بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
مستطيل شيشه اي تالار

جوجه یک روزه !

در روند پیش آمده معاملات امروز که تفاوت بسیاری با معاملات روز پیش داشت، سهامداران حقیقی و حقوقی هر کدام سهم ویژه ای را به خود اختصاص دادند که طبق معمول سهم حقوقی ها بیشتر از حقیقی ها بود. اهالی تالار معتقدند بازار سرمایه ما به مثابه جوجه یک روزه ای است که قشنگی و شیرینی آن بیشتر از یکی دو روز دوام نمی آورد و جوجه پس از این دوره کوتاه زندگی جان می سپارد.
کد خبر : ۱۵۵۹۳۱
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.07.26 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 235 واحد افزایش به رقم 44044 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 338 واحد افزایش عدد 138494 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 106 واحد افزایش به رقم 24706 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پارسان" با 104 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فخاس" با 106 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افزایش به رقم 726 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1355 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 749 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری توانست با رشدی 272 واحدی وارد مدار 63 هزار واحدی شود و موقعیت خود را در این مدار تثبیت نماید اما این اتفاق در حالی رخ داد که اغلب شرکت های فعال بورسی پس از شروع یک روز طوفانی در معاملات روز گذشته، مجدداً طی روز جاری روندی تعادلی را در پیش گرفتند و در نهایت نیز اغلب آنها نوسانات نزولی را تجربه کردند. بر اساس گزارش بورس نیوز، در روند پیش آمده معاملات امروز که تفاوت بسیاری با معاملات روز پیش داشت، سهامداران حقیقی و حقوقی هر کدام سهم ویژه ای را به خود اختصاص دادند که طبق معمول سهم حقوقی ها بیشتر از حقیقی ها بود. اهالی تالار معتقدند بازار سرمایه ما به مثابه جوجه دو روزه ای است که قشنگی و شیرینی آن بیشتر از یکی دو روز دوام نمی آورد و جوجه پس از این دوره کوتاه زندگی جان می سپارد.

اما واقعیت امروز بازار سرمایه ما اندکی با زندگی این جوجه یک روزه متفاوت است چرا که عمر دوران رونق بورس به خودی خود به سر نمی رسد بلکه این بازار در ذهن اهالی و فعالان همیشگی خود جان می سپارد. حال چرایی این موضوع را بررسی می کنیم.

بر این اساس در معاملات روز جاری یکی از پیش بینی ها و انتظارات اهالی تالار آغاز معاملات با صف های خرید قابل توجه در اغلب سهام مورد وثوق سهامداران بود پس با عدم برآورده شدن این انتظار، بازار سرمایه در ذهن اهالی تالار چند قدم به سوی مرگ رونق پیش رفت، بعد از آن شاهد شروع معاملات و اتفاق همیشگی بورس طی چند ماه گذشته بودیم یعنی دست به کار شدن حقوقی های تخریبچی برای عرضه های آبشاری و هیجانی سهام شرکت ها، که بعضاً این عرضه ها نه تنها در صف خرید بلکه تا نوسانات نزدیک به صفر تابلو هم ادامه می یابد که علت آن هم واضح است به هر حال حقوقی فعالی که اقدام به عرضه قابل توجه و آبشاری سهام دارای صف خرید می کند به دلیل جلب نظر مدیران بالا دستی خود و نیز بالا نگه داشتن سر و ستبر کردن سینه پیش همان مدیران به جهت اقدام درست و بجای انجام گرفته قطعاً دوست ندارند آن سهام همچنان در روزهای آتی با صف خرید و رشد قیمت مواجه شود، پس عرضه های حقوقی ها در کنار عدم برآورده شدن انتظار سهامداران در دقایق قبل از شروع معاملات، تداوم رونق بورس را تا لبه پرتگاه مرگ می برد و آنجاست که با فروش سهام توسط حقیقی ها به تبعیت از اقدام حقوقی ها ما شاهد افزایش میزان عرضه ها در سهام شرکت های بورسی و تشکیل جو هیجانی در بین فعالان حقیقی و بعضاً نا آگاه بورس می شویم و دقیقاً عمر دوره رونق بسیار کوتاه مدت بورس همین جا به پایان می رسد یعنی درست زمانی که حقیقی های نا آگاه و نا آشنا به بازار سرمایه حاضر می شوند سهام خود را در نوسانات منفی و با زیان به فروش برسانند یعنی درست نقطه ای که برخی حقوقی ها و سرمایه گذاران فرصت طلب با پیش بینی و برنامه ریزی از قبل تعیین شده دستورات خود را برای خرید همان سهامی که صبح با قیمت بالاتر فروخته بودند در نرخی نازل حاضر و آماده در سامانه معاملاتی چیده اند.

