بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
مستطيل شيشه اي تالار

چرا طیب نیا به ملاصدرا رفت؟

شاخص کل بورس امروز در حالی با رشد اندکی بیش از 115 واحدی مواجه شد که قیمت سهام اغلب سهام شرکت ها با روندی نزولی همراه بودند و تنها نمادهای "جم"، "فارس"، "رانفور" و "اخابر" توانستند با تأثیر مثبت بر شاخص کل رنگ سبز بر نماگر بورس بنشانند.
کد خبر : ۱۶۰۹۳۵
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.11.25 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 76 واحد کاهش به رقم 53287 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1156 واحد افزایش عدد 170109 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 44 واحد افزایش به رقم 29432 واحد رسيد.

همچنین در این روز "جم" با 70 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "رمپنا" با 61 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 7 واحدکاهش به رقم 799 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 4133 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1517 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس امروز در حالی با رشد اندکی بیش از 115 واحدی مواجه شد که قیمت سهام اغلب سهام شرکت ها با روندی نزولی همراه بودند و تنها نمادهای "جم"، "فارس"، "رانفور" و "اخابر" توانستند با تأثیر مثبت بر شاخص کل رنگ سبز بر نماگر بورس بنشانند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، اگرچه بورس در معاملات روز جاری در مدار نزول و تعادل قیمتی قرار گرفت اما همچنان نگاه ها به آینده این بازار مثبت و همراه با امید است.

از سوی دیگر یکی از اتفاقات مهم روز جاری حضور طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در سازمان بورس بود تا قائله های مربوط به انتشار شایعاتی مبنی بر استعفاء رییس سازمان بورس خاتمه یابد اما حضور طیب نیا در سازمان بورس تنها نتیجه اش مورد یاد شده نبود بلکه امروز طیب نیا با صحبت های خود تمام قد از بازار سرمایه حمایت کرد و خط بطلانی کشید بر دلواپسی های افرادی که رشد شاخص و قیمت سهام شرکت ها را حباب می دانستند.

امروز طیب نیا از نرخ سود بانکی 12 تا 13 درصدی بر مبنای نرخ تورم 10 درصدی فعلی سخن گفت و معتقد بود که ایران سال آینده رشد اقتصادی بی سابقه ای را تجربه خواهد کرد.

همچنین با بیان این مطلب که رشد سه برابری شاخص کل بورس ارزش دارایی های شرکت ها را سه برابر کرده بود اما شرایط رکودی و نامناسب تحریم وضعیت بنیادین آنها را دستخوش تغییرات منفی قرار داده بود، از این موضوع به عنوان چالش بزرگ بازار سرمایه در شرایط تحریم یاد کرده بود.

بر همین اساس با توجه به صحبت های طیب نیا بنظر می رسد حضور امروز وی در سازمان بورس علاوه بر حمایت از مدیریت فطانت یک پیام بسیار مهمی هم برای بازار سرمایه داشت، امروز طیب نیا به صورت غیر مستقیم نه تنها از روند صعودی اخیر شاخص و قیمت سهام شرکت ها حمایت کرد و هر گونه شبهه حباب را رد کرد بلکه با مطالبی که عنوان کرده بود خط روندی صعودی برای بازار سرمایه رسم کرد.

چرا که با توجه به صحبت های وی بازار سرمایه باید خود را برای آغاز سالی پر رونق همراه با صعودهای غیر قابل پیش بینی آماده کند زیرا قرار است با ایجاد رونق اقتصادی بی سابقه و از بین رفتن قطعی رکود در صنایع حالا از این پس باید منتظر نمایان شدن اثرات رشد سه برابری ارزش دارایی های شرکت ها در کنار رونق تولید و فروش باشیم که تأثیر مستقیم این اتفاق بر شاخص بورس و قیمت سهام شرکت ها خود نمایی خواهد کرد.

بر این اساس بنظر می رسد از فردا علامت سوال بزرگ موجود در ذهن اهالی بازار سرمایه دیگر وجود نخواهد داشت چون "بازار سرمایه حباب ندارد".


