بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر : ۱۵۵۴۷۴
سخنگوی دولت گفت: نامه ۴ وزیر به رئیس‌جمهور فقط درباره بازار سرمایه و بورس است و به کلیت اقتصاد ایران معطوف نیست.
به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: بنده از سوی دولت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بابت اینکه مجددا به وزیر راه و شهرسازی فرصت دادند تا منشاء‌ خدمت برای مردم و کشور باشد، تشکر می‌کنم.
وی افزود: امیدواریم در روز یکشنبه هفته آینده نیز نمایندگان مجلس تصمیم تاریخی در‌خصوص برجام اتخاذ شود تا تحریم‌های ظالمانه اقتصادی که باعث مشکلات فراوان در کشور شده که البته با عزم و اراده مسئولان آثار سوء‌تحریم‌ها رفع شده با تصمیمی آگاهانه زمینه اجرای برجام را فراهم کند.
نوبخت در ادامه این نشست در رابطه با نامه ۴ وزیر دولت به آقای رئیس‌جمهور گفت: این نامه متنی دارد که پیام‌هایی می‌تواند داشته باشد. آنچه که از این نامه در فضای رسانه‌ای مطرح شد روی چند موضوع متمرکز بود.
وی ادامه داد: تبدیل رکود اقتصادی به یک بحران، عدم دسترسی وزرا به رئیس‌جمهور و نداشتن برنامه اقتصادی از گمانه‌زنی‌هایی بود که پس از انتشار این نامه در فضای رسانه‌ای مطرح شد.
سخنگوی دولت تاکید کرد: این نامه به مسئله کلیت اقتصاد ایران معطوف نیست بلکه صرفا درباره بازار سرمایه و بورس است و اگر نامه را به دقت بخوانیم مشاهده می‌کنیم که همه بندها و استدلال‌ها مربوط به بازار سرمایه‌ است.
نوبخت ادامه داد: وزرایی که این نامه را امضا کردند به نوعی به بازار سرمایه مرتبطند. در همین رابطه سردار دهقان به جهت شرکت سرمایه‌گذاری نیروهای مسلح (غدیر) به جهت دفاع از کارکرد این شرکت نامه را امضا کرد. همچنین آقای نعمت‌زاده و آقای ربیعی هم به دلیل شرکت‌های مختلف شستا این نامه را امضا کردند و وزیر اقتصاد هم چون رئیس شورای بورس بود امضا کرد.
وی بیان کرد: عده‌ای بر‌اساس متن این نامه اینطور برداشت کردند که وعده و گزارش رئیس‌جمهور درباره خروج از رکود محقق نشده و این ۴ وزیر هم گفته‌اند ما به سمت بحران می‌رویم در حالی که این نامه در ارتباط با بورس و بازار سرمایه است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه مطلبی که آقای رئیس‌جمهور بابت خروج از رکود بیان کردند کاملا درست است، افزود: حتی این ۴ وزیر هم موضوع خروج از رکود را قبول دارند. همچنین تبدیل رشد منفی اقتصادی به بالای مثبت ۳ درصد و رشد اقتصادی مؤید اقدامات دولت است. هر چند ما نیازمند رشد اقتصادی بالای ۸ درصد هستیم.
سخنگوی دولت در ادامه این نشست درباره برخی استدلال‌ها که گفته می‌شد یکی از علل نوشته شدن این نامه عدم دسترسی وزرا به رئیس‌جمهور است، گفت: رئیس‌جمهور شخصا در روزهای یکشنبه و پنجشنبه در جلسات تیم اقتصادی دولت حضور پیدا می‌کنند تا برنامه‌ها و دیدگاه و نظرات اعضای این ستاد را استماع کنند.
نوبخت با بیان اینکه در جلسه ستاد اقتصادی دولت بنده به همراه وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی حضور داریم، تاکید کرد: کدام یک از ما سه نفر می‌توانیم بگوییم یا ادعا کنیم که طرح و برنامه‌ای برای مهار تورم و خروج از رکود داشتیم اما آقای رئیس‌جمهور برای شنیدن این برنامه‌ها وقت نداشتند. علاوه بر دو جلسه هیأت دولت جلسات تیم اقتصادی دولت هر کدام بیش از ۴ ساعت به ریاست آقای رئیس‌جمهور برگزار می‌شود که نشان می‌دهد وقت کافی برای بیان مطالب وجود دارد.
وی با اشاره به مطالبه‌گری رئیس‌جمهور در جلسات اقتصادی گفت: رئیس‌جمهور در تاریخ ۸ تیر ماه نامه‌ای خطاب به آقای جهانگیری نوشته و خواستند برنامه جامع اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار سرمایه تهیه شود که بر این اساس تمام اعضای ستاد اقتصادی دولت موظف به ارائه برنامه جامع در این ارتباط شدند.
نوبخت با تاکید بر مطالبه‌گری رئیس‌جمهور در جلسات اقتصادی گفت: اینکه تورم از ۴۰ درصد به کمتر از ۱۵ درصد رسیده محصول تصادف بوده و یا محصول مطالبات اقتصادی آقای رئیس‌جمهور؟
وی با اشاره به تدوین برنامه خروج از رکود در دوران پس از تحریم تاکید کرد: برنامه‌های سازمان مدیریت در دوره پس از تحریم در شهریور ۹۴ تهیه شد. همچنین برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصادی نیز برنامه‌های مفصل‌تری تهیه شده به طوریکه برنامه‌های کوتاه مدت به جهت رشد اقتصادی در نظر گرفتیم، آنچه همکاران من با آقای رئیس‌جمهور ارائه کرده‌اند گزارشی بود که در انتهای آن پیشنهادات مربوط به خود را ارائه کردند.
سخنگوی دولت افزود: همه ما وقت داریم با آقای رئیس‌جمهور ساعت‌ها صحبت کنیم و برنامه و پیشنهادات مورد نظرمان را ارائه کنیم، اینکه می‌گویند آقای رئیس‌جمهور وقت ندارد و راه دیگری برای ارائه برنامه‌ها به جز نامه نیست،‌ درست نیست.
نوبخت با بیان اینکه شاید برخی‌ها بگویند تیم اقتصادی دولت ناهماهنگ است، افزود: ممکن است تفاوت نظر درباره مسائل مختلف وجود داشته باشد. به طور مثال درباره کاهش نرخ سود بانکی همه اتفاق نظر داشتیم که باید نرخ سود بانکی تقلیل پیدا کند اما ما با ۳ پیشنهاد مختلف وارد شورای پول واعتبار شدیم.
وی ادامه داد: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان مدیریت هر یک پیشنهادات مربوط به خود را داشتند اما پس از بحث و تبادل نظر به یک جمع‌بندی رسیدیم که همه باید آن را اجرا کنیم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه نامه ۴ وزیر به رئیس‌جمهور از سر خیرخواهی بود، گفت: این نامه از یک گزارش فراتر نبود، گزارش ۴ وزیر طبیعی بود و شاید غیرطبیعی بودن ماجرا این است که نباید چنین نامه‌ای در رسانه‌ها منتشر می‌شد.
نوبخت تصریح کرد: شاید اگر برای انتشار این نامه با بنده مشورت می‌کردند، توصیه می‌کردم یک مهر محرمانه به این نامه بزنند تا ما دچار برخی تحلیل‌های نادرست نباشیم.
سخنگوي دولت يازدهم با تاکید بر پیگیری‌های دولت برای استیفای حقوق جان‌باختگان ایرانی در حادثه منا خاطرنشان کرد: دولت از تمام ابزارهای رسمی و غیررسمی برای استیفای حقوق تمام زائرین ایرانی استفاده خواهد کرد و برای دفاع از حق خود کوتاه نمی‌آید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
آقای سخنگو
بورس آیینه ی اقتصاد و یک جورایی همه ی اقتصاده.

