بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
در بررسی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری طی یک ماه اخیر:

نمایش عملکرد مثبت اغلب صندوق ها

صندوق های سرمایه گذاری مشترک از جمله نهادهای مالی هستند که در پی حاکمیت روند مثبت بر معاملات بورس طی دو ماه اخیر با نمایش عملکرد مناسب از سرمایه گذاری های خود اندکی از کارنامه نامطلوب خود طی دو سال اخیر را جبران کرده اند. به گونه ای که اغلب صندوق ها طی بهمن ماه امسال همچون ماه قبل از آن بازدهی مثبت را به ثبت رساندند و از میان بیش از 80 صندوق سرمایه گذاری مشترک تنها یک صندوق از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماند.
کد خبر : ۱۶۱۱۹۶
نویسنده :
جمشیدی

معاملات دومین ماه از فصل زمستان سال جاری در بازار سرمایه با روند صعودی قیمت سهام شرکت ها سپری شد تا با تداوم روند صعودی در بهمن ماه امسال انتظارات مثبت برای بهبود وضعیت سودآوری شرکت ها و رونق بورس بیش از پیش افزایش یابد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، صندوق های سرمایه گذاری مشترک از جمله نهادهای مالی هستند که در پی حاکمیت روند مثبت بر معاملات بورس طی دو ماه اخیر با نمایش عملکرد مناسب از سرمایه گذاری های خود اندکی از کارنامه نامطلوب خود طی دو سال اخیر را جبران کرده اند. به گونه ای که اغلب صندوق ها طی بهمن ماه امسال همچون ماه قبل از آن بازدهی مثبت را به ثبت رساندند و از میان بیش از 80 صندوق سرمایه گذاری مشترک تنها یک صندوق از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماند.

بر اساس اطلاعات موجود، صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه صادرات طی معاملات یک ماهه اخیر در حالی بازدهی مثبت حدود 60 درصدی را بدست آورد که دارایی نقد این صندوق حدود 11 درصد و عمر فعالیت آن بیش از چهار سال محاسبه می شود. بدین ترتیب بیشترین بازدهی مثبت توسط این صندوق رقم خورده است.

بعد از آن صندوق سرمایه گذاری افتخار حافظ با عمر فعالیت حدود دو سال و دارایی نقد بسیار ناچیز در ردیف دوم جدول رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری از نظر کسب بازدهی مثبت قرار می گیرد. چرا که صندوق افتخار حافظ در مدت مذکور حدود 40 درصد بازدهی مثبت محقق ساخته است. همچنین رتبه سوم به صندوق سرمایه گذاری افق اختصاص می یابد که با عمر فعالیت بیش از دو سال موفق به کسب بازدهی مثبت 35 درصدی در مدت معاملات یک ماهه اخیر شده است.

همچنین صندوق سرمایه گذاری تدبیر گر سرمایه با عمر فعالیت پنج ساله بازدهی مثبت 34 درصدی را محقق ساخته و در کنار آن صندوق های سرمایه گذاری همچون کارگزاری حافظ و نیز زرین پارسیان، بازدهی مثبت بیش از 30 درصدی بدست آوردند و 30 صندوق نیز بازدهی مثبت بین 20 تا 30 درصدی را برای سرمایه گذاری های خود طی یک ماهه اخیر بدست آوردند و مابقی به کسب بازدهی مثبت کمتر از 20 درصدی بسنده کردند.

نمایش عملکرد مثبت اغلب صندوق ها


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر