بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
دیگر در کشور مشکلی نداریم و می توان این پیشنهاد را ارایه داد که دولت دیگر شرکت های ورشکسته و زیان ده را منحل نکند، بلکه آنها را به بانک ها واگذار کند. مثلاً "پدیده" را به بانک ملت و "آرمان" را به بانک تجارت و سایر شرکت های متخلف و موسسات غیر مجاز دیگر را نیز به سایر بانک های خصوصی واگذار کنیم. حتی می توانیم پرداخت بدهی های متهم "ب.ز" به وزارت نفت را بر عهده یکی از بانک ها بگذاریم.
کد خبر : ۱۵۶۶۲۹
نویسنده :
کیوان فر
سرانجام پس از ماه ها کش و قوس و با تمام چالش هایی که موسسه اعتباری غیر مجاز و منحله "میزان" به وجود آورد، با اعلام بانک مرکزی، بانک صادرات ایران متعهد شد تمام امور مربوط به این موسسه را بپذیرد.

به گزارش بورس نیوز، طبق اطلاعیه بانک مرکزی" حسب تصمیمات متخذه و تفاهم های انجام شده، بانک صادرات ایران رسیدگی و مدیریت تمام امور مرتبط با تعاونی اعتباری منحله "میزان" را پذیرفت. در حال حاضر بانک صادرات ایران با استفاده از ظرفیت و توان بالای مدیریت خود با سرعت و دقت در تلاش برای تدارک زمینه های لازم برای رسیدگی منظم به امور سپرده گذاران، مشتریان و کارکنان تعاونی یاد شده است."

در این میان اما سوالی که مطرح است اینکه یک موسسه انتفاعی یا شرکت در چه صورت تحت حاکمیت یک موسسه یا شرکت دیگر قرار می گیرد؟ ادغام، تملیک، ترکیب یا اینکه جدا از همه این موارد بانک صادرات تنها مدیریت تصفيه"میزان" خواهد بود؟

اما در رابطه با اتفاق مذکور این سوال اساسی مطرح می شود که آیا اقدام درستی است که یک نهاد ناظر و بالادستی همانند بانک مرکزی دستور خرید موسسه ای غیر مجاز و یا شرکتی خاص را به یک بانک بدهد؟

ضمن اینکه در رابطه با موضوع واگذاری کلیه تعهدات و بدهی های موسسه غیر مجاز و منحله "میزان" به بانک صادرات، معلوم نسیت کدام استراتژی اجرا شده است؟ آیا مدیران دو مجموعه آگاهانه و جهت هم افزایی در فعالیت های خود با ادغام موافقت کرده اند یا بحث تملیک "میزان" توسط "وبصادر" مطرح است؟ حال سوالی که مطرح می شود آن است که موسسه میزان با کدام هدف به بانک صادرات واگذار شده است؟ آیا قرار است بانک صادرات به عنوان خریدار این موسسه معرفی گردد یا اینکه این موسسه با بانک مذکور به جهت تصفيه بدهی ها به مشتریان و انحلال واگذار شده است؟ شاید هم موسسه یاد شده قرار است با "وبصادر" ادغام و یکی شود؟

البته نقش بانک مذکور در این رابطه هر چه باشد، لازم به نظر می رسد تا پیرامون این موضوع به صورت شفاف اطلاع رسانی صورت گیرد؛ چرا که اگر حجم دارایی های موسسه مالی و اعتباری "میزان" کفاف بدهی هایشان را می دهد، پس چه نیازی به بانک صادرات است؟ و اگر بحث بر سر تصفيه تعهدات "میزان" است که حتی سازمان حسابرسی و یا گروهی مجرب نیز می توانند مدیریت انحلال و فرآیند تصفيه را بر عهده بگیرند.

پس آنچه از این نکته بر می آید اینکه به احتمال زیاد معادله حسابداری در ترازنامه "میزان" به هم خورده و سمت راست ترازنامه یعنی دارایی ها به دلیل سرمایه گذاری های نامطلوب و کم بازده و سوء مدیریت و سوء عملکرد تا حدودی از بین رفته، بطوریکه با سمت چپ آن یعنی بدهی های شرکت به طلبکاران خارج از شرکت و حقوق صاحبان سهام هم خوانی ندارد.

