بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
در پی اظهار نظر سخنگوی دولت از زمان هویدا شدن آثار برجام:

چون پرده بر افتد، نه تو مانی و نه من

علی رغم تلاش دکتر ظریف و تیم همراهش در رابطه با انجام توافق هسته ای اما متأسفانه عملکرد ضعیف دولت در بخش های اقتصادی خصوصاً بازار سرمایه اجازه چشیدن طعم شیرین توافق را به سرمایه گذاران و سهامداران نداد.
کد خبر : ۱۵۸۴۲۹
نویسنده :
یارمحمدی
هفته گذشته بعد از تشکیل نشست شورای حکام و تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای 1+5، در بازار سرمایه شاهد ایجاد روندی منفی و کاهشی بودیم، به طوریکه به نظر می رسد این اتفاق مهم و تاریخی نیز انگیزه لازم را برای رشد و رونق در بازار سرمایه ایجاد نکرد.

به گزارش بورس نیوز، بعد از برگزاری نشست شورای حکام، سخنگوی دولت در رابطه با اجرایی شدن برجام گفت: در رابطه با اینکه گفته شد، اکنون پرونده پی ام دی بسته و برجام اجرایی شد، پس چرا نتایج آن را مشاهده نمی کنیم؟! باید بگوییم اجرایی شدن برجام ماه ها یا سال ها طول می کشد.

در مقابل این اظهار نظر برخی از مسئولین خبر از زمان اجرای برجام در اوایل دی ماه سال جاری داده و به امیدوار کردن مردم پرداخته اند. اما این صحبت نوبخت در حالی بود که چشم اکثر فعالان اقتصادی و بازار سرمایه به اجرایی شدن برجام در آینده نزدیک بوده و هست.

بر اساس این گزارش، علی رغم تلاش دکتر ظریف و تیم همراهش در رابطه با انجام توافق هسته ای اما متأسفانه عملکرد ضعیف دولت در بخش های اقتصادی خصوصاً بازار سرمایه اجازه چشیدن طعم شیرین توافق را به سرمایه گذاران و سهامداران نداد.

از طرفی یکی از وعده هایی که دولت به مردم داده این بود که سانتریفیوژ بچرخد اما زندگی مردم هم بچرخد. چرخش سانتریفیوژها زمانی برای ما ارزشمند است که چرخ اقتصاد هم در کنار آن در چرخش باشد، اما حال بعد از دو سال و نیم صبر و تحمل سختی های تحریم، امروز که وعده حل مشکل هسته ای به سرانجام رسیده اما صحبت از بی نتیجه بودن آن برای ماه ها و یا حتی سال ها به میان می آید.

مگر اجرا شدن برجام میراث ما برای آیندگان است؟ گویا دولت فراموش کرده است که اگر مردم زیان های سنگین در بازار سرمایه، رکود اقتصادی و گرانی قیمت کالاها را به جان خریده اند تنها به امید لغو تحریم ها و ایجاد آثار مثبت بعد از آن بود. پس چطور می شود که در تیم اقتصادی یک دولت این حجم ناهماهنگی وجود داشته باشد؟ به گونه ای که رئیس جمهور و برخی از مسئولین صحبت از آشکار شدن آثار اجرای برجام در اقتصاد و زندگی مردم پس از اجرای برجام می زنند اما سخنگوی دولت خبر از نمایان شدن آثار لغو تحریم ها پس از گذشت ماه ها و سال ها می دهد!

گویا دولت تدبیر و امید فراموش کرده که یکی از بزرگترین عوامل روی کارآمدن و رأی مردم به آن، حل شدن مناقشه هسته ای کشور، برگرداندن ثبات روانی و روزهای خوش اقتصادی است.

