بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
در بررسی معاملات سهامداران حقوقی بدست آمد:

افزایش تقاضا برای خرید سهام از سوی بزرگان بورس

طی سه روز معاملاتی گذشته یعنی از سه شنبه هفته گذشته تا شنبه هفته جاری بیش از 13 میلیون سهم بانک صادرات توسط صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی سپهر خریداری شد و موسسه صندوق رفاه و آتیه خلیج فارس حدود یک میلیون سهم شرکت فرآورده های نور پارس را به تملک خود در آورد.
کد خبر : ۱۵۹۴۵۷
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه دو هفته اخیر را با حال و هوایی متفاوت از روند ماه های گذشته سپری کرد و همراه با ایجاد موج خوش بینی و امید نسبت به بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی با افزایش حجم و ارزش معاملات و نیز تقاضا برای خرید سهام مواجه شد. بطوریکه بررسی روند معاملات سهامداران حقوقی در سه روز معاملاتی گذشته حاکی از حضور این گروه از سهامداران در نقش خریدار در روند معاملات بورس است و سهامداران حقوقی در اکثر نمادها متقاضی خرید سهام بودند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح بیش از سه میلیون و پانصد هزار سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را خریداری کرد و 130 میلیون سهم "حفاری" به پرتفوی سرمایه گذاری شرکت تجهیزات پزشکی مهرگان تأمین پارس رفت.

شرکت مدبران اقتصاد نیز خریدار بیش از دو میلیون سهم شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان بود و یک میلیون سهم "شیران" به تملک شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران درآمد. همچنین در نماد "وپترو"، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین خریدار حدود دو میلیون سهم آن بود و شرکت نوآوران مدیریت سبا بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را به پرتفوی بورسی خود افزود.

بر اساس اطلاعات موجود، طی سه روز معاملاتی گذشته یعنی از سه شنبه هفته گذشته تا شنبه هفته جاری بیش از 13 میلیون سهم بانک صادرات توسط صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی سپهر خریداری شد و موسسه صندوق رفاه و آتیه خلیج فارس حدود یک میلیون سهم شرکت فرآورده های نور پارس را به تملک خود در آورد.

این در حالی است که برخی از سهامداران حقوقی در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

بطوریکه شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران چهار میلیون سهم شرکت مواد ویژه لیا را فروخت و مجموعه سرمایه گذاری فرهنگیان بیش از پنج میلیون سهم "مرقام" را واگذار کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری ملی ایران عرضه کننده سه میلیون سهم شرکت ایران خودرو دیزل بود و حدود 500 هزار سهم "غپاک" توسط شرکت مالی و سرمایه گذاری سینا به فروش رفت.

در نماد "شازند" نیز شرکت سرمایه گذاری دلیران ارس عرضه کننده 15 میلیون سهم آن بود و سه میلیون سهم "پارسان" و نیز 9 میلیون سهم صندوق اعتماد از پرتفوی شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا خارج شد.

علاوه بر این، شرکت صنعت و تجارت آداک چهار میلیون و پانصد هزار شرکت ایران ترانسفو را به فروش رساند و در نماد "خکاوه" شرکت بازرگانی آسیای آرام طلایی عرضه کننده یک میلیون سهم آن بود.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حالی سه میلیون سهم پتروشیمی مبین را به تملک خود درآورد که حدود 28 میلیون سهم آن را از پرتفوی خود خارج کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
روند صعودي بورس آغاز شده است
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
بورس نیوز لطفا این مورد رو حتما برسی کن؛ حقوقی حسینا امروز در حالی که قیمت سهم در حدود مثبت 3 درصد بود و تقاضا هر لحظه بیشتر میشد و میرفت که صف خرید بشه و قیمت پایانی هم مثبت بود در منفی 3 درصد بلوک زد و قیمت پایانی سهم رو منفی کرد.
رهاورد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
تقاظای کاذب..........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کدام کشور حامی جنگ ایران و عربستان است؟

اگر در میان تمامی کشورهای جهان به استثنای اسرائیل، بنا باشد که تنها یک کشور از جنگ میان ایران و عربستان سعودی حمایت کند، روسیه است. قبل از ادامه این بحث، باید به این سوال جواب بدهم که چرا برخلاف تصور رایج ایالات متحده از چنین جنگی حمایت نمی‌کند؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
.


بورس تا انتخابات صعودی است




.