اما گویا بانک مرکزی "وبصادر" و بخشی از منابع آن را وارد سمت راست ترازنامه "میزان" کرده که این معادله حسابداری تنظیم شود تا با استفاده از این منابع جدید، سهامداران و سپرده گذاران این موسسه بتوانند پول خود را دریافت کنند.

اما سوال اینجاست که بر چه مبنایی بانک صادرات این تعهد را پذیرفته و چرا مثلاً بانک های دولتی همچون ملی، سپه، مسکن، توسعه صادرات یا صنعت و معدن برای این کار انتخاب نشده اند؟ بانک مرکزی بر چه اساس صادرات را انتخاب کرده و آیا این نهاد ناظر چنین حقی داشته که برای این مورد به "وبصادر" دستور دهد؟

همچنین اگر مدیران بانک صادرات معتقدند این کار سودآور است، پس بایستی منتظر مجمع عادی سالیانه سال 95 آن بود تا مدیران "وبصادر" در حضور سهامداران توضیح دهند سودآوری آن به چه صورت و به چه میزان بوده است؟ هرچند این بانک طی آخرین اطلاعیه خود اعلام کرده این اقدام در سال مالی جاری هیچ تأثیری در سود برآوردی هر سهم اعمال نخواهد کرد. ضمن اینکه اگر "میزان" سودآور هم باشد که بعید به نظر می رسد؛ پس نیازی به انحلال نیست و این موسسه نیز همچون موسسات مالی غیر مجاز دیگر فعال در کشور می تواند به فعالیت خود ادامه دهد. بدین ترتیب بانک صادرات در حالی بدهی های این موسسه را پرداخت می کند که معلوم نیست چه زمانی دارایی هایش نقد شود.

همچنین در رابطه با این واگذاری بایستی دید که اگر موضوع خرید "میزان" توسط "وبصادر" مطرح باشد بایستی شفاف شود این معامله به چه قیمتی به ازای هر سهم این موسسه صورت گرفته است؟

اگر هم بحث بر سر ادغام باشد که بانک صادرات باید اعلام کند با چه قیمتی برای هر سهم جوابگوی سهامداران "میزان" خواهد بود؟ ضمن اینکه برای چنین امری نیز به دلیل آنکه تغییر در سرمایه و یا اساسنامه ها را در پی دارد، پس باید مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام دو مجموعه پیرامون آن رأی بدهند که چنین جلسه ای هم تاکنون برگزار نشده است. پس این وظیفه وکلا و حسابرسان است که بایستی نسبت به این موضوع اظهار نظر کنند که آیا تصمیم گیری پیرامون چنین موضوعی بدون برگزاری مجمع تخلف است یا خیر؟

و اگر بحث بر عهده گرفتن فرآیند مدیریت تصفيه و یا واگذاری در میان بوده، سوال اصلی این است که آیا نباید ترازنامه "میزان" به صورتی شفاف اعلام می شد تا بانک هایی که تمایل دارند برای این فرآیند با یکدیگر رقابت کنند؟

البته اگر بحث بر سر واگذاری فرآیند مدیریت تصفيه به "وبصادر" است که اشکالی وجود ندارد، اما باید تمام جوانب امر و ابعاد آن شفاف باشد. اما اینکه بدهی ها را الآن پرداخت کنیم که بعداً حساب شود "میزان" چقدر دارایی داشته، درست نیست. اینجاست که می گوییم خصوصی سازی در ایران معنا ندارد!

علاوه بر این ها، اگر بانک صادرات مسئولیت و ریسک مترتب با آن را پذیرفته، بایستی جدا از بحث حجم بدهی ها و دارایی های این موسسه، پیرامون پرسنل "میزان" و تعهداتی که حتی تا دوره بازنشستگی و پس از آن نیز گریبانش را می گیرد، شفاف سازی کند. آن هم در شرایطی که خود "وبصادر" در میان سایر بانک ها بالاترین تعداد پرسنل مازاد را دارد.