از سوی دیگر به نظر می رسد دولت تدبیر و امید هیچ زمان مشخصی و معینی برای رسیدن به نتیجه اقدامات و وعده های خود قائل نیست و امور اقتصادی کشور به گونه ای پیش می رود که گویی دولت زمان طولانی برای جبران فرصت ها از دست رفته، در اختیار دارد در حالیکه شاید اصلی ترین عامل انتخاب دولت تدبیر و امید جبران فرصت ها و پاک کردن آثار منفی اقتصادی به جا مانده از دولت گذشته در مدت زمان کوتاه بود.

در پایان گفتنی است که اگر اجرا شدن برجام و لغو تحریم ها در واقعیت آنچه شود که سخنگوی دولت پیش بینی کرد، شاید مردمی که به دولت تدبیر و امید رأی داده اند در حیات نباشند تا نتیجه رأی خود را به چشم ببینند و دولت هم فرصتی برای اجرای برنامه های خود نداشته باشد.

به قول آن بیت معروف از شعر خیام که می گوید:

هست، از پس پرده گفت و گوی من و تو

چون پرده بر افتد، نه تو مانی و نه من


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
سابقه ی صحبتهای آقای نوبخت برای همه آشکاره. لطفا شما نگران نباشید
اوایل بهمن انشالله اتفاقاتی خواهد افتاد
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
دوستان اینها میخواهند از برجام استفاده سیاسی بکنند یعنی زمان انتخابات مجلس وخبرگان و لغو تحریمها را تقریبا در یک زمان انداخته اند تا از جبهه خودشان را ی بیاورد این وضع بازار بورس هم ساختگی وسیاسی است تا از ان به نفع خودشان در زمان انتخابات استفاده کنند وشما شاهد خواهید بود که در زمان انتخابات وضع بورس فرق خواهد کرد چون بورسی که ساختار اصلی ان دولتی است می تواند به راحتی باچند میلیارد تزریق نقدینگی وبلوکه زنی ان را مثبت کنند
شکرستان
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
آره معلومه.البته در شیره مالی سر مردم.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کل بازار سر مسایل سیاسی به این روز افتاده
وقتش نرسیده
زمان واقعه ولی نزدیک است
محمد
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
تا موقعی که روابط ایران با سایر کشورهای دنیا خوب نشه اوضاع همیگونه خواهد بود وباید مرتب به روسیه وچین باج بدهیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
بورس نيوز تابحال به اين قضيه فكر كرديد كه ممكنه اين كاهش قيمتهاي سهام بدليل ارائه فرصت براي خريد كدهاي خارجي پيش آمده و به نوعي قرار ور مداري است كه بسته شده
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
صددرهزار اینگونه است.
sfdsdf
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
عزيزم فرصت به يك چيز كوتاه مدت مي گويند نه 2 ساله كه تهش معلوم نيست. بورس دچار بحران شده شما نمي خواهي ببيني عزيزم :)
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
اگر صحبت شما درست باشد بورس حداقل سه سال زمان مي خواهد درست شود . ولي اگر صحبت بنده درست باشد بايد ظرف 4 ماه دو يا سه برابر شود
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
برخی فکر میکنند چند ماه آینده همه چیز خوب میشه.راحت باشید و به ضررهاتون ادامه بدید.این دولت با خنده سر ملت رو برید.
ناشناس
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
الان یک ساله قراره 4 ماه بعد سه برابر بسه. بیا برو مزدور. بس کن این چرندیات و توهمات رو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
كم رنگ جلوه دادن توافق از رسانه ملي حال روز همين است اينها نشاط مردم را نمي خواهنددردولت قبل يك تراكتور درونزوالا يك هفته جناب مرادف باتراكتور را به ما نشان ميدادن كه زمين شخم ميزند................
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
