بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر : ۱۵۶۳۵۱
 در حالی که گفته می‌شد با توجه به اشتباهات داوری گسترده در لیگ برتر پانزدهم، داوری خارجی دربی را سوت خواهد زد، محسن ترکی قضاوت این دیدار را بر عهده گرفت.

به گزارش میزان، انتخاب محسن ترکی به عنوان کسی که سوت آغاز بازی حساس روز جمعه میان استقلال و پرسپولیس را به صدا در می‌آورد سر و صداهای زیادی به راه انداخت.

این وظیفه برای چندمین بار است که در سال های گذشته به این داور مشهدی محول می شود. در این بین قضاوت های ترکی برای دو تیم مطرح پایتخت چه در دربی‌ها و چه در بازی‌های دیگر لیگ برتر، نکات و حاشیه های فراوانی داشته است:

1- محسن ترکی با 41 سال سن تاکنون 5 بار قضاوت دربی های تهران را برعهده داشته که اولین بار در نیم‌فصل دوم لیگ هشتم بود. جمعه 25 بهمن ماه 1387 داور مشهدی کشورمان بعد از 14 سال حضور در عرصه داوری قضاوت دربی را برعهده گرفت که آن بازی با پنالتی دقیقه 89 علی کریمی با تساوی 1-1 به پایان رسید. جدالی که علی علیزاده مهاجم تعویضی استقلال لحظاتی بعد از ورود به میدان توپ را در حالتی عجیب و غریب با دست لمس کرد تا ترکی بلافاصله در سوت خود دمیده و پرسپولیسی ها را از شکست نجات دهد.

2- در پنج دربی که محسن ترکی داور بود، استقلالی‌ها صاحب دو برد شدند و سه بازی دیگر میادن دو تیم مطرح پایتخت با تساوی پایان یافت. در طول 450 دقیقه ترکی 26 بار کارت زرد را از جیب خود خارج کرد که سهم پرسپولیسی ها 15 اخطار و سهم استقلالی 11 کارت بود تا از این حیث هم کفه ترازو به سمت آبی‌های پایتخت سنگینی کند. نکته جالب‌تر این که با قضاوت ترکی در طول بازی هیچ بازیکنی اخراج نشد.

3- با نگاهی به قضاوت های محسن ترکی در 10 بازی اخیر برای استقلال و پرسپولیس هم آمار جالب توجهی یافت می‌شود از جمله این که استقلالی‌ها با حضور این داور مشهدی همواره نتایج بهتری به ثبت رسانده‌اند. در 10 بازی آخری که ترکی برای استقلال سوت زده این تیم صاحب 7 برد، 2 شکست و یک تساوی شده است در حالی که این آمار برای پرسپولیسی‌ها چندان امیدوارکننده نیست چون با قضاوت ترکی، سرخپوشان پایتخت در 10 بازی صاحب 4 برد، 4 شکست و دو تساوی شده‌اند.

4- محسن ترکی همان داوری است که در لیگ یازدهم با دو اشتباه محرز خود باعث برتری استقلال برابر تراکتورسازی شد و از آن پس کمیته داوران ترجیح داد قضاوت‌های تراکتورسازی را به این داور ندهد. این اتفاق توام شد با چند اشتباه ترکی در بازی‌های پرسپولیس تا سرخپوشان پایتخت همواره وی را متهم به طرفداری از استقلال کنند به خصوص بعد از بازی این فصل پرسپولیس برابر استقلال خوزستان در گرمای شدید اهواز که با شکست شاگردان "برانکو" تمام شد در حالی که با دیدن تصاویر تلویزیونی کاملا محرز بود که این داور مشهدی باید حداقل دو بازیکن استقلال خوزستان را اخراج می کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امین
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
بازی مساوی میشه
احمد
ROMANIA
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
تحلیل جالبی نبود.
علی اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
ای کاش بازی زیبایی باشه بعد مساوی هم شد بشه
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
استقلال 9 بر3 بازی رومیبره