اشکال کار هم در ابتدا به خلاء های قانونی و عملکرد مدیران بازار سرمایه بر می گردد که حمایت های لازم را از سهامداران و سرمایه گذاران ندارد. آیا درست است که پرداخت بدهی های "میزان" از جیب سهامداران خرد "وبصادر" و به کام سهامداران و سپرده گذاران این موسسه غیر مجاز صورت گیرد؟

از این رو آنچه مسئولین دولتی و مراجع ذی صلاح بایستی به آن توجه ویژه داشته باشند، اینکه طبق آخرین آمارها حدود 20 درصد از نقدینگی موجود در کشور به مبلغ 160 هزار میلیارد تومان در اختیار موسسات مالی غیر مجاز است. حال فرض کنید اگر حتی بخشی از این منابع توسط این موسسات دود شده و به دلیل سوء مدیریت و عملکرد نادرست از بین برود، آیا باز هم تاوان آن را بایستی از جیب بانک ها بپردازیم و از کیسه سهامداران حاتم بخشی کنیم؟ آن هم یک بانک خصوصی فعال در بازار سرمایه که سهامداران خود را دارد.

جالب تر این است که در دنیا چنین موسساتی در قالب اوراق بدهی و متناسب با ریسک و بهره بازار به فروش می رسد که می توان همین روش را برای مواردی همچون انحلال "میزان" هم به کار برد.

به هر ترتیب آنچه در رابطه با این اتفاق حائز اهمیت می باشد، تشویق موسسات غیر مجاز به قانون گریزی و تخلف بیشتر است که متأسفانه تبعات آن را گویا باید دیگران به دوش بکشند که این رفتار برای مجموعه ای که حتی یک درصد از سهام آن در بازار سرمایه است، اشتباهی نابخشودنی است.

اما وقتی چنین اتفاقی می افتد نشان دهنده آن است که موضوع به طور کامل شفاف نیست و بوی دستوری بودن به مشام می رسد که ممکن است منافع سهامداران "وبصادر" را تحت تأثیر قرار دهد. اما آیا این درست که ریسک شخص دیگری را سهامداران این بانک بپذیرند؟ پس اگر چنین است دیگر در کشور مشکلی نداریم و می توان این پیشنهاد را ارایه داد که دولت دیگر شرکت های ورشکسته و زیان ده را منحل نکند، بلکه آنها را به بانک ها واگذار کند. مثلاً "پدیده" را به بانک ملت و "آرمان" را به بانک تجارت و سایر شرکت های متخلف و موسسات غیر مجاز دیگر را نیز به سایر بانک های خصوصی واگذار کنیم. حتی می توانیم پرداخت بدهی های متهم "ب.ز" به وزارت نفت را بر عهده یکی از بانک ها بگذاریم.

از این رو، جا دارد بگوییم که اگر چنین روشی برای حل مشکل شرکت ها یا موسسات مشابه "میزان" قابل اجرا است، پس چرا در بورس از این روش استفاده نمی شود؟

چرا سهامداری که در بازاری شفاف برای خرید سهام مالیات پرداخت کرده، حمایت نمی شود؛ اما سهامداری که در یک بازار دیگر و در موسسه ای غیر شفاف سرمایه گذاری کرده و ریسک بالایی را پذیرفته، با این اقدام مورد حمایت قرار می گیرد؟

مثلاً قیمت سهام بانک پاسارگاد که جزو یکی از شفاف ترین بانک های خصوصی در کشور است، از قیمت تعدیلی حدود 200 تومان خود پس از اعمال افزایش سرمایه سال قبل، به قیمتی در حدود 120 تومان رسیده، پس چرا از سوی بانک مرکزی حمایت نمی شود تا مجموعه ای متعهد خرید سهام آن از سهامدارانی باشد که به دلیل شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور در بازار سرمایه متضرر شده اند؟ اینجاست که باید از مسئولین امر بپرسیم که چرا رویه ای را در کشور باب می کنید که بقیه موسسات غیر مجاز هم از آن پیروی کنند؟ اما بورس و سهامدارانش را با این حرف به حال خود رها کنید که "بازی اشکنک دارد، سرشکستنک دارد؟!"