روحانی در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کرده در این انتخابات مشخص میشه چقدر رای میاره وچقدر خواهان داره
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
آنوقت دو شغله حساب نمیشود؟
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
مثل اينكه خودشم ديگه اميدي به انتخابات رياست جمهوري نداره!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
از ملت خودت بگیر بده به اجنوی. این شعار دولت روحانیه.جیب ما سهامدار خرد را خالی کردن که بدن به خارجیا . اونا حالشو ببرن ما بدبختیشو.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
من به عنوان یه جوان هیچ امیدی به مسولین ندرم میدونی چرا چون جنگ قدرت بین مسولین وجود داره ایا در طی 10 سال گذشته شده یکبار موج امیدی تو کشور راه بیفته؟شده به اینده ادم امیدوار باشه؟بیشتر نخبگان به دلیل فضای بد کشور رفتن امریکا و اروپا چون ایران جای فقط خود مسولینه نه مردم تو ایران شعار میدن و اونی که خودشون میخوان عمل میکنند فرقی هم نمیکنه روحانی یا احمدی نژاد باشه همشون منافع خودشون براشون مهمه اینو مردم عادی هم دیگه میفهمند برای همینه هیچکسی امیدی به بهبود نداره
جلال
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
در ضمن تو ایران دولت ها فقط یاد گرفتن وقتی میان رو کار شروع کنند به نقد دولت قبل و حتی دولت ها در یران تکمیل کننده و ادامه دهنده راه یکدیگر نیستند میدونی چرا چون همشون فقط بلدند گند بزنند حالا بعد روحانی دولتی که میاد میگه روحانی بدترین دلتو داشت ما بهترینیم و این راه ادامه داره تا وقتی من و شما بمیریم ولی همون بلاد های کفر از دید اقایون رو نگاه کنید همه چیشون رو برنامه و قانون هستش برعکس ما
سهامدار مظلوم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
ولي با اين وجود انصافا بدتر از اين دولت در راستاي تضعيف سهامداران و نابودي بورس سراغ ندارم ولي مطمئنم حداقل سهامداران ، كاسبان و خيلي از فعالان اقتصادي كه از تصميمات دولت متضرر شده اند در انتخابات تلافي جانانه اي ميكنند مگر اينكه در اين دو ماه اتفاق فوق العاده مثبتي روي دهد. البته خيلي بعيد است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
بنده باز هم می گویم تا سیاست خلرجی غلط او مداخله جویانه صلاح نشود اقتصاد ایران ترمیم نخواهد شد
کوروش
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
سلام بورس نیوز .
هیچ دولتی اجازه رفاه و روی خوش را به مردم ایران نمی دهد و تمام برنامه فقط سرگرم بودن در مدتها است و در گیری با مشکلات زندگی یک بار ملت آرمش و رفاه را دیدند ولی ؟؟؟؟؟؟؟؟ بلکه دیگر این ......... این شتباه را نمیکند .
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
این دولت فقط به فکر مستحکم تر کردن پایه های خودش هست و به هیچ عنوان به فکر مردم نیست
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
وزیر نفت:
نرخ خوراک پتروشیمی‌ها کاهش نمی‌یابد/ تسلیم فشارها نمی‌شوم

وزیر نفت گفت: نگاه من برای کشور درازمدت است، یک عده‌ای به من اصرار می‌کنند که قیمت خوراک پتروشیمی را پایین بیاور و عدم کارایی‌شان را با قیمت خوراک توجیه می‌کنند.
خبرگزاری فارس: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها کاهش نمی‌یابد/ تسلیم فشارها نمی‌شوم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیژن زنگنه صبح امروز در نشستی که با اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران داشت، به نرخ قیمت خوراک پتروشیمی‌ها اشاره کرد و گفت: ما قیمت نرخ خوراک را در آوردیم و آن را به آقای جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور) داده‌ایم تا آن را تأیید کرده و پس از آن اعلام کنیم.

