بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
در پی رشد قارچ گونه کانالهای تلگرامی سیگنال دهنده معاملات سهام

آدرس اشتباه سود جویان به فعالان بازار سرمایه

در روزهای پر تب و تاب بازار سرمایه راه اندازی کانال های تلگرامی متعدد با عناوین وسوسه انگیز که نوید بخش کسب بازدهی مثبت در کوتاه ترین زمان ممکن است، بلای جان بازار سهام و سهامداران آن شده است.
کد خبر : ۱۶۱۱۳۷
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه در حالی پس از اجرایی شدن طرح برجام و رفع تحریم های بین المللی به عنوان یکی از پر پتانسیل ترین بازارهای مالی برای اعطای بازدهی مناسب مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته و بموجب آن نقدینگی و سرمایه گذاران جدید به این بازار سرازیر شده که در این بین برخی از افراد سودجو از روش های گوناگون از شرایط فعلی سوء استفاده می کنند و با راه اندازی کانال های تلگرامی مختلف سعی در انتظار شایعات و گمانه زنی ها که اغلب بی پایه و اساس هستند و نیز تبلیغ و ترویج سهام مورد نظر خود می کنند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در روزهای پر تب و تاب بازار سرمایه راه اندازی کانال های تلگرامی متعدد با عناوین وسوسه انگیز که نوید بخش کسب بازدهی مثبت در کوتاه ترین زمان ممکن است، بلای جان بازار سهام و سهامداران آن شده است. چرا که این کانال ها به راحتی و بدون صرف هزینه ای از سوی افراد مختلف که نه سطح آگاهی و دانش آنها از بازار سرمایه و نه سابقه فعالیت حرفه ای آنها در این بازار مشخص است، راه اندازی شده اند و سیگنال های خرید و فروش سهام شرکت ها که عمدتاً مجموعه های کوچک بورسی با حجم پایین معاملات روزانه هستند، از سوی این کانال ها صادر می شود و با انتشار شایعه ها و گمانه زنی های مختلف پیرامون سهام شرکت تلاش می کنند تا توجه فعالان بازار سرمایه و نیز اعضای کانال را به سمت سهام شرکت های مورد نظر جلب کنند و با حمایت از روند قیمتی سهام آن طی چند روز کوتاه و در پی آن ایجاد صف تقاضا برای خرید سهام زمینه سازی لازم جهت جلب اعتماد اعضای کانال را فراهم می کنند.

حال آنکه به نظر می رسد ترویج و توسعه کانال ها تلگرامی بورسی این چنینی که تنها بواسطه برخی از اطلاعات نهانی یا دخالت در روند معاملات سهام اقدام به دادن سیگنال خرید و فروش سهام می کنند، همچون آفتی برای بازار سرمایه به شمار می رود و در شرایطی که خوش بینی و انتظارات مثبت برای رونق بورس بموجب انتشار اخبار خوشایند پیرامون برنامه های آتی شرکت ها برای توسعه فعالیت ها و همکاری ها با شرکت های خارجی ایجاد شده، سهام شرکت های بورسی که از پتانسیل رشد سودآوری برخوردار نیستند در سایه جو روانی مثبت ایجاد شده و تبلیغ و ترویج کانال های تلگرامی همپای سایر شرکت های پر پتاسیل بورس در مسیر صعودی حرکت می کنند و بی سر و صدا رشد قیمتی را تجربه می کنند که متناسب و در خور پتانسیل ها و وضعیت سودآوری آنها نیست و به طور قطع در زمان ورود بازار سرمایه به فاز اصلاح قیمتی با سرعت بیشتری نسبت به سایر سهام شرکت ها با افت قیمت مواجه می شوند و ضرر و زیان هنگفتی را به سهامداران خود تحمیل می کنند. چرا که در این گونه کانال های تلگرامی تنها سیگنال خرید یا فروش سهام بدون ارائه تحلیل بنیادی و یا بر اساس برخی از اطلاعات نهانی داده می شود.

بر این اساس لازم به نظر می رسد تا متولیان بازار سرمایه اقدامی اساسی در جهت برچیده شدن بساط افراد سودجو از راه اندازی کانال های تلگرامی که در این روزها قارچ گونه و بی سر و صدا در حال افزایش هستند، انجام دهند تا در شرایطی که پس از گذر از یک دوره روند نزولی طولانی اکنون که بموجب دستاوردهای سیاسی و اقتصادی جان تازه ای به بازار سرمایه بخشیده شده و اعتماد و اطمینان به این بازار بازگشته، سرمایه گذاران حقیقی بویژه سهامداران نا آگاه به حوزه بازار سرمایه بازیچه دست این افراد نشوند.