در برخی مواقع اینگونه اقدامات می تواند به یک پشیمانی اساسی منجر شود، تجربه ای که در سال 92 به وفور در بازار سرمایه بدست آمد و اغلب سهامداران را مجبور به خرید سهامی کرد که اندکی پیشتر همان سهام را با نرخی ارزان تر فروخته بودند.

دقیقاً این روش جمع آوری سهام پر پتانسیل با ایجاد جو منفی به جهت کسب سودی قابل توجه از شگردهای برخی فرصت طلبان دارای نقدینگی بالا در بورس است.

البته در این اینگونه اتفاقات نباید نقش موثر نوسانگیر و تکنیکالیست های بازار را نادیده گرفت. از سال 92 به بعد نام این روش در بورس "رکب خوری" عنوان شد.

نمی خواهیم بگوییم اتفاق امروز بورس نیز از این دست اقدامات است چرا که فعلاً سهام شرکت ها با همان نقدینگی قدیم و حاضر در بورس نوسان می کنند و هنوز نقدینگی جدید وارد نشده است اما نباید احتمالات موجود در بورس را نادیده گرفت چرا که اینجا بازار اتفاقات غیر قابل پیش بینی است.

در پایان جا دارد یک بار دیگر چند اتفاق را بسیار گذرا یادآوری کنیم، امروز ایران و قدرت های جهانی اجرای برنامه زمانی برای اجرای توافق هسته ای را با نام "روز سازگاری" آغاز کردند.

بر طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی های انجام گرفته تا دو ماه دیگر تحریم های نفتی و اقتصادی آمریکا در روز اجرای برجام برداشته خواهد شد.

دیروز بسته جدید اقتصادی دولت در نشست خبری وزیر اقتصاد، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رییس کل بانک مرکزی با حضور رسانه ها تشریح شد و به گفته وزیر اقتصاد قرار است تا 5 ماه آینده اثرات اجرای این بسته در اقتصاد نمایان شود.

همچنین قرار است با کاهش نرخ سود سپرده بانکی اقداماتی در جهت افزایش نقش بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه ها اتخاذ شود که این موضوع و حساسیت آن در نامه 4 وزیر به رییس جمهور کاملاً مشهود بود.

لذا با توجه به برنامه های اقتصادی داخلی و خارجی دولت باید گفت که مواظب رکب خوری در بورس باشید.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
چه ربطی داره این یه اصلاح کوتاه مدته سهامها رو مقاومت بودن البته نقش حقوقی رو نباید منکر شد
ناشناس
CANADA
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
لایک
علی شاه
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
بازار جالبی داریم
2 ماه منفی ، یک روز مثبت
در یک روز مثبت شاخص 825 واحد بالا میره ، در 17 روز منفی شاخص 1000 واحد پایین میاد