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
اگر همه اعضای هیات دولت و رئیس جمهور هم جمع بشن نمیتونن فقط با یک حقوقی مثل وبصادر یا .... دست و پنجه نرم کنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
به عمل کار براید به سخندانی نیست
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
طیب نیا از این حرفها خیلی میزنه....اینقدر این دوساله اذیتمان کرده که دیگر به او اعتماد نداریم.....
یکی از این آقا بپرسه فقط نقدینگی باید در خودرویی ها وارد شود.....چرا سهامهای دیگر رشد نمی کنند؟
مرداس
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
چه انتظاراتی از وزیر و یا افراد دولتی دارین؟؟؟!!!
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کسانی مثل شما ای کاش در بدنه بورس و عضو ارشد سازمان بودید متاسفانه فقر اطلاعات تو بورس بیداد میکند
ناشناس
-
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
آقای وزیر 1.5 سال پیش هم قیمت سهام را در کف ارزیابی کرد و زمان مناسب برای سرمایه گذاری در بورس میدانست.!!!! آیا تحلیل جناب وزیر در آن زمان درست از آب در آمد؟!!!!
ناشناس
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
اره درست دراومد. منتها نه برای من و شما!
نارون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
یعنی باور کنیم??!
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
با قیمت نفت 20 تا 30 دلار و جمهوری خواهانی که صحبت از پاره کردن قرارداد برجام پس از ورود به کاخ سفید می کنند صحبت از رشد اقتصادی در سال آینده شوخی بیش نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
حباب ؟؟ بعد از این همه ضرر باز حرف از حباب میزنید ؟ خدایا این بازار بورس چه بازاری هست که رونق در ان را حباب مینامند!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
برو که بریم.
تجربی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
یقینا رشد سهام بنیادی که برای دولت خیلی مهم است و بعد از نفت صنایعی چون مس. فولاد. پتروشیمیها و معدنیها و.ومیتوانند جایگزین در امد باشند رشد محسوسی را خواهند کرد مواظب در خرید باشید
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
گر صبر کنی زقوره حلوا سازی . آخی چقد بورس نیوز گفت نفروشید نفروشید . کسی که الان داره سهمشو مفت میده بعدا باید در قیمت بسیار بالاتر بشینه تو صف خرید و دعا کنه سهم گیرش بیاد!!!کو گوش شنوا آخی آخی . من که 70 % توی ضرر بودم الان جبران که شده هیچ ، وارد سود هم شدم با سهام خودرویی .
ناشناس
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
در عرض همین چند روز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
بله . ورنا از 80 دارم . خودرو از 170 دارم . غپاک . کم درصد دادن؟؟؟؟؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۰
یادم هست 2 سال پیش هم همچین حمایتی که امروز صحبت میکرد انجام داد که الان با پالایش ها وغیره به خاک سیاه نشستیم خدابه خیر کنه مواظب باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
اگر این حرفش هم مثل حرفهای ابتدای دوره دولت نباشد که بعدش دیدم چه شد و چه گذشت.
نارون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
یعنی باور کنیم??!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
ماشالا چقدر اینجا دلواپس داریم .... شرایط این دوره بادوسال پیش متفاوته . به نظرم اول راهیم نگران نباشین همین
سید مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
با سلام :سهام داران عزیز یک توصیه مهم وخیلی مهم دارم واینکه هیچ موقع به گذشته نگاه نکنید نگاه به گذشته آفت یبسیارخطرناک بورس است .چرا که خیلی ها با خریدن یه سهمی درگذشته سود کردندوبه هوای آن دوباره همان سهم رو خریدند وبه شدت ضرر کردند ویادر گذشته سهمی خریدندوازآن ضرر کردندو حتی در پایین ترین قیمتها هم نخریدند وسودهای زیادی را از نخریدن ان از دست دادند. پس نگاه فقط به وضعیت آینده باید باشد .نگاه به گذشته فقط برای تجربه خوب است نه متاثر شدن از آن.