دیدگاه عصر قجری تون را تغییر بدید لطفا
پسر خاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
وقتی صنایع موجود در بورس یک کشور که اکثر اونها جز صنایع مادر هستند زیان ده باشند یعنی کل اقتصاد اون مملکت داغون شده اون وقت چه طور اقای سخنگو این حرف را میزنه نکنه ما را نادان فرض کرده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
مشکل مملکت ما این است که همه چیز را با هم غاطی کرده ایم اقایان هر چقنر هم خوب لایق کسب قدرت نیستند و باید مملکت را به اهلش بسپارند تا و ضع ملت ایران رو به راه شود با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
این نامه که در شهریور نوشته و به رئیس جمهور تحویل شده. چی شده که حالا رسانه ای میشه.؟ به جز دفتر رئیس جمهور و جناب وزرا کسی از این نامه خبری داشته؟ فقط یک نتیجه میتونیم بگیریم بعلتی قابل حدس خود وزرا تصمیم به علنی کردنش گرفته اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
عجب !

ناراحتید که حقایق افشا شده . ؟


حالا یک روز بازار رو هم مثبت کردید که باز هم همه رو فریب بدین و دوباره سقوط . !


اوضاع انقدر بد شده که اینها گفتند بیایم یه چیزی بگیم

که اگر 4 روز دیگه رکود انقدر شد که مردم پول خرید یه نون لواش رو هم نداشتند و کل بورس رو میشد با یک پفک تاخت زد اون موقع ما بگیم .

دیدید گفتیم !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
خیلی خوبه !

اصلا هم تو این وضعیت نقش نداشته .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
خب اصلاً برای بورس است شما که حتی در اداره بورس به این کوچکی که مشابه کوچکترین بازارهای محلی خارجی هم نیست ناتوانید دیگه کل اقتصاد پیشکش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
بورس، دماسنج اقتصاد یه کشوره. چطور امکان داره دماسنج اقتصادی بحران رو نشون بده اما خود اقتصاد مشکلی نداشته باشه؟!
حبیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
واقعا ما به چه امیدی همه سرمایه امان را وارد بورس کردیم .70 در صد از سرمایه ام را در بورس از دست دادم
این در حالی است که سبد سهام من از بیشتر گروه های بورسی است
می گویند بلند مدت سر مایه گزاری کنید!!!
ایا 2/5 سال کوتاه مدت است؟
شاید منظورشان از بلند مدت 2قرن می باشد...
علی
SOUTH AFRICA
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
باید متاسف بود برای کسی که خود را تدبیرگر نامیده ولی رفتارش و سیاستش مربوط به چهل سال پیش است.
جناب نوبخت اگر قبول دارید ایران مهد دموکراسی است انهم از نوع دینیش وازطرفی دولت و رئیس دولت ادعای جریان آزاد اطلاعات را دارد این همه پریشانی برای چیست؟
جناب دولت محترم و سخنگوی عزیز تمام هنرتان در این دو سال این بود که با پول سهامداران مظلوم که می خواستند چرخهای تولید و صنعت را راه اندازی کنند شما به پیک نیک رفتید و با شعار کنترل تورم آن را آتش زدید تا در زمستان رکود خودتان را با گرمای آن جان ببخشید.واقعا از اینکه حامی این دولت بودم پشیمانم واز اینکه هشتاد درصد سرمایه ام نابود شد متسفم برای این دولت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
هنوز 100 روز که قولش را داده بود نشده؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
آقای نوبخت کی میخواهید به این سخنان و دروغها خاتمه بدین. کی میخواهید به داد بورس برسین. کی سود بانکی کاهش پیدا میکنه