پس فردا قیمتها به زمان شاخص 61 میرسه ، اما اون موقع شاخص حدود 62700 خواهد بود

من تبریک میگم به این لیاقت و شایستگی مدیران و مسئولان
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
سازمان بورس باید دخالت کند
و فروش حقوقیها را بایک سهم معین کنترل کند
فعلا نقش سازمان بورس مثل بادبزن کباب روی زغال است
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
اون روزی رو تصور کنید که خارجی ها هم وارد بورس ایران شده باشن و بورس ایران مملو از سهامدار خرد کم اطلاع و جوگیر باشه ، آیا این آبروریزی نیست ؟؟؟
چیزی که کاملن قابل پیش بینی هست دیر یا زود پای خارجی ها به بورس باز میشه و دیگه هیچ کدوم از حقوقی ها جرات ندارن چنین رفتاری از خودشون نشون بدن. بنابراین امیدوارم این کارهای زشت حقوقی ها حداقل این خوبی رو داشته باشه که بورس از تعدادی حقیقی کم اطلاع و جوگیر خالی بشه...
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
رفتار حقوقی هایی که جزء سهام دارای عمده یک سهم نیستند واقعا تخریب کنندست و دیگر هیچ ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
تئوری توطئه حقوقی ها مردود است.
لطفا آنقدر تکرار نفرمایید.
ارادتمند یک حقیقی.
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
یحتمل تو خودت رو قاطی اونا کردی و ... شیطون!
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
لااقل برای این استدلال چوبی یه دلیل منطقی می آوردی . آنچه که ما میبینیم و همه برآ ن صحه میگذارند اینه که حقوقی برای اینکه بتونه به سود بیشتر برسه حاضره 5 قدم به عقب برداره تا بعد بتونه 6 قدم به جلو برداره و بخاطر سرمایه سنگینی که داره همون یک قدم به جلو واسش دنیائی ارزش داره
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
تصور می کنم فروش حقوقی ها بصورت دسته جمعی و آن هم بیشتر در نماد بانکی ، یک تبانی آشکار بود و شاید یک خرابکاری برای دهن کجی به بسته حمایت .
به برخی از حقوقی های قدرتمند وابستهع به مراکز فساد (سیاسی و اتصادی باید مشکوک بود )
Reza
ROMANIA
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
بعد مدت ها تو این بخش جالب نوشتید . تبریک میگم. به دوستان توصیه میکنم نکات این نوشته رو درنظر بگیرن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
بنده از دیروز هم به شما عرض کردم که پایه از اساس سست هست و این رشد دوامی نخواهد داشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
شما اگر به رفتار اکثر کشورها دقت کنید مبنا بر زندگی بهتر از روز قبل هست در حالیکه در کشور ما ارزوی نابودی برای دیگری و عدم پیشرفت جامعه مد نظر هست بنابراین این ها همه به فرهنگ بر می گردد
خامنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
به نظر من تا نیت های ما عوض نشود هیچ چیز از جمله رشد بورس اتفاق نخواهد افتاد دلایلی که شما بورس نیوز ذکر کردید درست است اما من مسایل را از بالاتر می بینم و ان اینکه زندگی کردن خوب در جامعه ما معنایی ندارد و اصل زندگی کردن را که همانا لذت بردن از زندگی است را به درستی درک نکرده ایم و در جهت ان کوشش نمی کنیم
با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
بسته بعدي را اماده كنيد خدا خيرتون بدهد بسته بندي شاخص
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
همه رو بازی میدناز هیجانات اخبار مثبت استفاده میکنن ده پانزده درصد میگیرن وخروج حقیقی هم فکر میکنه خبری شده توسقف میخره
