بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
از سوی شرکت ملی پالایش و پخش انجام شد:

نرخ نهایی فرآورده های نفتی به دست پالایشی ها رسید

چندی قبل نرخ فروش فرآورده های نفتی پالایشگاه ها اعلام شده بود اما با توجه به مقایسه آنها با نرخ های بین المللی تقریباً همه شرکت های پالایشی تقاضا برای تعدیل برخی از این نرخ ها را داشتند. در حال حاضر نیز قیمت های جدید از طرف شرکت ملی پالایش و پخش به شرکت های پالایشی اعلام شده است.
کد خبر : ۱۵۸۶۶۵
نویسنده :
یارمحمدی
طی روزهای پایانی هفته گذشته شرکت پالایش نفت لاوان صورت های مالی 6 ماهه خود را در دهمین ماه سال مالی جاری ارائه و به ازای هر سهم 884 ریال زیان محقق کرد، اما این پوشش 179 درصدی بودجه "شاوان" در حالی است که هنوز خبری از صورت های مالی میاندوره ای دیگر شرکت های این گروه نیست.

در همین ارتباط مدیر مالی شرکت پالایش نفت شیراز در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز توضیح داد: چندی قبل نرخ فروش فرآورده های نفتی پالایشگاه ها اعلام شده بود اما با توجه به مقایسه آنها با نرخ های بین المللی تقریباً همه شرکت های پالایشی تقاضا برای تعدیل برخی از این نرخ ها را داشتند. در حال حاضر نیز قیمت های جدید از طرف شرکت ملی پالایش و پخش به شرکت های پالایشی اعلام شده است.

ناصر تنگستانی در ادامه گفت: اکنون بر اساس این نرخ ها در حال تهیه صورت های مالی میاندوره 6 ماهه خود هستیم که به زودی جهت اطلاع سهامداران ارائه خواهیم کرد، اما چون این گزارشات نهایی نشده، نمی توان در رابطه با عملکرد شرکت اظهار نظر کرد اما به طور کل با توجه به افت قیمت جهانی نفت خام تا اینجای کار، وضعیت درآمدی بهتر از 3 ماهه ابتدایی سال جاری می باشد.

این مقام مسئول در خاتمه گفت: اینکه پالایشگاه نفت لاوان توانسته صورت های مالی 6 ماهه خود را قبل از دیگر شرکت های گروه ارائه کند به فرآورده های آن شرکت بستگی دارد و لازم به ذکر است که شرایط همه پالایشگاه ها مشابه نیست و ممکن است اطلاعات خود را با فاصله روی سامانه کدال قرار دهند.

بر این اساس، در کنار صحبت های این مقام مسئول برخی شرکت های دیگر همچون پالایش نفت تبریز تأکید بر عدم اعلام نرخ های تعدیل شده، دارند که این امر شرایط موجود در این گروه و با ابهام بیشتری همراه کرده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
اخر متوجه نشدیم به علت کاهش قیمت نفت سود پالایشی ها کاهش پیدا میکنه ؟؟؟
تو گزارش گفته شده با کاهش قیمت نفت وضعیت درامدی بهتری نسبت به سه ماه ابتدایی سال داریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
تا اخر سال از پالایشگاهی دور کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
درود خدا بر رستم قاسمی وزیر نفت قبلی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
شاخص رو مثبت کردن بعد فطانت میاد میگه ما دخالتی تو شاخص کل نداریم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
بورس نیوز پالایشگاه تهران نیز در تاریخ 94/9/25 گزارش شش ماهه سال 94 خود را ارائه کرد ولی نمی دانم چرا کسی به اون توجه نکرد؟؟!!
ناشناس
GERMANY
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
پالایشگاه تبریز
omid
-
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
سلام حالا به نفع پالایشگاهیاست یا ضررشون؟؟
اینو بگین؟یکی توضیح بده
ناشناس
-
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
باکاهش قیمت نفت بهای تمام شده محصولات پایین میاد و احتمالا تو سودآوری شرکت ها بیشتر میشه
محمدام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
ما که زندگیمون رفت با پالایشیها به هوا و دود شد هیچوقت دیگه به اصله سرمایمون نمیرسیم چه برسه به سود درداورترین جایه ماجرا اینجاست که همه پالایشگاههایه دنیا بخاطره ارزونی نفت به سود رویایی رسیدن و ما به فلاکت مطلق ای خدا مرگ فقط مرگه ما رو برسون خسته شدم از اینهمه انتظار و تلخی و باخت و ضرر