بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
با توجه به بهبود فضای بازار سهام و برگشت دوباره اعتماد سرمایه گذاران و گسترش استفاده از فضای مجازی تلگرام در سطح جامعه و به ویژه در میان بورسی ها، زمینه سوء استفاده برای برخی سودجویان فراهم شده تا افرادی بدون داشتن هویت مشخص، بدون پرداخت هیچ هزینه ای و تنها با راه اندازی یک کانال تلگرامی اقدام به فروش سیگنال و سوء استفاده از اعتماد سرمایه گذاران کنند.
کد خبر : ۱۶۱۴۳۳
نویسنده :
کیوان فر
تشکیل پرونده قضایی برای چند کانال تلگرامی بورسی/ بساط فروشندگان غیرمجاز سیگنال برچیده می شود

در پی تشکیل پرونده های قضایی و پیگیری های حقوقی سازمان بورس، کانال های تلگرامی فروشندگان سیگنال های بورسی طی اقدامی قانونی بزودی جمع آوری می شوند.

به گزارش بورس نیوز، با توجه به بهبود فضای بازار سهام و برگشت دوباره اعتماد سرمایه گذاران و گسترش استفاده از فضای مجازی تلگرام در سطح جامعه و به ویژه در میان بورسی ها، زمینه سوء استفاده برای برخی سودجویان فراهم شده تا افرادی بدون داشتن هویت مشخص، بدون پرداخت هیچ هزینه ای و تنها با راه اندازی یک کانال تلگرامی اقدام به فروش سیگنال و سوء استفاده از اعتماد سرمایه گذاران کنند؛ اقدامی که نارضایتی مردم و البته شرکت های مشاور سرمایه گذاری را در پی داشته است.

بورس نیوز هم در راستای رسالت خبری، شفاف سازی و اطلاع رسانی خود طی چندین گزارش در این رابطه و تبعات آن به متولیان بازار سرمایه و به ویژه سازمان بورس هشدارهایی داده بود و خواستار برخورد قانونی با این قبیل کانال های متخلف که توسط افرادی فاقد هویت شناخته شده مدیریت می شوند و بدون مجوز از سازمان بورس خدمات مشاوره خرید و فروش سهام ارایه می کنند، شد.

در همین راستا مطلع شدیم که واحد حقوقی سازمان بورس در پی افزایش اعتراضات و نارضایتی های سرمایه گذاران و نیز شرکت های مشاور سرمایه گذاری، بالاخره برای برخورد قانونی با این گروه ها در فضای مجازی تلگرام دست به کار شده و برای برخی کانال های متخلف فروشنده سیگنال خرید و فروش سهام پرونده قضایی تشکیل داده است که اقدام بسیار مثبتی به شمار می آید.

بر اساس این گزارش، بورس نیوز به نوبه خود از این اقدام به جای سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر و متولی بازار و مدافع اصلی حقوق سرمایه گذاران، تشکر ویژه کرده و امیدوار است این اقدام مثبت تا رسیدن به نتیجه قطعی پیگیری شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمود نظری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
با سلام
به نظر می رسد بیشتر از همه بورس نیوز فقط قصد دارد سنگ خودش را به سینه بزند و از اینکه بورس توسط کانال ها رونقی مضاعف پیدا کرده ناراحت است! در حالی که همین کانال های رایگان و پولی هستند که در این مدت توانسته اند به معامله گران کمک های قابل توجه کنند
سید مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
باسلام:سایت فاخر بورس نیوز ضمن تشکر از زحمات بی دریغ وشبانه روزی شما که بدینوسیله از حقوق سهام داران خرد دفاع میکنید .لطفا در مورد افزایش سرمایه خنصیر"مهندسی نصیر ماشین"از محل ارزیابی مجدد داراییها نیز اطلاع رسانی بفرمایید .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
اگر کانال ها وجود نداشتند حجم بازار 1/3 الان هم نبود.

متاسفانه نداشتن تحلیل و علم درست خودتون نتیجش بهتر از این نخواهد بود !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کانالهای تلگرامی همشون دروغگو هستن ، رسانه صادق و راستگو فقط بورس نیوز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
چه اجب....؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
ای کاش واحد حقوقی سازمان بورس یه اقدام عاجلی برای شرکت هایی که با کلاهبرداری سود (dps) را به سهامداران خرد نمی دهند، انجام بدهد و برای متخلفان تشکیل پرونده قضایی بدهد.
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
تلگرامی تعدادشان زیاد هست تازه سایتها هم بررسی بشه مثل همین بورس نیوز که امار اشتباه میده
دار یوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
آخی چه قدر سازمان بورس قانون گرا شده اگه راست میگه کاری کنه شرکتهایی مثل کچین وآکنتور سود مارو بعد2سال بدن وبه ر یش ماها نخندن
آری
UNITED STATES
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۷
با اومدن این خبر نصف کانالای تلگرامی که توشون هستم خدافظی کردن، خیلی هاشون هم قسم و آیه که ما خبر میدادیم فقط خخخ