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کار این حقوقیها بیشتر تخریب کردن دولت هستند جون اینها اصولگرا هستند و زد مردم و دولت اما کور خوندند چون بزودی بورس رونق میگیره و کسی جلوذارش نیست فقط کمی تحمل میخواد فقط سهامتنو نفروشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
"...ه هر حال حقوقی فعالی که اقدام به عرضه قابل توجه و آبشاری سهام دارای صف خرید می کند به دلیل جلب نظر مدیران بالا دستی خود و نیز بالا نگه داشتن سر و ستبر کردن سینه پیش همان مدیران به جهت اقدام درست و بجای انجام گرفته قطعاً دوست ندارند آن سهام همچنان در روزهای آتی با صف خرید و رشد قیمت مواجه شود،..."
mansour
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
یک پیشنهاد خام برای بررسی توسط استاد ماهر بورس:
ایا منطقی است قانونی تصویب شود که مانع از جولان فرصت طلبان شود و ارامش بیشتری برای معامله گران واقعی بورس فراهم کند
قانون پیشنهادی : سهامی را که ذر یک روز می فروشی همان روز نتوانی بخری و یا سهامی را که در یک روز می خری همان روز نتوانی بفروشی .
به نظر کمی از جو روانی و نوسان سازی و سوِاستفاده می کاهد.
شهرام
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
نابغه اینجوری که دیگه اسم اینجا بورس نیست. یکی از مهم ترین فاکتورهای بورس نقدشوندگیشه.
اردشیر زرشکی
UNITED STATES
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
اکثر حقوقی ها بیشتر از 2 ساله که دیگه نوسان گیری میکنند و اعتقادی به سهامداری ندارند!
متاسفانه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
معمولا رفتارهای کلان در هر مقوله ای چه سیاسی چه اجتماعی و چه اقتصادی در هر جای دنیا هدایت شده است حد اقل توسط انجمنهای صنفی و یا خود دولت، بنده در عجبم که حقوقی ها در بازار بورس ما هر اقدامی که دلشان بخواهد انجام میدهند و از طرف هیچ نهادی نیز بازخواست نمیشوند !! ظاهرا سازمان بورس و مسئولین ان فقط تماشاچی هستند !!!!!!!!!!!!!!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
ساده نباشید.اگه بخوان جلوی این عرضه ها رو بگیرن کاری نداره براشون.پس چرا انقد راحت اومدن توی یه بازه زمانی که میخواستن شاخص رو بعدش پایین بیارن و سهام را روی دستمون بذارن سفارش بیش از 50 هزار رو برای حقیقی باطل میکردن.و سرمایه ها رو بعدش ذوب و حبس کردن توی بازار ....الان هم بیان سقف برای هر اردر حقوقی بذارن و سقف سفارش حقوقی رو 500 هزار کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
هر روز تحلیل همینه بورس نابود داره میشه پول مردم هم داره دود میشه، چرا؟؟؟؟؟
اول از اینکه تقصیر خود ملته نه دولت، تقصر ملت چیه ؟ اینکه فهم و شعور ندارن جو گیر میشن، تو قیمت بالا میخرن تو قیمت پایین می فروشن،
دوم تقصیر یه مشت حقوقیه که نمیدونیم کین اما حضرات تحلیل گر میفرمایند که تخریب چی و دلواپس و وابسته به اون یارو کاپشن پوش ن.
این وسط نقش دولت چیه؟؟؟؟؟
هیچی, اوشون یعنی دولت، با تدبیر خارق العاده شون کلا مملکت رو از تحریم و جنگ و انزوا و همه چی نجات دادن، هر روز داره زندگی مون بهتر از دیروز میشه، تحریم هارو برداشته توافق کرده، تورم رو پایین آورده، خلاصه روزی نیست که خبر خوش از دولت بهمون نرسه، ولی نمیدونم چرا هر روز داریم بدبخت تر و بی چاره تر و بی پول تر میشیم.
نخواستیم این دولت و.
درود بر مرد کاپشن پوش.
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
اون کاپشن پوشو لولو برد .... برنمیگرده .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
واقعا من فكر مى كنم عده اى به قصد در بورس خرابكارى مىكنند تا تلاشهايى كه جهت نجات بورس ميشود ناكام بماند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
آقا چی میگین واسه خودتون