چگونه ممکن است بانک مرکزی به دنبال این باشد که مشکل "میزان" و "آرمان" و سهامدارانشان را حل کند، اما به بانک قوامین که در بورس معامله می شود، هیچ کاری ندارد و سهامدارانش را به حال خود رها کرده است؟

اگر دولت، بانک مرکزی و یا سایر بانک ها منابع نقدینگی اضافی برای جبران سوء مدیریت و عملکرد نامناسب چنین موسسات غیرمجازی دارند، ابتدا از مجموعه هایی که قانونی و مجاز هستند حمایت کنند.

همچنین بایستی دید پشت پرده فشار نمایندگان مجلس در استان های خراسان شمالی و رضوی چه بوده که بر سر مسئله مذکور تا این حد پا فشاری کرده و به بانک مرکزی فشار آوردند؟ آیا منافعی از آنها در معرض خطر بوده که با این واگذاری ریسک مورد نظر برطرف می شده است؟ اگر آنها واقعاً نگران مردم هستند، ریسک "میزان" را خود بپذیرند و سهام آن را در اختیار بگیرند. چرا سهامداران یک شرکت بورسی باید محکوم شود که این تعهدات را متقبل شود.

جدا از تمام این نکات فرض کنید بخشی از سهام "وبصادر" در اختیار سرمایه گذار خارجی می بود؛ چگونه بایستی برای وی توضیح دهیم که تصفيه این بدهی ها به "وبصادر" واگذار شده است؟ زیرا قطعاً چنین فردی به صراحت این سوال را مطرح می کند که چرا باید با پول من بدهی یک موسسه دیگر که غیر مجاز هم بوده پرداخت شود؟

اینجاست که بایستی پرسید نقش سازمان بورس به عنوان مدافع حقوق سهامداران کجای قوانین آمده که متأسفانه در چنین مواردی خلاء های قانونی در این رابطه بیش از پیش هویدا می شود. بطوریکه این سوال مطرح است که در قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال 1384 آیا ماده واحده ای هست که اگر دولت و یا موسسات دولتی و حاکمیتی و یا نهادهای بالادستی همچون بانک مرکزی بخواهند حق سهامداران بورسی و خرد را ضایع کنند، کدام سازمان یا نهاد بایستی از حقوق سهامدار دفاع کند؟

شاید سازمان بورس به دلیل همین خلاء های قانونی نتواند حمایت های لازم را داشته باشد، اما وزیر اقتصاد که خود رییس شورای عالی بورس است، باید در مقابل زیر مجموعه تحت نظارت خود یعنی بانک مرکزی از حقوق سهامداران دفاع کند.

