بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر : ۱۵۶۷۲۳
نویسنده :
محمد اسدنژاد

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت ذوب آهن اصفهان براساس گزارش شفاف سازی در خصوص پیش بینی درآمد هر سهم 94 براساس عملکرد 6 ماهه به شرح ذیل اعلام نموده است:

الف-با راه اندازی پروژه ریل،فروش آن به ازای هر کیلو به مبلغ 26،250 ریال پیش بینی شده است با توجه به اینکه مواد اولیه تشکیل دهنده ریل و تیرآهن بال پهن همان مواد اولیه مورد استفاده در تیرآهن می باشد،بنابرین حاشیه سودی به مبلغ 9،546 ریال بر کیلو عاید شرکت خواهد شد.لذا فروش این محصول سود ناویژه برابر با 1،146 میلیارد ریال برای شرکت در بر خواهد داشت که منجر به تبدیل زیان ویژه به سود ناویژه می گردد.

ب-کل هزینه استهلاک پیش بینی شده شرکت جهت سال 94 به مبلغ 2،323 میلیارد ریال می باشد که مبلغ 1،000 میلیارد آن مربوط به هزینه استهلاک تجدید ارزیابی دارایی هامی باشد براساس عملکرد 6ماهه 94 کل هزینه استهلاک شرکت (با احتساب تجدید ارزیابی)1،189 میلیارد در دفاتر ثبت گردیده است که نسبت به بهای تمام شده 7% می باشد.

ج-در خصوص سایر محصولات شرکت با توجه به فروش پیش بینی شده شرکت در اولین اصلاحیه ارائه شده در سامانه کدال که از نظر حجم 2،860 هزار تن و از نظر ریالی 39،194 میلیارد ریال می باشد در نیمه اول سال 45% آن طبق عملکرد شرکت (هم از نظر حجم و هم از نظر مبلغ) محقق شده و پیش بینی می گردد با توجه به سوابق قبلی فروش شرکت 55% دیگر در نیمه دوم سال محقق گردد این بدین معنی است که نرخ فروش سایر محصولات در نیمه دوم سال تغییر با اهمیتی ندارد.

همچنین شرکت در خصوص پوشش نامناسب عملکرد واقعی 6 ماهه اول سال نسبت به آخرین پیش بینی سال 1394 به موارد ذیل اشاره نموده است:

1-تحقق زیان ناخالص شرکت براساس عملکرد 6 ماهه اول سال با توجه به پایین بودن قیمت فروش محصولات نسبت به بهای تمام شده آن برای شرکت پیش بینی شده بوده است.

2-براساس پیس بینی شرکت تولید و فروش ریل در سه ماهه پایان سال تحقق می پذیرد که تولید و فروش این محصول از حاشیه سود با اهمیت برخوردار است.همچنین با توجه به افزایش سهم تولیدات شرکت در 6 ماهه دوم نسبت به 6 ماهه اول سال موجبات کاهش بهای تمام شده هر تن محصول در شرکت را فراهم می آورد.لذا پیش بینی می گردد که زیان ناویژه شرکت در 6ماهه اول سال به سود ناویژه در پایان سال تبدیل گردد و با توجه به توضیحات فوق زیان پیش بینی شده هر سهم (742) در پایان سال تحقق پذیرد.

3-شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور موجب گردیده اکثر کارخانجات بزرگ تولیدی مشابه و غیر مشابه دارای عملکرد زیان آور می باشندکه این شرکت بزرگ صنعتی نیز از این امر مستثنی نبوده است.و همچنین افزایش هزینه استهلاک شرکت ناشی از تجدید ارزیابی دارایی ها مزید بر این امر گردیده است.

4-در خصوص تفاوت با اهمیت در مبلغ و حجم فروش نیز به اطلاع می رساند که اطلاعات ارائه شده و منتشر شده در سامانه کدال (مقدار 1،427،454 تن به مبلغ 20،923 )براساس فروش محصولات شرکت در بورس کالا می باشد. ولی اطلاعات فروش اعلام شده در صورت های مالی شرکت طبق استاندارد حسابداری و روش حسابداری شرکت براساس تحویل محصولات به مشتری (مقدار 1،198،304 تن و به مبلغ 17،390 میلیارد ریال) در دفاتر ثبت می گردد. بدیهی است این موضوع قبلا در ارائه و انتشار اطلاعات توضیح داده شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر