بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
در پی محدودیت دولت برای تزریق نقدینگی

افزایش سرمایه عصای دست یا بلای جان بانکها ؟

گروه بانکی یکی از گروه هایی بود که سرمایه گذاران بازار سرمایه باتوجه به مواردی همچون عدم رشد قیمت قابل قبول سهام آنها در سال 94 و نیز دریافت احتمالی مطالبات معوق خود از دولت در سال جدید، معتقد به رشد قیمت سهام آنها درپی اقبال گسترده سرمایه گذاران به آنها بودند اما این امر تا به امروز اتفاق نیفتاده
کد خبر : ۱۶۲۱۱۳

بازار سرمایه سال 95 را در حالی آغاز کرد که اغلب اهالی تالار پیش از این، سال جدید را سال پر رونق بورس قلمداد می کردند و معتقد بودند اغلب صنایع فعال و پر پتانسیل بورسی در سال95 روندی به مراتب بهتر از سال گذشته خواهند داشت.

براساس گزارش بورس نیوز در این بین گروه بانکی یکی از گروه هایی بود که سرمایه گذاران بازار سرمایه باتوجه به مواردی همچون عدم رشد قیمت قابل قبول سهام آنها در سال 94 و نیز دریافت احتمالی مطالبات معوق خود از دولت در سال جدید، معتقد به رشد قیمت سهام آنها درپی اقبال گسترده سرمایه گذاران به آنها بودند اما این امر تا به امروز اتفاق نیفتاده و این درحالی است که بزرگترین ریسک این گروه یعنی عرضه های آبشاری شرکت های حقوقی در روندهای صعودی طی سه روز کاری گذشته دیده نشده است.

البته برخی از اهالی تالار معتقندند که رفتارهای گذشته سهامداران حقوقی در ترس بازار سرمایه برای استقبال از این گروه بی تاثیر نبوده و همین موضوع سبب تردید بازار سرمایه برای خرید سهام بانکی شده است.

بنابر این گزارش اما طی روزهای اخیر موضوعی به عنوان عامل رشد سهام بانکی در بین اهالی بازار درحال مطرح است که شاید آنگونه که باید نسبت به آن اطلاع رسانی و تحقیق نشده است.

چراکه درحال حاضر یکی از مهمترین دلایلی که سهامداران برای آغاز رشد بانکی ها بیان می کنند بحث اراده دولت برای افزایش سرمایه بانک ها است موضوعی که می تواند سبب افزایش میزان نقدینگی در دست بانک ها و ارتقا توان مالی آنها شود اما باید توجه داشت که براساس اعلام نظر مجلس شورای اسلامی و اعلام آن به بانک مرکزی، دولت اجازه پرادخت نقدینگی در افزایش سرمایه بانکها را ندارد و نمی تواند پولی برای این افزایش سرمایه ها وارد نماید لذا گفته می شود دولت قصد دارد تا به جای پرداخت پول برای مشارکت در افزایش سرمایه بانک ها به آنها سهام دیگر بانک ها را ارایه نماید.

به عنوان مثال دولت مجبور است برای مشارکت در افزایش سرمایه بانک صادرات به جای نقدینگی سهام بانک تجارت را به این بانک بدهد و این یعنی آغاز سونامی عرضه های شدید در نماد های بانکی.

چراکه بانکها برای نقد کردن سهام و استفاده از نقدینگی مجبور به عرضه این سهام در بازار سرمایه خواهند شد و این اتفاق نمی تواند تاثیر خوبی در روند قیمتی سهام بانکی داشته باشد.

براین اساس شاید بهتر باشد دولت برای نجات بانک ها از طریق افزایش سرمایه آنها راه دیگری برای مشارکت انتخاب نماید تا سهام بانک ها نیز متناسب با بهبود شرایط مالی بتوانند واکنش قابل قبولی را از خود در بازار سرمایه برجا بگذارند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
ایا فروش املاک ومستغلات مازاد بانک ها یاتجدید ارزیابی دارایی هاوهمچنین سبد سهام مختلف(بجز بانک ها) روش مناسبتری نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
خوب بعضی از بانکا از سود انباشته خودشون اقدام به افزایش سرمایه می کنن
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
از منایع دیکر اخبار حکایت از رشد شارپی بانکها بعد از 13 دارد خصوصا تعدیلیهایی که خواهند داشت البته این سخن بچهای تالار است
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
لعنت به این سهم بانکی که نتنها خیری نرسونده دنبال شر هم هست
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
مشکوک میزنی نویسنده جان نکنه سهام گروه خ را داری میترسی بانک ها رشد کنن ، ب همدیگه احترام بزارید و تخریب نکنید وقتی یک سهمی چهارصد درصد رشد کرد انصاف میگه بقیه هم بیست درصد رشد کنن
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
اقا الکی جو درست نکن افزایش سرمایه بانکهای خصوصی ربطی به دولت نداره خودشون باید اموالشون رابفروشند وافزایش سرمایه بدهند.فقط به بانک کشاورزی داده که دارند مدیریت می کنند
الماسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
چاره ای جز جبران زیان های انباشته با افزایش سرمایه واصلاح حقوق صاحبان سهام و تامین نقدینگی نیست .بالاخره تکلیف مطالبات معوق (لا وصول )باید روشن شده وفیصله یابد . نرخ کفایت سرمایه باید ترمیم یابد
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۲
سال 95 سال بانک هاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
چرت نوشتی
ناهید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
چرابانک گردشگری بازگشایی نمی شود؟؟؟