وی اضافه کرد: نمی‌شود برای حفظ صنعت پتروشیمی قیمت خوراک را پایین بیاوریم، پتروشیمی‌ها می‌گویند زیان‌ده هستند در حالی که سال گذشته بیش از 30 درصد سود برده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که نگاه ما برای کشور درازمدت است و افزود: دنبال محبوبیت نیستم، بلکه می‌خواهم کاری کنم که وجدانم بین خدا و ملت ایران راحت باشد. یک عده خاص به من اصرار می‌کنند تا سود یک عده زیاد شود و قیمت خوراک را پایین بیاورم اما جالب اینجاست که ما با خصوصی‌ها راحت‌تر از خصولتی‌ها کار می‌کنیم و آنها عدم کارایی‌شان را با قیمت خوراک توجیه می‌کنند.

زنگنه به این نکته اشاره کرد که طی سالهای گذشته برخی با حساب و کتاب‌های اشتباه به گونه‌ای نشان دادند که سود برده‌اند و سود آن را تقسیم کرده‌‌اند. در حالی که پول‌ها را خورده و رفته‌اند و الان پالایشگاه‌ها تا سال 92 ده‌ها هزار میلیارد تومان به ما بدهکارند چرا که آن زمان سود شناسایی شده بود.

وی ادامه داد: الان کار به جایی رسیده که آقای وزیر اقتصاد از 365 روز سال 360 روز حساب‌های ما را می‌بندند و هر مرتبه سازمان خصوصی‌سازی به ما می‌گوید 20 هزار میلیارد تومان پول ما پیش شماست اما باید پرسید این پول کجاست! خورده‌اند، رفت، تمام شد.

وزیر نفت تصریح کرد: اینکه به من فشار بیاورند تا نگاه کوتاه مدت داشته باشم و کوتاه بیایم میسر نخواهد بود چرا که بعدها جامعه می‌گوید این نوع قیمت‌گذاری غلط بود. قیمت گاز ما الان با هزینه‌هایی از جمله حفاری، در آوردن، شیرین‌سازی و بهره‌برداری در هر مترمکعب 12 تا 15 سنت است که بخشی از این هزینه را دولت به عنوان سوبسید می‌دهد و باید گفت شرکت نفت ضعیف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ایجاد پالایشگاه‌های خارجی هم گفت: با این کار صد درصد موافقیم اما به شرط آنکه آنها از نفت ایران برداشت کنند و ما خودمان نمی‌خواهیم این کار را بکنیم.

زنگنه در مورد صادرات گاز به کشورهای اطراف و سوآپ نیز به نکاتی اشاره کرد و گفت: من از خدا می‌خواهم که 7 ماه سال گاز بدهم و 5 ماه گاز بگیرم اما همه اینها باید در واقعیت اتفاق بیفتد نه آنکه وقتی با هند مذاکره می‌کنیم، بگوید من حاضر نیستم رقیب خود را (پاکستان) فاینانس کنم. شاید همه در مذاکره خوب حرف بزنند، ولی در عمل چیز دیگری اتفاق می‌افتد اینکه مراسم بگیریم و بگوییم صادرات گاز به اروپا آغاز شده راحت است، ولی باید در واقعیت اتفاق بیفتد.