در حال حاضر قوانین و مقررات بازار اوراق بهادار برای سهامداران و سرمایه گذاران تنها مانع، سد و باید و نبایدها را تعیین کرده، اما جایی که نوبت به حمایت قانونی از آنها می رسد، هیچ ماده ای در این خصوص وجود ندارد و هیچ نهادی هم نیست که سهامدار را یاری کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
بورس نیوز عزیز خیلی وقته که این بدعت در شرکتهای بورسی اپیدمی شده و تنها مختص بانک صادرات نیست به عنوان نمونه شرکت صدراست که تمام امکانات شرکت بدون حساب و کتاب در اختیار شرکتهای خصوصی نور چشمی قرار گرفته و پروژه های مربوط به فازهای پارس جنوبی از طریق این شرکتها در حال انجام است بدون اینکه در صورتهای مالی دوره ای اشاره ای شده باشد!!! و در بخش تراز نامه های شرکت زیان های نجومی درج می شود فارغ از یک ریال سود در مدت 7 سال گذشته !!! فقط زیان اعلام می شود و زیان؟؟؟ به خدا قسم من و دیگر سهامدارای حقیقی شرکت حلال نخواهیم کرد
ناشناس
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
اتفاقا بانک صادرات کلی سود و منفعت میکنه به قول معروف بزخری کرده است
الان که قرار نیست سود پولهای سهامداران میزان رو بده میخواد اصل پول انها رو از اورده مطالبات ودارییهای میزان بده
کلی شعب مفت میزان به نام بانک صادرات میشه
ناشناس
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
اگه میزان می تونست خودش بدهیش را می داد دارایی میزان بیابانهای اطراف مشهد است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
عیب نداره ثواب داره این پرداخت حالا مگه چقدر امسال بانکها سود سهام دادن به سهامداران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
به اندازه کافي پدر ما سهامدار ها رو درآوردن.اون موقع که سپرده گذاران ميزان داشتند سود 30 درصدي ميگرفتن ما داشتيم تو بورسضر ميديدم و به ريش ما خنده ميزدند و حالا هم اص پولشون رو ازبانک صادرات ميگيرند و دوباره به ريش ما سهامداران بانک صادرات ميخندند!!!!
امینی
ROMANIA
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
یکی از سهامداران ان وخارزم میباشد که سهامدار خرد زیاددارد حالا ببین دامنه این تسمیم گریبان چه کسانی را خواهد گرفت اثر منفی زیادی روی این شرکتها خواهد گذاشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
وام هایی که پدیده به میزان پس نداده چه می شود چرا دولت یک بانک دولتی را انتخاب نکرد
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
بانک صادرات با قیمت سهام 88 تومانی خجالت خجالت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
شرکت پدیده را هم باید بانک ملت قبول کند چون دولت قبل و مجلس فعلی توسط صدا و سیما مردم را تشویق به خرید سهام و املاک پدیده کرده اند و باید یک بانک را مجبور کنند که به دولت در این بدبختی مردم کمک کند!!! در ضمن بانک مرکزی هم با مبالغی جبران میکند...بگذارید دولت از شر تجمعات پی در پی خلاص شود...این روزها در شبکه ی بی بی سی داره پیگیری میشه و مایه ی خجالته.....
محمد
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
مگر سهامداران بانک ملت چه گناهی کرده اند که تاوان طمع بی اندازه سهامداران پدیده را بدهند. لطفا اگر نظر می دهید طوری باشد که اگر به ضرر خودتان هم بود بپذیرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
ظاهرن نویسنده مقاله توجهی به موسسین میزان نداشته .به کی میخوای شکایت کنی اخوی!؟
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
مطمئن باشید بانک صادرات جایی نمیشینه که زیرش اب بره
ناشناس
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
بانک صادرات کلا تو آبه تمام قد وایستاده قیمتش 88 یه وجب هم زیر اب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کو کوزه گر و کوزه خر و کوزه فروش ؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
مگردولت باپول همین سهام دارهایارانه رومستقیم یاغیرمستقیم جفت وجورنکردمگرازپول همین سهامدارهاشرکتهایی مثل مس ونفت وخودروحقوقهای15و20میلیونی وسفرهای خارج ازکشورو...خرج نکردندکه امروزبعدازیک پنجم شدن قیمتشون هنوزازرونرفته وتعدیل منفی می خورندمگربه بهانه جلوگیری ازتورم دولت جلوبانکهارابرای تقسیم همون سودچندریالیشان رانگرفت تاازان سمت سود25و30درصدی برای سپرده گذارانشون راپرداخت کندمگرسهامی رابه ملت عرضه نکردندکه الان بعدازگذشت ماههاقیمتشان نصف قیمت عرضه است مگربه بهانه نرخ خوراک وتمدیدمذاکرات وکاهش قیمت نفت 65میلیارددلارازارزش بازارکم نشد که مثلا دولت به چندمیلیون انتفاع خودازانهابرسدمگر به بهانه افزایش سرمایه ارزش سهام برخی شرکتهانصف وثلث وربع نشدمگرحق تقدم 100تومانی اخرکارفقط چندریال حتی چندصدبرابرکمترازروزاولش فروش نرفت و...
ناشناس
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
خدا شفات بده
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
بسمه تعالی
اگر ضرر کنند به حساب سهامداران میزارند اگه سود کنند هیئت مدیر سود میکنه....
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
خدا لعنت کنه شرکتهایی رو که سود سهامدارشون بلوکه کردن ونمیدن حرومشون بشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
نویسنده عزیز در قانون تجارت و ادبیات حسابداری مدیر شرکت منحله را "مدیر تصفیه" میگویند. چیزی به نام "مدیر تسویه" نداریم!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
خدا ازتون نگذره دست اندازی میکنید تو حق الناس ،من که راضی نیستم
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
ارائه توضيحات در خصوص موسسه اعتباري ميزان (به پیوست)


