بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
طراح و مدرس دوره های آموزش جامع تحلیل تکنیکال ارایه کرد:

فرصت خرید در بورس تهران طبق داده های تکنیکی / رشد شاخص تا محدود 77000 واحد

شاخص قدرت نسبی پس از مدت ها موفق به عبور از سطح 70 به سمت بالا گشته است؛ با توجه به اینکه قیمت بالای میانگین های کوتاه مدت خود قرار دارد، شرایط خرید هیجانی را به تصویر کشیده و سیگنال خرید را صادر کرده است.
کد خبر : ۱۶۰۳۶۲
نویسنده :
کیوان فر
در شکل زیر نمودار بلند مدت (ماهانه) شاخص به تصویر کشیده شده است، اسیلاتور استوکاستیک سیگنال خرید را صادر کرده و واگرایی رو به بالا نشان از پایان روند نزولی دارد، خط روند نزولی ثانویه نیز شکسته شده است.

اهداف پیش روی شاخص کل و سناریوهای احتمالی

در شکل بعد نمودار میان مدت (هفتگی) شاخص به تصویر کشیده شده است، شاخص قدرت نسبی پس از مدت ها موفق به عبور از سطح 70 به سمت بالا گشته است؛ با توجه به اینکه قیمت بالای میانگین های کوتاه مدت خود قرار دارد، شرایط خرید هیجانی را به تصویر کشیده و سیگنال خرید را صادر کرده است.

اهداف پیش روی شاخص کل و سناریوهای احتمالی

در شکل بعدی نیز نمودار هفتگی شاخص به تصویر کشیده شده است، شاخص کانال رگرسیون نزولی خود را شکسته است. اما در مسیر صعود با مقاومت موب در محدوده 71200 تا 72000 روبرو گشته که در شکل با نوار افقی صورتی آبی نمایش داده شده است.

اهداف پیش روی شاخص کل و سناریوهای احتمالی

در شکل بعدی نیز نمودار کوتاه مدت (روزانه ) شاخص به تصویر کشیده شده است، احتمال اصلاح شاخص تا محدوده ( 69600 تا 70000 ) که در شکل با خطوط افقی مشخص شده، وجود دارد و در صورت اصلاح بیشتر سطح حمایت بعدی 68800 می باشد و در نهایت با استفاده از داده های کنونی سطح بعدی 67500 می باشد.

اهداف پیش روی شاخص کل و سناریوهای احتمالی

نتیجه گیری: با تکیه بر داده های کنونی وضعیت در بلند مدت صعودی ولی در کوتاه مدت شاهد اصلاح موقتی خواهیم بود.

سناریو احتمالی با استفاده از داده های کنونی: اصلاح شاخص تا یکی از محدوده های زیر به ترتیب اولویت اولویت اول محدوده ( 69600 تا70000 )، اولویت دوم سطح 68800 ، اولویت سوم سطح 67500 پس از رویت عکس العمل بازار روی یکی از سطوح به ترتیب اولویت ( که عملا فرصت خرید تلقی می شود ) انتظار ادامه یافتن حرکت صعودی تا سطح 71500 وجود دارد و سپس در صورت عبور موفقیت آمیز شاخص از سطح 72000 ، شاهد رسیدن شاخص به سطح 75300 خواهیم بود و در ادامه در صورت عبور موفقیت آمیز از محدوده 75600، شاهد رسیدن شاخص به محدوده 77000 خواهیم بود.

علیرضا مهدی پور

طراح و مدرس دوره های آموزش جامع تحلیل تکنیکال


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نجیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
با ریزش شاخص عده ای هیجانی عمل کردند یقینا با لغو یکی پس از دیگری تحریم کشورها برنده کسی است که سهام بنیادی خود را نفروشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
این سهم بنیادی دقیقا چیه؟!تو تحلیل هاتون هر سهمی رو دید شرایط خوبی داره هم خودش هم گروهش خرید کنید انشالله سود خواهید کرد مگه بانک ها،پتروشیمی ها و فولاد بنیادی نیستند از نظر اساتید؟تو این یک ساله چه گلی به سر سهامداران زدند؟به امید خدا این گروه ها هم خوب خواهند شد ولی عزیزان خودتون رو معطل این نکنید که حتما باید از سهم های بنیادی سود بگیریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
هر کی خودروی بخره بدونه ضرر منتظرش نشسته
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
سهام بنیادین رو معرفی کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
خودرویی ها آخر وقت صف خرید شدند و اصلاحشان تمام شد