بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
پیش بینی یک کارشناس بازار سرمایه از بورس:

صنایع پیشروی بازار در سال 95 کدامند؟

گروه بانک به شرط برقراری سوئیفت و رفع موانع همچون لایسنس ها و بکارگیری نرم افزارها و ارتباط برای باز طراحی و برقراری با چرخه بانک های جهانی که مدت طولانی هست از آن خارج شده بودند و کنار رفتن دیگر موانع موجود، می توانند پیشرو باشند.
کد خبر : ۱۶۲۱۸۶
نویسنده :
کیوان فر
پس از برداشته شدن تحریم ها و اجرایی شدن برجام انتظار برخی از کارشناسان بازار سرمایه در پسا برجام و اتصال سوئیفت، پیش بینی می شد که لیدر بازار گروه بانک باشد؛ اما میانگین رشد قیمت ها در نیمه دوم سال 94 با حدود 23 درصد نوسان همراه شد و لیدری این گروه محل خلاف نظر آن دسته از کارشناسان شد.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در هفته های پایانی سال 94 اما، گروه خودرو گوی لیدری را از آن خود کرد و با رشد میانگین 200 درصد خیلی از سهامداران بازار سرمایه را انگشت به دهان گذاشت. تمام این اتفاقات باعث شد تا بازار سرمایه تحت شعاع قرار گیرد. بر اساس اتفاقات رخ داده، در مدتی اندک پس از افت دو ساله بازار سرمایه رشدی خیره کننده برای بورس رقم خورد تا برای آن دسته از سهامداران خودرویی شیرینی وصف ناپذیری رقم بخورد. اما رشد میانگین کلی بازار سرمایه حدود 30 درصد برای دیگر سهامداران صورت پذیرفت.

محمد فیض بخش در پاسخ به اینکه صنایع پیشروی بازار در سال 95 چه گروه هایی پیش بینی می شوند؟، گفت: گروه بانک به شرط برقراری سوئیفت و رفع موانع همچون لایسنس ها و بکارگیری نرم افزارها و ارتباط برای باز طراحی و برقراری با چرخه بانک های جهانی که مدت طولانی هست از آن خارج شده بودند و کنار رفتن دیگر موانع موجود، می توانند پیشرو باشند.

وی افزود: گروه دیگری که به آن اشاره خواهیم داشت، گروه پتروشیمی خواهد بود که استعداد ها و پتانسیل بسیاری برای سودسازی خواهد داشت، همانند سالیان پیش از 92 به شرط ثبات نرخ خوراک. گروه بعدی که مد نظر هست، سهام شرکت های فعال در صنعت تجهیزات برقی و پس از آن حمل نقل و دریایی می باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: پیش بینی می شود سال 95 سال خوبی برای کل کشور به ویژه برای بازار سرمایه باشد. خوشبختانه بورس به طور کلی به سمت آینده روشن در حال حرکت است و چاشنی این حرکت اخبار سیاسی مثبت؛ پایین آمدن تنش های منطقه و فرا منطقه ایی و به ویژه پایین آمدن بهره بانکی؛ اشاره و تثبیت نرخ ارز و حرکت به سمت تک نرخی شدن، البته با در نظر داشتن اینکه اجرای این امر همتی عظیم می طلبد و کمی دشوار خواهد بود.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: یک توصیه و مشاوره کارشناسانه به سهامداران تازه وارد بازار سرمایه این است که نباید خیلی به سمت نوسان گیری روی بیاورند، با سرمایه گذاری در سهام با پتانسیل بالا در میان مدت و بلند مدت می تواند سود با ریسک کمتر و بازدهی بالاتر به ثمر برسانند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
امسال فقط پیمانکاریهایی مثل کیسون رشد
خیره کننده ایی دارند
سهمی که نکوست از بهارش پیداست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
بورس امروز را ببینید بخوانید تا اخر ماجرای بورس را تا پایان سال ...انتخابات تمام شد بورس هم تمام شد و فروکش کرد
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
گروه بانکی امسال میترکونه....خودرویی ها هم نوسانی هستند و بیشتر منفی.....پتروشیمی و پالایشگاه برای بلند مدت خوب هستند...سیمانیها هم مثل همیشه کم حجم و بی رمق و گاهی با سودهای شارپی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
تا بانكها در بورس حركت نكنند هيچ تداومي در رونق بورس وجود نخواهد داشت.
عابد
ROMANIA
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
تا زمانی که نوسان گیران و حقوقیها ی سود طلب روزانه هستند بازار یعید است رشد متناسب با سرمایه داشته باشد مگر اینکه سازمان قانون مدونی پیش بینی کند . دقت در فروش و خرید ها نماینگر نظر است؟؟؟؟؟؟/
امینی
ROMANIA
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
در باره بانکها حرفهای اتریشی را باور کنیم یا حرف سیف را
هاشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
سلام
اگرنیم نگاهی به منطقه بکنیدجنگ باداعش درسوریه وعراق روبه اتمام است .
انشاالله عربستان هم سرعقل امده وباقبول واقعیت ونشستن سرمیزمذاکره وتعامل باطرفهای درگیروکنارگذاشتن بمبارانهاراه منطقی تعامل وسازندگی راپیش گرفته واقتصادمنطقه رونق خاصی پیداخواهدکردامااگرعربستان هم به کارخودادامه دهدعراق وسوریه راه سازندگی راخواهندپیمود.
لذا سیمانیها بهترین گزینه برای رشدبازارخواهدبود.