمالی رامدل اقتصادی خودقرارداده اید؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
تا دیروز شمشیر علیه بورس میکشید الان دایه شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
آقای پورابراهیمی شما که خودت عضو شورای بورس هستی ونماینده مجلس چطور از رییس بورس خواهش می کنی بیا مناظره و او قبول نمی کنه آیا وقتش نشده از خواهش کردن رد بشی ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
تمام این وضعیت به دستور دولت ایجاد شده و ما در انتخابات مجلس این کار ها رو فراموش نمی کنیم .



حداقل افرادی رو می فرستیم که هفته 10 بار اقایون وزرا رو استیضاح کنند .



نه مثل این مجلس که فقط شعار میده .
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
می بينيم که انتخابات نزديک شده و کم کم آقايون دارند سنگ بورس را به سينه می زنند
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
ببین نماینده ملللللت اونا نرخ دادن شما تصویب کردیددددد شما راست میگی تصویب نمیکردددددی
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
جالب است که این مطالب را آقای پور ابراهیم که نماینده دولت در شورای بورس است بیان می کند.
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
این دولت باید بدونه بااتکت اصلاح طلبی نممیتونه هرکاری بکنه،باید سال۸۸ سرمشق تمام دولتهاباشه...
ناشناس
سه‌شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
افرین ..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
نخواستیم این کنترل تورم را که به روکود وبیکاری انجامیده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
(در کل دنیا بهای نهاده های انرژی مثل نفت و گاز افت پیدا کرده، ولی در ایران قیمت آنها نه تنها کاهش نمی یابد، بلکه حتی با افزایش نیز همراه می شود؟)تویه شهری وقتی برق میره همه عزا میگیرند الا یک خونه . دقت که میکنند میبینند اون خونه از اول برق نداشته
مهدی
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
چون اینجا فقط بالا میره پایین تو کارش نیست کاش اینجا بدنیا نمی اومدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
وقتی جلوی تمام درامدها را برای کنترل تورم بگیرن نتیجش همینه نابودی کل اقتصاد با مسول مربوطه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
مجلس خودشم کم مقصر نبوده پس لطفا دروغ نگویید!
کوروش
UNITED STATES
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
درود و احترام
کل بازار کشور را رکود سنگین گرفته و نتیجه این رکود نبودن رونق اقتصادی و ثابت ماندن تورم است یکی به رییس جمهور بگوید کدام مهار تورم مهار به قیمت روکود سنگین شک نکنید این یک فنر فشرده شده است و تورم با قدرت بیشتر در فضای باز جهش میکند بودجه با دلار 3100 خدا به داد ملت داخل کشور برسد مردم از همین قیمت دلار گرانی و رشد قیمت را باید بفهمند به این آقا بگوید دروغ هم حدی دارد کمی به آخرت فکر کنید زمان پرداخت یارانه کلی شعار دادند تا بتوانند قیمت ها را آزاد کنند ولی بعد حالا زیر همه چیز زدند به خدا مردم از صدا و سیما بخواهند گفته های گذشته را پخش کنند چرا مردم این همه فراموش کار شدند شک نکنید به زودی تمام هزینه را از مردم میگیرند و معلوم هم نمیشود در آمد ایران ثروتمند کجا میرود و عموم مردم بی کار و در فقر دست و پا خواهند زد هدف ایرانی را گرسنه نگه دار .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
دولت تدبیر امید هزینه سنگینی بر بازار بورس تحمیل کرد . دو سال است جلسه و گفتگو با سرمایه گزاران خارجی ، نتیجه : اگر ملطفت فرمایید ، قراردادها واجرای آن ، به حول قوه الهی پساتحریم خواهد بود . بازار را پایین کشیدند ، تا تقدیم کنند به سرمایه گزاران خارجی و بگویند شرایط سرمایه گزاری برای خاجی ها عالی است . ودل هر سهامدار حقیقی را پر خون کردند .یاد این شعر افتادم.