در این شرایط امیدواریم تا همانگونه که رییس سازمان بورس طی سومین نشست خبری خود از اقدامات این سازمان جهت پیگیری در خصوص کانال های تلگرامی خبر دادند، شاهد نتایج مثبتی از این اقدامات باشیم تا بازار سرمایه به موجب پتانسیل های موجود در مسیر صعودی حرکت کند و بازدهی مناسب را به سهامداران و سرمایه گذاران اعطا کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
بزگترین کانال تلگرامی متعلق به بورس نیوز هست...
ناشناس
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
هی میگه نه برابر وام.
مرتضی رها
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
تا زمانی که محدودیت نوسان قیمت برای سهام وجود داره همین آش و همین کاسه خواهد بود . محدودیت نوسان قیمت باعث میشه که معیار خرید و فروش بسیاری از فعالان بازار تشکیل صف باشه . اگر این محدودیت برداشته بشه سهامی رشد میکنن که دارای بنیاد قوی و اینده روشن باشن و نه سهامی مثل خودروسازها یا قندیهای زیانده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
عوض این حرف ها تولید را رشد دهید تا سوداوری شرکت ها بالا برورد و ضرر سهامداران جبران شود
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
شما لازم نیست دلتان برای مردم بسوزد.....مردم خودشان عقل دارند میدانند کجا عضو شوند و کجا نشوند.....با بگیر و به بند و فیلتر سایت و تلگرام هم نمیشود جلوی کسی را گرفت....
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
اگر قرار باشد با یک کانال تلگرامی نقشه راه بورس ما را مشخص کنند که باید به سوگ نشست...اما بهترین کار آگاهی دادن به مردم است ..همین
رحمتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
چیه؟؟ نکنه هر روز انتظار رشد 1000 واحدی دارید!!!!!!!!!!!11
مرداس
-
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
به نظر من با بستن اینگونه کانالها چیزی درست نمیشه چون بعدا این افراد با یه حقه های دیگه ای سر بعضی ها که تو بازار هستن کلاه میزارن بهترین کاری که میتونه انجام بشه به نظرم باید سازمان بورس سطح اگاهی رسانی به افراد جامعه چ بورسی ها و چه غیر بورسی ها رو ببره بالا مثلا چرا نباید یه برنامه تلویزیونی در مورد بازارسرمایه باشه مثل خیلی از برنامه ها که برای ورزشها یا بخش های دیگه هست اینجوری دیگه افراد بورس رو خودشون میشناسن و خیلی کمتر میرن سراغ این کانالها
غلام زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
كثيف ترين كانال ها مربوط به سايت هاي بورسي هست كه با سيگنال هاشون فقط سهام رو خالي مي كنند. در حالي كه كانال هاي جديد تلگرامي بهترين و مطلوب ترين سيگنال ها را مي دهند و 90% به سود مي نشينند.
مدیر یک کانال تلگرامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
من خودم یک کانال تگرامی دارم با 6 هزار عضو

بورس نیوز عزیز :

مشکل تلگرام و یا کانالها نیستند مشکل بازی های اقایون و از ما بهترون و جمع کردن نقدینگی بازار و دستکاری صورت های مالی و هزار جور ماجرای دیگری است که می سازند .



در همین تلگرام صد ها کانال وجود داره که بد یا خوب هستند و افراد خودشون می تونند تشخیص بدن که چه کسی درست میگه و چه کسی نه !

متاسفانه نمی دونم چرا این تفکر وجود داره که باید همیشه برای مردم تصمیم بگیرید و در هر کاری مردم نیاز به تصمیم گیرنده دارند و خودشون صغیرند و نمی تونند تشخیص بدن .

درحالیکه مردم خودشون می فهمند و شعور دارند و می تونند هر چیزی رو سریع تشخیص بدن .

کلا سیاست و اقتصاد و بورس و تلگرام و همه چیز رو اینجوری نگاه می کنند .
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵
کاش به جای توهین و افترا یه نقد درست و سازنده رو مشاهده میکردیم!
رحيمي زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۲
با سلام
آيا قبل از به وجود آمدن كانال ها همه معامله گران در سودهاي رويايي غرق بودند؟ اطلاعاتي كه كانال ها و مديران زحمتكش آنها به معامله گران مي دهند با كدام يك از خدمات قابل مقايسه است؟ حتما مي خواهيد بگوييد سايت هاي بورسي!! خير قربان... نويسنده مطالب فوق كه با نگاهي تحقير آميز از كانال ها ياد كرده خيلي آدم سودجويي هست كه اين همه زحمات رايگان مديران كانال ها رو ناديده گرفته. بايد عذر خواهي بكند.
یوسفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
مدیران همین کانالها دست روی هر سهمی میذارن دلیل ومدرک برای رشدشون دارن بریدسراغ مدیران فاسد شرکتها باشین که اطلاعات شرکتهاشون را میفروشن به این کانالها
علی شاه کرمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
بورس نیوز شاید کمی تند قضاوت کردی.
بعضی از کانال ها واقعا وقت میذارن و یا در چت مدیران نظرشون را میگن
بله یک سری از کانال ها هم مثل خبر رانتی یا خبر موثق مدیرانشان فقط در فکر دوز و کلک بازی هستند و فروش اکانت.