همچنین زنگنه گفت: با سوآپ نفت خام و فرآورده‌های نفتی در شمال کشور موافقیم و آن را دنبال می‌کنیم.
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
بسمه تعالی
تو سیاست فقط برای من و شما صدای به به و چه چه اش گیرومون میآد...............
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
دولت تدبیر فقط به تدابیر منفی می اندیشد نه مثبت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
آققققققووووووووو
الان نه سانتیفیوژ میچرخه نه چرخ مردم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
جاي تاسف داره براي بورس نيوز واقتصاد وساير نشريات كه جريان اين شاخص دروغي را خبر ساز نميكنن وهمه را عوام فرض كردند .شاخص 62000 قيمت سهامها نصف بازهم شاخص 62000.شايد همه رسانه ها عوام هستند؟؟؟؟؟
احمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
سابقه ی صحبتهای آقای نوبخت برای همه آشکاره. لطفا شما نگران نباشید
اوایل بهمن انشالله اتفاقاتی خواهد افتاد
کامبیز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
جای نطق ناطق علی شاه احساس میشه.
از علی شاه تقاضا میکنیم کامنی بذاره و مریدان را شاد کنه.
حسن
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
الان شاخص رو20000قرار داره چه حالی میکنن شاخص رو بالا نشون میدن
کاظم
UNITED STATES
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
سلام.نوشتی هویدا شدن اثار برجام.یا مرحوم امیر عباس هویدا افتادم که با درایت قیمت تمام اجناس را در سراسر ایران 13 سال ثابت نگه داشت اون هم با نفت 18 دلاری حالا مقایسه کنید دولتهای پر مدعی ما را که نفت 140 دلاری را چماق بر سر مردم کردند و حالا نفت 35 دلاری را گیوتینی برای بریدن گردن مردم کرده اند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
این شخصیت فوق العاده آدم دروغگوییه میتونین به مصاحبه هاش رجوع کنین فکرمیکردم فقط احمدی نژاد دروغ میگه این دسته همه روازپشت بسته
kjhgf
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
با روشی که از ان طرف بوم افتادن در بخش اقتصاد جز اینکه عمر سیاسی خود را کوتاه گور سیا ستشان گود تر کنند و اعتماد مردم را روز به روز کم رنگ تر کنند کار ی نکرده اند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
بخدا اگه چند تا مدیر بی دین و ایمون ژاپنی داشتیم اوضامون بهتر از این بود .. مشکل اینجاست این آقایون غرق در ایدئولوژی های عچیب غریبشون هستن و هدفشون ,اعمال و کردارشون رو توجیه میکنه به اینخاطر از اینکه سهامدارا سرمایشون رو از دست بدن یا آمار بیکاری بره بالا یا ملت نون واسه خوردن نداشته باشن هیچ غصه ای نخواهند خورد .
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
این دولت روی کار نیامد که برای مردم توافق هسته ای کند بلکه روی کار آمد تا برای حفظ منافع "نظام" توافق کند، ولی منتش را سر مردم بگذارند و با اخذ مالیاتهای چند برابر و افزایش قیمت حاملهای انرژی به خالی کردن جیب مردم که در دولت قبل شروع شده بود ادامه دهند. از هنمان ابتدا که روحانی گفت : واقعا این مردم سرمایه اصلی "ما" هستند مشخص بود که مردم را به چشم کیف پول دولت نگاه میکند که فقط با وعده های پوچ در انتظار نگهشان میدارد و جیبشان را خالیتر و خالیتر از قبل میکند!! هیچ دولتی بهتر از دولت قبل نیست فقط نقابها و متدهای خالی کردن جیب مردم عوض میشود!!!
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
حرف حساب جواب نداره عزيز
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
ای دمت گرررررررررررررررررررررررررررم
ناشناس
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱
آقا فرهاد مثل همیشه عالی بود
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
