بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
تنها گروه بورسی که امروز بیشترین تعداد شرکت های دارای روند مثبت را به خود دید پالایشی ها بودند که علی رغم رشد قیمت اما نتوانستند صف خرید قابل قبول را به خود اختصاص دهند.
کد خبر : ۱۵۵۵۱۷
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 94.07.15 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 141 واحد افزایش به رقم 42533 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 304 واحد افزایش عدد 136700 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 70 واحد افزایش به رقم 24047 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شپدیس" با 63 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "کگل" با 10 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 9 واحد افزایش به رقم 673 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 609 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 420 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری با رشد 180 واحدی مواجه شد و بدنبال آن تمامی شاخص ها بورس نیز رشد کردند اما این واقعیت بورس نبود و در معاملات امروز اغلب نمادهای فعال با روندی نزولی و کاهش قیمت مواجه شدند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، تنها گروه بورسی که امروز بیشترین تعداد شرکت های دارای روند مثبت را به خود دید پالایشی ها بودند که علی رغم رشد قیمت اما نتوانستند صف خرید قابل قبول را به خود اختصاص دهند که البته در این بین حقوقی فعال در نماد "شپنا" با عرضه های خود سنگ تمام گذاشت تا از رشد قیمت سهام جلوگیری کند. واقعاً مشخص نیست حقوقی پالایش نفت اصفهان با چه دیدگاه و هدفی در روزهای مثبت این چنین عرضه های سنگینی را انجام می دهد. اهالی تالار از مسئولین سازمان بورس درخواست پیگیری اقدامات شک برانگیز حقوقی فعال در نماد "شپنا" را دارند.

همچنین در نماد بانکی ها کاهش ارزش معاملات این گروه در کنار افت قیمت سهام این شرکت ها سبب شده تا اهالی تالار نسبت به آینده اقتصادی کشور بدبین شوند چرا که در حالی این گروه یکی از عاملان ایجاد جو منفی در بازار سرمایه شد، که در حال حاضر متهم اصلی ایجاد رکود در اقتصاد، انباشت پول در این بازار مالی و تخطی اغلب آنها از اجرای قانون مربوط به تعیین سقف سود سپرده بانکی می باشد. شاید بهای بیش از حد دولتمردان به اقتصاد بانک پایه اصلی ترین دلیل وارد کردن ضربه از سوی این بازار بر پیکر اقتصاد باشد.

اما پر حرف و حدیث ترین گروه این روزهای بورس یعنی گروه خودرویی می رود که شاهد کمای ابدی باشد.

بمب خبری مدیر عامل ایران خودرو در حالی مطرح شد که طی آن روزها، حقوقی این سهام بیشترین عرضه ها را در بورس به نمایش گذاشت تا این خودروساز بزرگ کشور نیز آرام آرام به استقبال قیمت های پایین تر از نرخ اسمی برود. از سوی دیگر خریدهای حقوقی نام آشنای این نماد آنچنان کم رنگ و بی تأثیر است که گویی خود ایران خودرویی ها نیز امیدی به آینده و صرف هزینه بیشتر ندارند. قطعاً مدیر عامل شرکت ایران خودرو به خوبی می داند که اگر بمب خبری در کار نباشد، ترکیدن دینامیت عرضه ها در بورس قیمت سهام این شرکت را به ته دره سقوط خواهد فرستاد. همچنین روز گذشته با خبر شدیم بازدید نوبخت، معاون رییس جمهور از شرکت سایپا نیز به دلیل نامعلومی به تعویق افتاده.

