بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
طی معاملات روز جاری محقق شد:

توقف 52 نماد معاملاتی در بورس

طی معاملات روز جاری گروه بانک در حالی با استقبال فعالان بازار سرمایه همراه شد که اغلب سهام شرکت ها در گروه های مختلف همچون خودرو روند منفی قیمتی را سپری می کنند که البته لیدر گروه خودرو یعنی شرکت سایپا از این امر مستثتی است و "خساپا" پس از معامله بیش از 400 میلیون سهمی همچنان صف تقاضای چند میلیونی خرید سهام برای آن پابر جاست.
کد خبر : ۱۶۱۱۴۸
نویسنده :
جمشیدی

معاملات اولین روز از آخرین ماه سال جاری با ورود شاخص کل بورس به یک کانال بالاتر یعنی مدار 78 هزار واحدی آغاز شد تا نماگر بازار سرمایه به مدد افزایش تقاضا برای خرید سهام در گروه بانکی با رشد بیش از 144 واحدی همراه شود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری گروه بانک در حالی با استقبال فعالان بازار سرمایه همراه شد که اغلب سهام شرکت ها در گروه های مختلف همچون خودرو روند منفی قیمتی را سپری می کنند که البته لیدر گروه خودرو یعنی شرکت سایپا از این امر مستثتی است و "خساپا" پس از معامله بیش از 400 میلیون سهمی همچنان صف تقاضای چند میلیونی خرید سهام برای آن پابر جاست.

بر اساس این گزارش، معاملات روز جاری بازار سرمایه در غیاب بیش از 52 نماد معاملاتی در بورس ادامه دارد که اغلب توقف نمادها به دلیل اعلام تعدیل مثبت یا منفی در بودجه سال آینده یا عملکرد میاندوره ای آنها اتفاق افتاده است که در این بین می توان به توقف نماد معاملاتی مجموعه های پارس خودرو و سایپا دیزل اشاره کرد که بودجه سال آینده خود را با تغییرات قابل توجهی ارائه کرده اند.

به گونه ای که شرکت سایپا دیزل در آخرین گزارش خود زیان برآوردی 1078 ریالی را به برآورد یک ریال سود تغییر داده که این گزارش بدون در نظر گرفتن تغییر و تحولات بنیادی که در آینده در پی اجرایی شدن برنامه های این مجموعه در دوران پسا تحریم رخ خواهد داد، تدوین شده است.

علاوه بر این، شرکت پارس خودرو در اولین بودجه سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 سود 25 ریالی را پیش بینی کرده است.

در این شرایط بررسی گزارشات منتشر شده شرکت های بورسی در سامانه کدال حاکی از آن است که حدود 45 شرکت بین 25 درصد تا چند هزار درصد افزایش سود داشته، 34 مجموعه بین 10 تا 20 درصد و 40 شرکت نیز تا 10 درصد رشد سودآوری را برآورد کرده اند و در کنار آن 60 شرکت کاهش سود را پیش بینی نمودند و یک شرکت نیز برای سال مالی آینده خود زیان پیش بینی کرده است.

از این رو، به نظر می رسد با توجه به گشایش های حاصل شده در حوزه سیاسی و اقتصادی اغلب شرکت ها بودجه سال آینده خود را با اندکی رشد سودآوری نسبت به سال مالی جاری تدوین کرده اند که انتظار می رود تا در پی اجرایی شدن برنامه های آتی شرکت ها برای رشد و بالندگی در دوران پسا تحریم، شاهد نمایش عملکرد مناسبی از شرکت ها بویژه مجموعه هایی که از رفع تحریم های بین المللی بیشترین نفع را می برند، باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
نمی دانم چرا یاد کلمه "خودجوش" افتادم.نکند دوباره سناریوی چهارشنبه سوری قبل را میخواهند پیاده کنند؟؟؟
پارسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
بانك ملت چرا صف شده؟
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
اینکه دقیقا در اولین روز کاهش سود بانکی این تعدا نماد متوقف میشود و به یکباره بصورت کاملا مشهود حقوقیها صفهای خرید خودروییها را تبدیل به صف فروش میکنند تصادفی نیست!! همه اینها را حساب شده و با نقشه قبلی برنامه ریزی کردند تا پولها از بانکها فقط روانه خرید سهام خود بانکها شود. آنوقت دولت میگوید ما در روند بازار دخالتی نداریم!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
ناظر بازار خواب تشریف داره و ظاهرا 8:30 میرسه سر کار و تازه شروع میکنه به بستن نمادها

یعنی اینقدر بازار ما دهاتی بازاره؟

چرا از ساعت 7:30 الی 8:00 این کار انجام نمیشه که همه تکلیفشون رو بدونن که به صف چه سهمی باید برن و کدوم سهم بسته میشه؟

بازار بی صاحب
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
من نمیدونم سازمان بورس چرا سهامی که توانایی بالا رفتن نداره ساعت 9 با 5درصد مثبت و تو صف خرید باز میکنه که تا ساعت 11 سهام منفی میشه .چرا بورس اجازه این دله دزدی رو میده