من از بیگانگان هرگز ننالم ، که با من هر جه کرد آن آشنا کرد
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
حتما تو انبار شرکتها بمونه تا بپوسه بهتره از اینه که قیمت ان نصف بشه تا مطابق با درامد مردم فروش بره.چرا قیمت سهام باید 70 درصد پایین بیاد تا حبابش از بین برود ولی خودرو و مسکن و .....نباید قیمتشان 70 درصد افت کند تا حبابشان از بین برود.اقای رئیس شاخصهای اقتصاد همه به هم وصل هستند نمیشود بازار سهام سقوط کند ولی قیمت خودرو بالا رود. از سر کاغذ پاره بودن تحریمها که همه شما حمایتش میکردید وحالا که نزدیک انتخابات شده همه شما تقصیرها را گردن اینو ان میندازید ما به این حال زار رسیده ایم ومردم به هیچ یک از شما اعتمادی ندارند و مجلس نیاز به چند جوان با سواد دارد که حفظ منافع مردم برایشان از هر چیز دیگر مهمتر باشد
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
بسمه تعالی
کلا دولت بد رکبی به سهامداران زد...
ماشلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
با سلام وساپا 100 تومان اما به گدا 100 تومان بدهی خندش می اید این مدیر وساپا چه قدر بد بخت سهام این شرکت را می فروشد 100 تومان وسهامداران این شرکت هم گدا هستند سهام را با قیمت 100 تومان می فروشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
اقا ماشالا من و عده زیادی سهم وساپارو 190 خریدیم زمانی که طیب نیا و ریسش اخر سال 92 مردمو دعوت به سرمایه گزاری در بورس کردن الان بعد از دوسال نه تنها سودی به ما نداد بلکه اصل سرمایه هم نصف شد .اگه تورمو هم حساب کنی که کل سرمایه نابود شده ا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
ا ز همه چیز گفتید از خبر نگارها ی باصطلاح مستقل قهار و خبرنگارهای جناحی صدا و سیما هم بگید که در کنفرانسهای خبری رییس جمهور و دیگر مسولین دولت به جای اینکه این سوالها را بپرسند در مورد وضعیت بارار بورس و سقوط آزاد ان ( نه نوسان ) میآیند سوالهای حاشیه ای و دیکته شده از قبل میپرسند و آنوقت به خودشان میگند چشم بینای جامعه و تقاضای مشاغل سخت و زیان آور میکنند آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
خبرنگاران را مسئول نشست خبری رئیس جمهور دست چین میکنند
و اگر سوالی بپرسند یا دست از پا خطا کنند در نشست بعدی راه داده نمیشوند مثل همین نشست آخر
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
خود شما جلوی طرح استیضاح طیب نیا در مجلس را گرفتید، حالا آمدی همون چیزهایی را که در واقع باید وزیر اقتصاد جوابگوی آن باشد از خود رئیس جمهور مطالبه میکنید؟!
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
تا سود بانکی 12% نشود وضع همینه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
این آقا تازه فهمیده اوضاع بورس وخیمه !
فکر کنم رای میخواد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
آقای پور ابراهیمی با این شگردها دیگه رای نمیاری .همتون با هم هستید
شکرستان
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
هی بابا.تا مجلس هست این هم هست.
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
گویا جناب رییس جمهور با این توافق هسته ای اخیر خیلی خیالشان از انتخابات آتی مجلس و ریاست جمهوری آسوده است. چون
به ورشکستگی سیستم بانکی و ادامه رکود تا 6 سال آینده توجهی ندارند، چه رسد به وضعیت بورسی که این دولت اصلا آن را قبول ندارد!!
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
به داداوناییکه سود سهماشون نگرفتند برسید شرکت وصنا 7ماه شدسود سهمداراشو نمیده
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
دولت فقط اعتقاد به این داره که باید با بالا بردن شدید سود بانکی و به هر قیمتی تورم را بیاره پایین.
که بالا بردن شدید و عجیب سود بانکی (بیشتر از 2 برابر تورم) موجب پارک شدن پولها در بانکها شده و باعث عمیقتر شدن رکود و بیکاری و تعطیلی تولید و پایینتر از هسته سخت نیامدن تورم شده.
چون هیچ فعالیت مولدی نیست که به اندازهء 30% سود داشته باشد آنهم بدون ریسک و فعالیت درصورت ادامهء روند فعلی چرخ اقتصاد و تولید که درحال یخ زدن هست بکلی می ایستد که به نظر تا آخر دولت روحانی وضع همین خواهد بود!
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
بازنده ها خود مقصرند......
دولت کسی را به زور نبرده تو بورس.
در کنار بورس سود بانکی با 28% سود راحت و بدون دردسر هم هست. مشکل ما اینکه طمعکاریم و وقتی ضرر میکنیم دنبال کسی هستیم که تقصیرا را بندازیم گردنش.
ناشناس
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
شما راست میگی ما طمعکاریم اما دوست عزیز دولت محبوب شما با این کارش تولید رو نابود کرد می فهمی تولید رو!! بحث الان سود و زیان نیست اگر مردم بخوان پولاشون رو از بانک بکشن بیرون چی میشه؟ ورشکستگی اقتصاد رو می دونی یعنی چی؟ نمیگی یه جورایی بشیم مثل یونان!! بورس که مرد تولید که نابود شد نکنه این هم به خاطر احمدی نژاده!!! دو ساله دولت با شعار تدبیر و امید و با کلید حل مشکلات اومده اما متاسفانه کلید رو برعکس چرخونده و الان کلید شکسته و مونده چه کار کنه!! اگه دولتش ادامه پیدا کنه که نابود میشیم اگه یه دولت دیگه هم بیاد 4 سال می خواد بگه دولت قبلی کلید رو توی قفل شکسته و ما باید اثرات اون رو از بین ببریم !!! (مثل کاری که اینا دارن می کنن)از قدیم گفتن آزموده را آزمودن خطاست و حالا این رو فهمیدیم این آقا از اولش هم معلوم بود چه کاره است....
جلال
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
تقریبا حرف شما صحیح است
ناشناس
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
متاسفانه بعضی خیلی فراموشکار هستن و آلزایمر دارن


