بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران عنوان کرد:

آزاد سازی قیمت روغن نباتی امکان پذیر نیست

روغن نباتی یکی از پنج کالای اساسی است که توسط دولت قیمت گذاری می شود و آزاد سازی قیمت آن می تواند تبعات منفی را بر وضعیت اقتصادی کشور در پی داشته باشد و این موضوع می تواند به افزایش بی رویه قیمت روغن نباتی و کاهش کیفیت محصول تولیدی منجر شود.
کد خبر : ۱۵۸۰۹۰
نویسنده :
جمشیدی
در برخی از خبرگزاری ها اخباری طی روز گذشته منتشر شد که از اقدامات دولت برای آزاد سازی قیمت روغن نباتی پس از آزاد شدن قیمت بلیط هواپیما خبر می داد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس طی مصاحبه خود با یکی از خبرگزاری ها اظهار داشت که پس از آزاد شدن بهای بلیط هواپیما بحث آزاد سازی قیمت روغن نباتی و ماکارونی مطرح شده و تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در این حوزه و برخی مسئولان دولتی موضوع مذکور را پیگیری می کنند.

این در حالی است که روغن نباتی یکی از پنج کالای اساسی است که توسط دولت قیمت گذاری می شود و آزاد سازی قیمت آن می تواند تبعات منفی را بر وضعیت اقتصادی کشور در پی داشته باشد و این موضوع می تواند به افزایش بی رویه قیمت روغن نباتی و کاهش کیفیت محصول تولیدی منجر شود.

در همین ارتباط، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: روغن نباتی جزو کالاهای اساسی می باشد و مشمول قیمت گذاری دولت است. از این رو موضوع آزادسازی قیمت روغن نباتی معنایی ندارد.

ابوالحسن خلیلی در خصوص صحت و سقم پیگیری تولید کنندگان روغن نباتی برای آزاد ساز قیمت این محصول گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. چرا که در شرایط فعلی رکود در بازار فروش محصولات حاکم است و بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و عرضه بیش از تقاضا است.

در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان محصولات خود را با اعمال تخفیفاتی عرضه می کنند. پس چگونه می توان روغن نباتی را که جزو کالاهای اساسی است از مشمولیت قیمت گذاری دولت خارج نمود؟

وی با تأکید بر اینکه آزاد سازی قیمت روغن نباتی در هیچ دوره ای وجود نداشته، در خاتمه گفت: هر دولتی ابتدای سال مصوبه قیمت گذاری کالاهای اساسی را ابلاغ می کند و تصمیم گیری در این خصوص در اختیار دولت قرار دارد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
نه تو رو خدا خجالت نکشید بیایید اونم ازاد کنید تا یکباره مردم تکلیفش را با این دولت 4 ساله روشن کند.امیدارم این دولت در پایان سال چهارم به زمین گرم بخورد.کمرمون شکست زیر اینهمه فشار و تورم و گرانی و بیکار شدن از کار.
aaa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
ای آقا - قیمت ها را آزاد سازی نمی کنند بلکه بتدریج و باشیب ملایم افزایش می دهند.
لطفا قیمت های تولید جدید را با قیمت های تولید یکسال پیش مقایسه کنید و قضاوت کنید
بورس نیوز ممنون که منتشر می کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
عجب مملکت باحالی داریم. وقتی صحبت از حق و حقوق شهروندی می شه مملکت ما مذهبیه و مجبوریم از قوانین وضع شده (تحمیل شده) توسط اقلیت مذهبی پیروی کنیم. وقتی بحث سر آزادسازی قیمتها می شه ما باید مثل جهان اول و کشورهای آزاد قیمت کامل همه چی و بپردازیم. به این می گن اقتصاد شترگاوپلنگ