بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
مستطيل شيشه اي تالار

بازگشت به رونق

روند امروز بازار سرمایه در اغلب سهام شرکت های بورسی بسیار بهتر از روزهای قبل بود بطوریکه در اکثر نمادهای بورسی شاهد رشد قیمت و نیز افزایش حجم معاملات بودیم.
کد خبر : ۱۶۲۳۴۸
نویسنده :
ّبابک اموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.01.17 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 67 واحد افزایش به رقم 57025 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 195 واحد افزایش عدد 174878 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 35 واحد افزایش به رقم 30785 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خودرو" با 57 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "کچاد" با 56 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 8 واحد افزایش به رقم 808 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3226 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1058 میلیارد ریال رسید.

معاملات روز جاری بازار سرمایه در حالی امروز ادامه یافت که شاخص کل با رشد 93 واحدی خود را به مدار 81 هزار واحدی رساند البته در ساعاتی از معاملات امروز شاخص توانست برای مدت کوتاهی نیز به مدار فوق وارد شود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، روند امروز بازار سرمایه در اغلب سهام شرکت های بورسی بسیار بهتر از روزهای قبل بود بطوریکه در اکثر نمادهای بورسی شاهد رشد قیمت و نیز افزایش حجم معاملات بودیم.

امروز مجداً سایپا عنوان لیدری را پس از تشکیل صف خرید بروی سهام خود به دست گرفت و به تبع آن دیگر سهام این گروه با رشد قیمت و تقاضای خرید همراه شدند.

در گروه پالایشی شبندر پس از بازگشت ناموفق و نزولی خود به بازار امروز توانست جامه سبز بر تن خود نماید. فعلاً روند این گروه متعادل و صعودی است اما هنوز مطمئن نیست.

در گروه معدنی کچاد و کگل در اول صف نزول کنندگان گروه قرار گرفتند تا پیش بینی اهالی تالار مبنی بر غیر قابل اطمینان بودن این گروه و سودآوری شان به واقعیت تبدیل شود البته امروز "کبافق" تافته جدا بافته گروه بود.

گروه سیمانی نیز همچنان بر مدار رشد قرار دارند اما متأسفانه در بازار سرمایه فعلی نمی توان به رشد قیمت سهام شرکت ها تنها بر مبنای ارزانی و افت قیمت اتکا کرد چرا که امروز سهام شرکت ها برای رشد نیاز به خبر و یا اتفاق دارند.

ساختمانی های بورس نیز امروز روند مثبتی را پشت سر گذاشتند شاید این گروه تنها گروهی باشد که بورسی و غیر بورسی ها چشم دوخته به آن شده اند. چرا که اگر قرار باشد اتفاقات قابل توجه در این صنعت رخ دهد در آغاز شاهد تغییرات قیمتی در نمادهای این گروه خواهیم بود.

اما در گروه پتروشیمی هنوز روند خنثی قابل رویت است البته خیلی هم خنثی نیست و رنگ قرمز نمادها روز به روز بیشتر می شود. فعلاً خبر یا اتفاق خاصی در این گروه نیست که بتوان نسبت به آغاز یک روند صعودی در اغلب نمادهای این گروه امیدوار بود اما پتانسیل رشد را دارند.

کنتورسازی ایران: کنتور سازی نیز که عنوان شگفتی ساز بازار در سال گذشته را یدک می کشد پس از یک افت هیجانی بعد از بازگشایی رویایی خود، چند روزی است که معاملات پر قدرتی را دنبال می کند به گونه ای که امروز با تقاضای13 میلیارد تومانی رو به رو بود آن هم در بازاری که به زور ارزش معاملات در برخی گروه های بزرگ به این مقدار می رسید. گویا خریداران و سهامداران این سهم امید دارند با مشخص شدن وضعیت سودسازی شرکت در سال گذشته و اعلام آن به بازار شک و تردید سرمایه گذاران به سود اعلامی این شرکت پایان پذیرد و پی بر ای سهم تناسب بهتری با کلیت بازار پیدا کند.

در پایان اهالی بر این باورند که احتمالاً از هفته آینده بازار سرمایه روند متفاوت تر و البته بهتری نسبت به هفته جاری را تجربه کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عسگری
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
حریل و حپترو را دریابید. هر دو رشد شارپی خواهند داشت.
بنده ی خدا
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
پلاسک را زیر نظر داشته باشید شایعه شده تا آخر اردیبهشت افزایش سرمایه 1200 درصدیش رو کدال میشینه....
رضا
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
سلام البته به کمک دلال بازی روی سهام خودرویی
به به
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
هر کی سهم داره بفروشه.
هفته بعد از اینی که هست هم بدتر میشه.
بورس نیوز توهم همراه با خودش ضرر میاره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
بازگشت رونق به سرمایه خواران از پول سرمایه گذاراندر بورس.