بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر : ۱۵۷۰۴۱
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران بااشاره به اینکه روند حذف مرغ‌های پیر سرعت گرفته است،گفت:باادامه روند فعلی در حدود ۳ ماه آینده کل جمعیت مرغ‌های پیر حذف می‌شوند.

ناصر نبی‌پور درباره مباحث مطرح شده مبنی بر شیوع مجدد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی نقاط کشور، اظهارداشت: سازمان دامپزشکی در این زمینه آزمایشات مورد نیاز را انجام می‌دهد و این سازمان باید چنین موضوعی را اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مسئولان سازمان دامپزشکی مطلبی را در این زمینه عنوان نکرده‌اند، ادامه داد: اگر موردی از آلودگی وجود داشته باشد، مسئولان دامپزشکی فوری آن را اعلام خواهند کرد.

نبی‌پور افزود: سازمان دامپزشکی حدود ۴ ماه قبل، به دلیل درگیری کشورهای همسایه با بیماری آنفلوانزا اعلام کرد که همه گله‌های سن بالا (طیوری که بالای ۸۰ هفته سن دارند) باید به کشتارگاه بروند و از چرخه تولید حذف شوند.

وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی و استانداری‌ها فشار زیادی را در این زمینه اعمال کردند، گفت: در حدود ۴ تا ۵ روز اخیر در کرج بیش از یک میلیون مرغ سن بالا به کشتارگاه فرستاده شد.

نبی‌پور، جمعیت مرغ سن بالای کشور را حدود ۱۴ میلیون عنوان و اضافه کرد: تمامی این مرغ‌ها باید به کشتارگاه بروند، ضمن اینکه با ادامه روند فعلی در حدود ۳ ماه آینده این جمعیت حذف خواهند شد.

وی، علت گرانی تخم‌مرغ در هفته گذشته را صادرات و حذف مرغ‌های پیر دانست و گفت: تعداد محدودی از مرغ‌داران نیز وقتی دیدند قیمت در حال افزایش است، از عرضه تخم‌مرغ خودداری می‌کردند که البته تعداد آنان محدود بود.

نبی‌پور با بیان اینکه نباید به دلیل افزایش قیمت مانع صادرات شد، اضافه کرد: از دست دادن بازارهای صادراتی مشکل بزرگی است که به راحتی حل نخواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم از این محصول درب مرغداری بین ۳۶۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
بعد از کشتار این مرغهای پیر رو می دن بازار یا ازشون خمیر ،رغ درست می کنن بعدم می گن سرطان زیاد شده