بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
پرداخت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در نمادهای "تسه 9407" و ماقبل تنها بر اساس مبالغ تعیین شده قبلی یعنی 50 میلیون تومان برای زوجین و 35 میلیون تومان برای سایر اقشار امکان پذیر است و تغییراتی در مبلغ تسهیلات نمادهای مذکور اعمال نشده است.
کد خبر : ۱۵۸۱۸۴
نویسنده :
جمشیدی
شرایط و محدودیت های خرید و معامله اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف 60 میلیون تومان بانک مسکن، امروز طی اطلاعیه ای توسط شرکت فرابورس منتشر شد که در پی آن اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در نماد "تسه" با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند و اغلب نمادهای فعال در این گروه با رشد قیمتی همراه شدند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، اطلاعیه مذکور شامل تشریح مقررات سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن، محدودیت های معاملاتی و نرخ سود تسهیلات می باشد که بر اساس آن سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در شهر تهران مبلغ 60 میلیون تومان به تعداد 120 ورقه گواهی، در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر به مبلغ 50 میلیون تومان طی 100 ورقه و در سایر مناطق شهری به مبلغ 40 میلیون تومان به تعداد 80 ورقه تعیین شده و استفاده از این اوراق در نمادهای "تسه 9408" و سایر نمادهای فعال در این گروه امکان پذیر است.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که پرداخت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در نمادهای "تسه 9407" و ماقبل تنها بر اساس مبالغ تعیین شده قبلی یعنی 50 میلیون تومان برای زوجین و 35 میلیون تومان برای سایر اقشار امکان پذیر است و تغییراتی در مبلغ تسهیلات نمادهای مذکور اعمال نشده است.

محدودیت های معاملاتی

علاوه بر این، محدودیت های سقف سفارش خرید اوراق به منظور جلوگیری از افزایش قابل توجه قیمت آن ناشی از افزایش تقاضا برای خرید تعیین شده که بر اساس آن حداکثر 90 ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی برای تمامی نمادهای "تسه 9407" و نمادهای ما قبل بدون تغییر باقی می ماند و برای نمادهای "تسه 9408" و بعدی محدودیت خرید 140 ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی تعیین شده است. علاوه بر این محدودیت خرید همزمان نمادهای "تسه 9407" و "تسه 9408" به تعداد 140 ورقه در هر جلسه معاملاتی مقرر شده است.

همچنین محدودیت هایی برای زمان فروش اوراق به منظور جلوگیری از انجام معاملات سوداگرانه تعیین شده و در نهایت طبق جلسه سه شنبه هفته گذشته شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات از 10 درصد به دو درصد کاهش یافته و حداکثر نرخ سود تسهیلات عقود غیر مشارکتی برای تسهیلات این جلسه به میزان 18.5 درصد تعیین شده است.

شرایط و محدودیت های معامله اوراق

شرایط و محدودیت های معامله اوراق

شرایط و محدودیت های معامله اوراق


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir
اشتراک گذاری :
ارسال نظر