http://www.codal.ir/Reports/Attachment.aspx?LetterSerial=OPNP0sPc5cowDCBTCpahOA%3d%3d
حسن برزنونی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
با سلام
با توجه به شرط تراز مالی مثبت . این معامله به نفع بانک صادرات است.چون سال قبل هم بانک صادرات پیشنهاد خرید میزان را داده ولی موسسه میزان قبول نکرد.براحتی بانک صادرات به قیمتهای بالای 100 تومان خواهد رسید با این معامله.موفق باشید
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
تو ایران ورشکستگی یوخدی بالام . هر کی میخواد تخته گاز با خیال راحت every work
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
مدیران شرکت پدیده مشهد چرا آزادند
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
بسمه تعالی
از قدیم گفتند خرج که از کیسه مهمان بود
حاتمی طائی شدن آسان بود.
یکی از کارکنان میزان و از نزدیکان این خانواده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
اشتباه نکنید میزان بجز آرم ترازو مانندش هیچ رایطه دیگری با قوه قضاییه ندارد این شرکت تعاونی توسط تعدادی از کارکنان بازنشسته قوه قضاییه مشهد به سرکردگی به اصطلاح حاج آقا ح که خداوند جواب جنایتش را بدهد تاسیس شده و با استفاده از موقعیتشان و توسط فرزندانش بنام احسان و علیرضا و ... این موسسه را به فلاکت رسانده و سپرده گذاران و کارکنانش را به خاک سیاه رسانده است. جالب تر اینکه این آقای حلمی در سال 93 یکی از مدیران موفق این مملکت توسط مراجع رسمی کشور انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.
mannochehr
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
خلاصه کلام دولت میخواست با بولکه کردن یکسال پول مردم تورم رو بیارد پایین که کرد حالا هم صادرات جیب ملت خالی خواهد کرد عزیزان من همون اول میگفتم میزان ورشکست نشده فقط میخواستن یک جناحی که منبع درامدش از پدیده و میزان بود به زمین بزنند که موفق هم شدن با یک تیر چندین هدف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
مدیران بانک صادرات برای آنکه در پست و سمت خود باقی بمانند غلام حلقه بگوش بانک مرکزی شده اند و در این میان فقط سهامدار سیاه روز "وبصادر" است که روز به روز سرمایه اش در میان این تصمیم گیری های شبه سیاسی هدر می رود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
عوضش بعد سرمایه میزان هم به سرمایه بانک صادرات و سهامداران اضافه میشه ولی این بد نیست که این بیچاره ها در موسسه میزان هم به پولشان برسند این را یه کمک از طرف سهامداران بلانک صادرلات تلقی کنید
محمدرضا
ROMANIA
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
باید "میزان" را با "عسکریه" ادغام میکردند که قرار هم همین بود، ولی متاسفانه حق سهامدارن بانک صادرات تضییع شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
من از این متن متعجب شدم میزان سه هزار میلیارد تومان وام داده سی درصد سود وام طی این یکسال که به جیب صادرات از قبول کردن تعهدات میزان برمیگرده حدود نهصد میلیارد تومن شده حالا سهامدار میزان ضرر کرده یا سهامدار صادرات ریالی از این پول هم به سپرده گذاران میزان یا سهامدار میزان داده نمی شود