انتظار دارین تا ابد مثبت بخوره بازار؟
خودرو 20% اومده بالا نمیخواین یه استراحت بدین؟!
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
به نظر من رفتار حقوقی درست است
چرا باید شبندر(پالایشگاه بندر عباس) با P/E بیش از 15 الکی رشد کند زمانی باید قیمت سهم افزایش پیدا کند که سوددهی هم بالا برود!
یا شاوان(پالایشگاه لاوان) چند روزی سفته بازان صف خرید درست کردند؟ چرا باید پالایشگاهی که برای سال 93 بیشتر از 270 تومان زیان و برای سال 94 نیز زیان اعلام کرده الکی صف خرید باشه؟؟!!
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
پس از سه سال کار در بورس فهمیدم بورس جای شیطان است.پس وارد لانه شیطان نشوید.امروز با بورس واسه همیشه خداحافظی کردم.به خودم تبریک می گم.خداحافظ استرس ،خداحافظ نگرانی ،خداحافظ افسردگی....
قصه کبک و کلاغ!
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
آفرین بهترین کار رو کردی، بهت تبریک میگم. من کارشناس برق بودم با 10 15 سال سابقه، بلانسبت خر شدیم به هوای بورس انرژی و تئوری هائی که از آون خونده بودیم که چقدر کمک به تصمیم سازی در حوزه انرژی و برق میکنه و سرمایه گذاریو نوآوری رو رشد میده ... کارمو رو ول کردم-که موقعیت خیلی خوبی هم داشتم و کار مهندسی و مطالعاتیو اجرائی و سرپرستی میکردیم، اومدیم اول رفتیم یه نصفه مهندسی مالی خوندیم، بعد گواهینامه های معاملاتی گرفتیم، اوراق و کالا و انرژی، آشناهائی داشتیم و رفتیم تو یه کارگزاری کار کردیم، اول کار بود و با این سن وسال شدیم مثلا معامله گر که تا کار بورس انرژی شروع نشده با بورس آشنا بشیم، کار بورس انرژی هم شروع شد دیدیم اصلا داستان بورس چیز دیگس، شروعش با نامردی و دادن سهام به کارمندای بانک ملی، ادآمش با نامردی و انحصار و معاملات صوری، بعد رکود، الآن هم لک و لک در حد صفر، بقیه بورس هم حالمو بهم زد. فقط رانت اطلاعات و عرضه اولیست، هیچ چی دیگه نیست که ما اونم نگرفتیم، گفتیم در شان ما نیست! تحلیل محلیل هم همش کشکه، چون کارمند کارگزاری بودم خرید و فروش هم نمیتونستیم بکنم خوشبختانه! یکی دو تا سهام کوچیک به کد یه نفر دیگه با تشویق دوستان گرفتیم که اونم الحمدلله 80 درصد تو ضرره، طرف هم معلوم نیست چطوری باید پولمونو ازش بگیریم!! پارسال واحد معاملات انرژیمونو منحل کردن، من هم بهم برخود اومدم بیرون، دیگه بیکار موندم تا الآن، کار خودم دیگه روم نمیشه برم، کارگزاری ها هم که دیگه گواهینامه بدردشون نمیخوره، اگه بگیرن هم یه جوون میگیرن صد تا کار بریزن سرش نفهمه حقو حقوقش چیه! تو این سه چهار سال خنگ خنگ شدم، بورس منو بدبخت کرد، حتی بدون خرید و فروش و حتی کار تو کارگزاری! عصبی شدم، افسرده شدم، شبا خوابم نمیبره، تو چهار سال به اندازه چهل سال پیر شدم، پیر زن همسایه تا چند سال پیش بهم میگفت چطوری پسرم، الآن میگه چطوری پدر جان؟ یعنی شوخی نمیکنه ها، ناخود آگاه از رو چهرمون میگه!!ضریب هوشیم سی چهل تا اومده پایین! الآن هم استرس شدید دارم، یک سال و نیمه بیکارم، دیگه کم کم دارم با اعانه و خیرات زندگی میکنم!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
من بعید میدانم همه اینها کار سهامداران خرد و بی اطلاع باشه به نظر من این کار خود دولت هست و دوهدف را دنبال می کند یک پایین نگهداشتن قیمت سهام برای جذابیت خارجی ها و دو کنترل سرمایه ای ملت که سرخوش نشوند و قدرت نگیرند
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
اسم این دولت دولت اعتدال هست و اجازه رشد و قیمت های هیجانی را نمیدهد برخلاف دولت احمدی نزاد که همه چیز از جمله بورس را هیجانی کرده بود
این است تمام مسیله