بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
در گفتگو با مدیرعامل شرکت سبدگردانی سرمایه ایرانیان مطرح شد:

اسفند ماه آخرین فرصت خرید سهام/ پرپتانسیل های 95 بورس

کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به 18 درصد و احتمال رسیدن آن به 16 درصد طی ماه های ابتدایی سال آینده از جمله اتفاقات مثبتی است که در بازار سرمایه رخ داده و چشم انداز مناسبی را برای این بازار بوجود آورده است.
کد خبر : ۱۶۱۲۴۲
نویسنده :
جمشیدی

معاملات بازار سرمایه طی روزهای ابتدایی اسفند ماه جاری در حالی با روند منفی همراه شده که کاهش ارزش سهام شرکت ها و افزایش تقاضا برای فروش سهام موجب شده تا نگرانی های سهامداران برای روند آتی بورس بیش از پیش افزایش یابد.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت سبدگردانی سرمایه ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به 18 درصد و احتمال رسیدن آن به 16 درصد طی ماه های ابتدایی سال آینده از جمله اتفاقات مثبتی است که در بازار سرمایه رخ داده و چشم انداز مناسبی را برای این بازار بوجود آورده است.

مصطفی صفاری افزود: فعالان بازار سرمایه نبایستی تنها به روند معاملات یک صنعت توجه کنند. چرا که در شرایط فعلی صنایع و شرکت هایی هستند که علیرغم برخورداری از نسبت پی بر ای پایین رشد قیمتی قابل توجهی نداشته اند و از روند مثبت دو ماه اخیر بورس بی نصیب مانده اند.

وی به روند منفی قیمت سهام شرکت های خودروساز طی دو روز گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: افزایش اقبال برای خرید سهام شرکت های خودروساز به دلیل انتشار برخی از اخبار همچون واگذاری دارایی ها و همکاری مشترک با شرکت های خارجی ایجاد شده بود و به نظر می رسد صرف نظر از اینکه قیمت سهام آنها با سرعت افزایش یافته و احتیاج به تنفس و اصلاح قیمت سهام دارند، این سوال در ذهن فعالان بازار سرمایه مطرح شده که سهام این شرکت ها از این پس روند صعودی را سپری می کنند یا نه؟

در شرایطی که نسبت پی بر ای سهام شرکت های خودروساز افزایش یافته و به بیش از 20 مرتبه رسیده، بودجه سال آینده آنها مناسب نبوده و تحولات مثبت همچون فروش دارایی ها، افزایش تولید و همکاری مشترک در گزارشات منتشر شده لحاظ نگردیده است و این موضوع تا اندازه ای موجب بدبینی سهامداران نسبت به وضعیت آتی خودروسازان شده است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: انتظار فعالان بازار سرمایه از شرکت های خودرویی فراتر از بودجه اعلامی از سوی آنها بوده و روند آتی قیمت سهام آنها به این موضوع بستگی دارد که آیا برنامه های آتی برای بهبود وضعیت عملیاتی و سودآوری محقق می شود یا نه.

مدیر عامل شرکت سبد گردانی سرمایه ایرانیان به گروه های پر پتانسیل بورس با نسبت پی بر ای پایین اشاره کرد و گفت: توجه فعالان بازار سرمایه همچنان به گروه بانک است که با توجه به گشایش روابط بین المللی و سوئیفت بانکی منطقی به نظر می رسد. علاوه بر این شرکت های دارویی از جمله مجموعه هایی هستند که بودجه مناسبی را برای سال آینده برآورد کرده اند و با توجه به امضای تفاهم نامه صادرات دارو به ارزش 100 میلیون دلار به کشور روسیه از پتانسیل رشد بر خوردارند.

علاوه بر این، شرکت های پتروشیمی و پالایشی از یک سو به دلیل عقب ماندن از روند صعودی بورس طی چند وقت اخیر و از سوی دیگر در پی افزایش بهای جهانی نفت از توانایی رشد سودآوری و ارزش سهام دارا هستند. همچنین انتظار می رود تا صنعت ساختمان و در پی آن شرکت های فعال در این گروه با کاهش نرخ بهره بانکی با افزایش تقاضا برای خرید سهام همراه شوند و طی سال آینده رکود صنعت ساختمان از بین برود.

صفاری در خاتمه پیرامون روند آتی بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به اینکه وزیر اقتصاد و دارایی از رشد اقتصادی پنج تا شش درصدی طی سال آینده صحبت کرده اند که این امر با رشد سودآوری شرکت ها، جذب سرمایه گذاران خارجی و اعمال آثار مثبت ناشی از اجرای تفاهم نامه ها و قراردادها بر وضعیت سودآوری شرکت ها اتفاق می افتد، بازار سرمایه بهترین مکان برای جذب نقدینگی و اعطای بازدهی مثبت به سرمایه گذاران است و به نظر بنده اسفند ماه جاری فرصت مناسب برای خرید سهام به شمار می رود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عباس شفیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
باسلام ازجمله سهام مهم حمل ونقلیها هستند که رونق صادرات و واردات هر دو به حمل ونقل کمک میکنند وانشااله رشد خوبی را شاهد خواهیم بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
جمله آخر این بنده خدا : "به نظر بنده اسفند ماه جاری فرصت مناسب برای خرید سهام به شمار می رود".
کجای این جمله یعنی اسفند ماه آخرین فرصت خرید سهامه؟
توی تیتر زدن خیلی بد سلیقه ای بورس نیوز جان
مهدی
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
تیتر درست است بر داشت شما اشتباه ست یعنی جون قیمت ها خصوصا سهام بنیادی مثل فلزات مس پتروشیمیها. بانکیهاو.و.و در کف قیمت هستند اسفند سودها را شناسایی تا در مجامع پر سود شوند
هیچکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
با سلام و احترام:
سویفت زمان می برد تا راه اندازی شود. ایران به تعهداتش عمل کرده و تحریم های بانکی برداشته شده فقط کمی زمان می برد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
ببینیم و تعریف کنیم.
ارش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
درسته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
دوستان خريد ذوب آهن و فنوال را فراموش نكنيد . بازدهي اينها صددرصد است
رهاورد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
اسفند ماه که دیگه فصل فروشه سهام و نیاز ضروری کارگزاری ها به نقدینگیه...........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
حقیقتش را بخواهید تمام این جنبه های مثبت که گقته میشود فقط در حد حرف و حدیث است سویفت هنوز برقرار نشده است و سوداوری عملیاتی هنوز از طرف شرکت ها دیده نمیشود پس باید حداقل شش ماه صبر کرد و نتیجه را عملا مشاهده نمود
مرداس
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
دوست عزیز الان که این اخبار اومده سرمایه گذار به اینده شرکت امیدوار میشه و احتمال یده شرکت سوداور میشه پس سهامش رو میخره سرمایه گذار باتوجه به اطلاعات امروز اینده رو پیش بینی میکنه و سهم میخره