یادتان رفته از مرداد 92 تا دی ماه 92 چقدر همین مسئولین فعلی دولت از رئیسش تا پایین تو بوق و کرنا کردند که بازار سرمایه محل جذب پول راب تولید و آبادنی و چرخ اقتصاد و ...........

بعد یهو ظرف چند روز که سهمها را در بالاترین قیمتها انداختن به مردم ، حرف از حباب در بورس زدن و .......

حباب چند درصد ؟؟؟؟؟

کار هر کس نیست خرمن کوفتن .......
ناشناس
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
اسباب به نوبت نوبت بانکی ها هم میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
اوضاع این روزهای بورس حال وهوای واقعی اقتصاد اایران و رکود جهانی است توقع بیشتر نباید داشت
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
اون موقع که بازار داشت فریاد میزد باید پا پیش میزاشتی نه الان که همه مردن و دیگه فریادی نمانده
آقای نماینده به ظاهر بازار سرمایه شما رای ما را نخواهید داشت
بازار دوباره خوب میشه و ما هستیم اما آقای ابراهیمی شما دیگه نیستید چه در مجلس و چه در بازار بورس
!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
آقای نماینده شما یا فراموشکارید یا خود را به بی خبری و فرموشی زده اید. همه می دانند که سقو بورس و اقتصاد کشور دستپخت مشترک همکاران جناب عالی در مجلس و وزیر نفت همین دولت محترم و تیم ناکارآمد اقتصادی همین دولت فخیمه می باشد که ابتدا ریئس جمهورش مردم را به سرمایه گذاری در بازار سرمایه دعوت کرد و بعد از استقبال مردم ساده لوح و نگونبخت با گران کردن نرخ خوراک پتروشیمی ها سرمایه شان را در مدت کوتاهی در بورس آتش زدید. حالا هم اشک تمساح می ریزید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
نماینده ای که تو باشی به جای زیر سوال بردن مسئولین اقتصادی و دولت با التماس از اونها میخواهی به فکر بورس و شرکت ها باشند حال و روز ما از این بهتر نمیشه
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
شرکتهایی که خوش حساب هستن وبه موقع سود سهامدارو میدن باشرکتهایی که سود سهامدارو دیریا نمیدن مقابله کنن چرا که مردم کلا به هم شون بی اعتماد میشن .هی از بانکها بد نگین همین که مردونه سود سپرده رو به مقع میدن کافیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
انشاالا در انتخابات مجلس و رياست جمهوري ما سهامداران تلافي خواهيم كرد.
ناشناس
GERMANY
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
فعلا که بنظر می آد همه جناحها دارند از هم انتقام می گیرند دولت که ول کرده فی امان اله و اینها هم که پول نمی آرند و مشارکت نمی کنند و مردم و سهامدارا تو این وسط زیر پا له میشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
دوستان عزیز من تمام مطالب و انتقادات شما را با دقت مطالعه کردم فقط این نکته را یادآوری نمایم که اگر ما در مجلس از این تعداد نماینده فقط 20 نفر آن مشابه دکتر پورابراهیمی داشتیم به جرات می توانم بگویم که بخش عمده مشکلات بازار سرمایه قابل حل بود و ایشان در مجلس تنها و یک تنه از خیلی از مسایل دفاع می کنند و در رابطه با نرخ خوراک تنها کسی که با جسارت دفاع کرد و عواقب آن را به نمایندگان گوش زد کرد ایشان بود ولی یک دست صدا ندارد لذا از دوستان خواهشمندم بدون بررسی سوابق و زحمات یک فرد در رابطه آن اظهار نظر نکنیم