این دولت روی کار نیامد که برای مردم توافق هسته ای کند بلکه روی کار آمد تا برای حفظ منافع "نظام" توافق کند، ولی منتش را سر مردم بگذارند و با اخذ مالیاتهای چند برابر و افزایش قیمت حاملهای انرژی به خالی کردن جیب مردم که در دولت قبل شروع شده بود ادامه دهند. از هنمان ابتدا که روحانی گفت : واقعا این مردم سرمایه اصلی "ما" هستند مشخص بود که مردم را به چشم کیف پول دولت نگاه میکند که فقط با وعده های پوچ در انتظار نگهشان میدارد و جیبشان را خالیتر و خالیتر از قبل میکند!! هیچ دولتی بهتر از دولت قبل نیست فقط نقابها و متدهای خالی کردن جیب مردم عوض میشود!!!
اسحاق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
این نوبخت عجب رو یی داره .دروغ پشت سردروغ
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
سلام: شب دراز است وقلندر بیدار
این ملت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
بی خیال بابا تابوده همین بوده وهست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
این دولت از وقتی روی کار اومده هیچ کاری نکرده به جزء ایجاد رکود شدید تر و بسته شدن کارخانجات سیمان و فولادی و .....که زیادن الان کارخونه ها با 20 درصد ظرفیت کار میکنن نرخ خوراک گاز هم ک بردن بالا پتروشیمی ها کلا زیان ده شدن فقط اینو میتونم بگم که چرخ زندگی مردم دیگه نمیچرخه 2.5 سال هم گذشته متاسفانه سهامدارا هم 50 درصد ضرر کردن ای خدا فکر نکنم دیگه دوره بعد رای بیاره چون طرف هنوز نمیدونه رکود چیه میگه از رکود خارج شدیم دوباره برگشتیم تو رکود از اول هم مشخص بود هیچ برنامه اقتصادی نداره
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
انگار آینده رامبینم که سهامداران که ازعملکرد دولت ومجلس بخاطر تنگ نظری وتحریم داخلی (چند برابر کردن بهره مالکانه وچند برابر کردن نرخ خوراک پتروشیمی هاوغیره ) که با انسجام رای جمعیت بیست میلیونی سهامداران دولت و نمایندگانی که این چنین ما را به خاک سیاه نشانده اند رادرانتخابات مربوطه کیش مات وسر در گریبان کرده اند
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
با سلام و خسته نباشید با کدام مدرک تحصیلی معتبر؟ رییس برنامه و بودجه و رییس بانک مرکزی با زندگی 75 میلیون انسان شرافتمند و همیشه در صحنه بازی میکنند بدون تعارف اگر آقای سیف رییس بانک مرکزی مملکتی مثل ایران باشه من شخصا باید رییس بانک مرکزی یکی از کشور های غربی باشم برداشت این حقیر تنها کسی که میتواند مشگل اقتصادی را حل کند فقط و فقط رهبر معظم انقلابه چون ایشان نه فقط بحق جزو 5 سیاستمدار امروز دنیاست بلکه بمراتب خیلی بیشتر از مسولین اقتصادی صاحب نظر اقتصادی هستند با تشکر فراوان و تقدیم احترامات.
گابریل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
لطفا شعرهای خیام را خراب نکنید چه ربطی به متن داره آخه
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
بنده یک احمدی نژادیم و از اینکه عده زیادی از کاربران بورس نیوز به خاطر رای دادن به روحانی پشیمان هستند خوشحالم.....
حالا که پرده های تزویر و ریا کنار رفتند مردم می فهمند که احمدی نژاد واقعا چه آواره هایی را که قبل از او همین هم کیشان روحاتی مسئولیت اجرایی آن را در دست داشتند درست کرد.....

اگه نگاهی فقط به بورسمان بیندازیم تفاوتها را میفهممم....
تمام شرکتهای بزرگ در زمان احمدی نژاد به بورس وارد شد از مخابرات گرفته تا فارس و پارسان و فملی فولاد و وبصادر ووبملت و شبندر و شپنا و ووووووو و چه حجم نقدینگیی را روانه بورس کرد....در این دولت هم فقط پولهای مردم در بانکها دپو شده و با بهره های چندین درصدی به خود مردم داده می شود....خدا به داد آخرش برسه....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
دولت بدترین رفتار را در مواجه با سهامداران و اقتصاد در پیش گرفته! پناه بر آن سفر کرده که جگر خون می کرد
ناشناس
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
هنوز درک نکرده اید سایه سوسیالیسم را بر اقتصاد ایران
این دولت از همان زمانی که سبد کالایی پخش کرد سهامداران بورس می بایستی خط و مشی فکری این دولت را می خوانندند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
.



روحانی رای مرا پس بده





.
امیر
ROMANIA
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
خود کرده را تدبیر نیست