در پایان از تمامی اتفاقات امروز بورس که بگذریم به حال ناخوش ارزش معاملات می رسیم بطوریکه ارزش معاملات بورس امروز 60 میلیارد تومان و فرابورس 42 میلیارد تومان بوده البته با احتساب معاملات اوراق این میزان بدست آمده.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
دولت نمیخواهد بورس رونق بگیرد.
ناشناس
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
من ازشون نمیگذرم. خدا هم از هیچکدومشون نگذره.
ناشناس
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
درسته دوست من اما به نظرت روحانی و تیمش می دونن بورس چیه؟وقتی نوبخت بورس رو کنار دلال بازی ارز و سکه میاره و روحانی و دوستاش مردم رو به بورس دعوت می کنن بعد یاد حباب می افتن به نظرت اصلا این آدما می دونن بورس چیه که بخوان رشد کنه یا زمین بخوره. توی این مذاکرات اگه بازار رو درست مدیریت می کردن و بازار به درستی رشد می کرد اونوقت می تونستن امتیازات خیلی بیشتری بگیرن چون می گفتن بورس آیینه تمام نمای اقتصادمونه که با تحریم های شده این همه صعود کرده و می تونستن ابزار تحریم رو از دشمن بگیرن اما چه فایده؟ حتی ظریف هم نمی دونه بورس چیه خودشون گفتن بیایید در بورس و یا بیرون نروید ضرر می کنید بعد که همه ورشکست شدیم اومده میگه این رشد به خاطر پول مفتی بود که بعضیا در دولت سابق در آورده بودن. به نظر شما من که پاداش پایان خدمت بازنشستگیم رو آوردم در یه صندوق سرمایه گذاری گذاشتم و الان قیمت واحداش نصف شده پول مفت در آوردم یا اونایی که هزار میلیار هزار میلیار وام می گیرن و پس نمی دن؟ من.... خوردم که به حسن و رفقا اعتماد کردم و رای دادم دیگه تکرار نمیشه انشاالله به زودی جبران می کنم!! می ترسم فردا گندش در بیاد وقتی دولت کنار بره مشخص میشه پشت پرده چی بوده پس باید صبر کرد و منتظر بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
اختلاف بین مردان اقتصادی دولت را به فال نیک میگیریم و امیدواریم این مسئله باعث شود تا آقای روحانی از خواب بیدار شوند و به فکر سرمایه های یک سوم شده مردم بیفتند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
ای کاش تا وقتی که دولت راه چاره ای برای جلوگیری از ضرر بیشتر مردم در بورس پیدا میکند همیشه پنج شنبه و جمعه باشد.
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
اینجور که بوش میاد آقای نوبخت همه تلاشش رو برای از اهمیت انداختن بورس داره انجام میده. از اون مصاحبه تاریخیش که بورس رو در حد دلالی و سفته بازی پایین آورده بگیر تا حرفای دیروزش...
آقای دکتر !!! میخوای 7 میلیون سهامدار رو تلخکام کنی ؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
شپنا سهم ارزنده ای از دست ندهید
lمحمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
بورس نیوز عزیز برای مدتی لطفا ساکت شو.مثل چند ماه پیش که مدتی ساکت شدی وبالاخره بازار رشد کرد جرا همش فاز منفی پمپاز می کنی جرا یک بار از افزایش 5 دلاری نفت در این چند روز حرف نمی زنی.از خوراک پترویی ها که شاید 10 سنت بشه
پسر خاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
توجه.توجه.توجه.توجه.
حقوقی نمیخواد قیمت سهام رشد کنه و با ایجاد ناامیدی میخواد قیمت را پایین بیاره تا در شرایط مفت تر اونا از چنک سهامداران خرد در بیاره.دوستان به نظر من این بورس یک رشد خوبی خواهد داشت که در ان نه تنها ضررها جبران میشه بلکه حتی افرادی هم که سهام را باقیمت بالا خریدند یک سود متوسط خواهند کرد.
دلیل حرف من را با گذ اشتن نمودار قیمت سهم روی دوره ی ماهانه ببینید که در اون حالت متوجه میشید الان در دوره ی اصلاح قیمتی هستیم ولی این اصلاح هر لحظه امکان پایان یافتن داره و اون موقع است که افراد تازه وارد و در واقع حرفه ای سود بورس را میخورند و ماهم که این دوسال گرد و خاک بورس را خوردیم با ضرر و نفرت بورس را ترک میکنیم.من هم خودم سهم دارم که شصت درصد در ضرر است .مثل همه شمام خرج زیاد دارم اما به این نتیجه رسیدم که با این اخبار مثبت الان موقع خروج از بورس نیست.کمی در هزینه ها صرفه جویی میکنم تا سهامم را مفت از دست ندم. مثلا ماشینم را که مدلش خیلی عقب رفته میخواستم عوض کنم ولی فعلا دست نگه داشتم چون میدونم با صبر کردن اخر این بازی برد هست.
درضمن کسای هم که ریزش دوسال بورس را تقصیر این و اون میندازن اشتباه میکنن.چون طبیعت بورس بالا و پایین هست و فقط بعضی از اقدامات بهانه ایست برای این رفتار.همانگونه که الان توافق هسته ای شاید بهانه ای باشد برای یک صعود دویست تا سیصد درصدی در بورس.تورو خدا فقط منطقی فکر کنید و اگر به پول سهمدون احتیاج ندارید دست به اون نزنید و فکر کنید که مالدون را دزد برده و هیچ دسترسی به اون ندارید.شاید هم من که این متن را نوشتم اشتباه میکنم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
بدینوسیله ما سهامداران هرروز متضرر بازار بورس حمایت قاطع و بی چون وچرای خودرا از برنامه نابود سازی آخرین ستون های این ویرانه به همراهی 4 وزیر محترم ووزیر نفت توسط حسن مچچکریم و تیم زبده اقتصادی !!!! ایشون اعلام وقول میدهیم که دیگر خاموش باشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
گزارشات شش ماهه اسف بار خواهد بود
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
.



اول باید بدونید که پالایشی ها از شنبه می ریزن !!



ضمنا بمب خبری کجا بود برادر !!!


دولت روزی که در لوزان توافق اولیه شد دستور سقوط بورس رو داد .


در روز امضای توافق هسته ای هم دستور سقوط بورس رو داد .


حالا بگیم بازار قبل اینها رشد داشته و منطقی بوده !


ولی در روز تایید توافق در کنگره که بازار قبلش 50 روز نزولی بود چرا دستور سقوط بورس رو داد ؟؟؟



هدف شون رسوندن قیمت ها به اطراف قیمت های سال 90 هست تا هر کسی الان بخره حداقل 4 سال مجبور باشه صبر کنه تا به پولش برسه .


بمب خبری هم در کار نیست مگر بمب گذاری در خانه سهامداران !!



انقدر ساده لوح نباشید .
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
نمیدونم چرا یاد داستان کتب فارسی دوران دبستان خودم افتاد که اسمش بود : "حسنک کجایی؟"