ممنون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳
تا دیروز مجلس پدر بورس رو در آورد دوران شکسته شدن شاخص به خاطره طرح های مجلس به کل بورس رو نابود کرد حالا شما نمی خواد سیاسی کاری کنی داداش خودتی
علیرضا
ROMANIA
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
سلام:اقای رییس جمهورازاول انقلاب تاکنون هیچ یک از روسای جمهور اینقدر خون بدل مردم نکرده بود که شما کردید .لطفا فکری کنید واز کدخدامنشی دست بردارید وبداد بازار بورس برسید.
بازنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
از قدیم گفتن باختن گریه نداره .هر کی بگه بورس بازی قمار بازی نیست .کلاه سر خودش گذاشته .وقتیکه تورم مثل فواره میره بالا بعد وقتی شیرآب ومی بنده میاد پائین .پس تنها چیزیکه درش لحاظ نباید کرد .همان علم اقتصاده .که بورس باید براساس پارامتر های اون حرکت کنه .نه بدست باغبان باغ که فقط ماموره شیر آب فواره رو کم وزیاد کنه .پایده باشین اما نه در خرید سهام .در نگاه به دور ورتون جهت کسب آگاهی .
گیتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
والا تا حالا فکر می کردیم دولتمردان قبل دروغ می گن ولی الان به این نتیجه رسیدم که ..... . لاقل اونا بفکر مردم بودنند ولی اینا مردمو به فلاکت دارند می کشونند.
ناشناس
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
نه گیتی ما شانس نداریم چون هم دولت قبل دغدغه مردم را نداشت و هم دولت فعلی و شاید هم دولت بعد ... مردم هیچ پناهی ندارن .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
دولتی که در قدم اول به سهامداران بدروغ بگوید وارد بازار بشید که قابل حمایت نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
دولت و رئیس ان علت العلل و مجلس محرک این وضعیت است
حیدر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
دو.ست عزیز خودحاج حسن از همان روز اول بورس را قبول نداشت والان نیز هیچ کاری نمی کند از حالش معلوم که ان طرف دیوار افتاده گرانی در بازار بیداد می کند و او می گوید تورم را می خواهد تک رقمی کند حاج حسن تورم واقعی را در مغازه روی اجناس باید دید نه در جلسه هیت دولت هر کس به شما اطلاع داد با شما دشمن است و می خواهد شما را زمین بزند ولی دستت درد نکند که لااقل با خاجیها یک توافق خوب رسیده اید
کارخانجات مخابراتی ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
دولت ومسولین به بازار سرمایه از نظر اقتصادی اعتقاد دارند بورس رشد می کند قدر سهم خود را بدانید شرکت مخابراتی سود خوبی را تدارک دیده است کارخانجات مخابراتی تولید دکل های مخابراتی را به عهد ه دارند اما چون نظارت نیست سودها .... می شود در شرکت وبه دست سهامدار طی 5 سال نرسیده است رسیدگی لازم است
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
سلام یکی از اون کارهایی که مجلس ودولت کرده این است که سرمایه بخش خصوصی وتعاونی واصناف جوازدار را در نظر نمیگیره فقط عسکری میگه اینها مالیات نمیدهند بابا با این مالیات سنگین وبی منطق هیچ سرمایه داری حاضر به خرید از کارخانجات نیست وقتی بانکها سی درصد سود میدهند سرمایدار بیاید تولید را بخرد و ضرر بدهد