بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
معاملات امروز گرچه با افت قیمت ها آغاز شد اما با گذشت زمان تقاضا بر عرضه پیشی گرفت و برخی نمادها از دامنه منفی قیمت به مثبت تابلوی معاملات نوسان پیدا کردند و شرایط کلی بازار به سمت تعادلی آرام پیش رفت.
کد خبر : ۱۶۱۳۸۵
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 94.12.05 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 35 واحد افزایش به رقم 54008 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 653 واحد افزایش عدد 173017 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 52 واحد افزایش به رقم 29841 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 116 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فولاد" با 46 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افزایش به رقم 830 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 5188 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2885 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، معاملات امروز گرچه با افت قیمت ها آغاز شد اما با گذشت زمان تقاضا بر عرضه پیشی گرفت و برخی نمادها از دامنه منفی قیمت به مثبت تابلوی معاملات نوسان پیدا کردند و شرایط کلی بازار به سمت تعادلی آرام پیش رفت.

گروه خودرویی که این روزها تبدیل به لیدر بازار شده و توجه همه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده، امروز در غیاب برخی شرکت ها معاملات مثبت و منفی را به ثبت رساندند و متفاوت تر از روزهای گذشته ظاهر شدند، در رابطه با "خودرو" همچنان شایعات متفاوتی به گوش می رسد که حکایت از رشد قیمتی این سهم دارد. حق تقدم این شرکت نیز با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی در قیمت 220 تومان متوقف شد و به نظر می رسد از شنبه حرکت پر قدرت تری روی نماد اصلی آغاز شود.

در گروه فرآورده های نفتی، با آنکه شروعی منفی داشتند اما با بهتر شدن روند کلی بازار و افزایش تقاضا با پیشتازی "شبندر" شاهد رشد قیمتی و افزایش اقبال به سهام این شرکت ها بودیم و به طوریکه سهام شرکت پالایش نفت بندر عباس از محدوده منفی تابلوی معاملات به صف خرید 5 میلیون سهمی رسید، "شاوان"، "شبریز" و "شبهرن" نیز از جمله نمادها با بیشترین افزایش قیمت گروه بودند، این رشد قیمتی درحالی است که با وجود آنکه به پایان سال مالی جاری نزدیک می شویم اما این گروه نه تنها پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی آینده خود را ارائه نکرده اند، بلکه صورت های مالی 6 و 9 ماهه برخی از آنها نیز هنوز با ابهام فراوان همراه می باشد.

در دیگر گروه ها، "پترول" امروز پر حجم و قوی معامله شد تا نشان دهد برخی نمادهای فعال در صنایع دیگر هم باید در این بازار علاوه بر خودرو و بانک مورد توجه قرار گیرند. این شرکت که از روز گذشته با صف خرید و اقبال سرمایه گذاران مواجه شده بود طی معاملات روز جاری با عرضه عمده سهام غیر مدیریتی خود از پرتفوی شرکت سرمایه گذاری ایران همراه بود که در قیمت پایه 170 تومان دو خریدار برای خرید آن حاضر شدند، اما بعد از انجام این معامله صف خرید این شرکت فرابورسی عرضه و با اندکی افت قیمت نیز همراه شد. به طور کل سهامداران "پترول" 331 میلیون سهم را امروز معامله کردند که از این مقدار 64 درصد فروش را سهامداران حقوقی مجموعه انجام دادند.

در سهام شرکت پتروشیمی فجر که از ابتدای هفته یک نفس، با رشد مناسب قیمتی همراه شده بود، امروز عرضه جدی صورت نگرفت تا بازار در روزهای آتی منتظر این عرضه ها باشد.

گفتنی است روز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز در پیش داریم که به اعتقاد برخی از کارشناسان نتیجه این انتخابات می تواند بر بازار هفته آتی اثر گذار باشد؛ اما به نظر می رسد با توجه به چشم انداز مثبت ایجاد شده برای اقتصاد کشور و بازگشت نسبی امید و اعتماد به بورس، باید از کنار آثارکوتاه مدت و احتمالی این مسائل عبور کرد و در بازارهای صعودی به جای نوسانگیری به دنبال سهام با پتانسیل رشد بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
NETHERLANDS
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
حقوقی بانکی خوب داره جمع میکنه چند روزه داره از حقیقی مفت میخره اونایی که مفت فروختن از هفته دیگه باید از حقوقی گرون بخرن اخه یکی نیست بگه چرا سهمتونو راحت از دست میدید
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
من متوجه نمیشوم کجای دنیا اقتصادش را به مجلس و یا کنگره ربط می دهند کار را به کاردان اقتصادی بسپارید و اینقدر ملت ایران را معطل نکنید و با این گرانی ها زجر ندهید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
شماکه باجانبداری وتعصب مطلب میزنی،چراناظربازارروبخاطر تقاضای کاذب پشت بفجر ماخذه نمیکنی علیرغم اینکه اعلام کردندباتقاضای کاذب برخوردمیکنند....مرگ بررانتخوار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
حقوقی پترول که امروز چیزی کم نگذاشت و تا توانست عرضه کرد .اقای حقوقی امروز بد ظلمی در حق نماد پترول کردی.
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲
بورس نیوز لطفا در مورد عدم پرداخت سود مجمع طبق اطلاعیه کدال توسط ثاباد اطلاع رسانی کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
سلام اقای وزیر نفت ظاهرا در داخل مملکت تحت فشار عدهای هستند که مانع برداشت نفت از حوذههای مشترک با کشورهای عربی می شوند وجنانجه کفته وزیر نفت صحت داشته باشد این خیانتی است در حق همه مردم ایران
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
846میلیون سهم شبندر پارسان چهارشنبه به کی داده؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احمد
ROMANIA
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
خوب لیدر اصلی بازار خوب همین شبندر هست ، مگر چیز دیگری انتظار دارید. صنعتی با پتانسیل بالا که بدلیل فقط یک نفر که ابهام فراوان را کنارش گذاشت معلوم نشد سودها و پولهایش چه شد ؟؟؟!!!!!!!!!!