بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
یک کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد:

آیا اصلاح بازار پایان یافته است؟

در حال حاضر به نظر می رسد روند اصلاحی به پایان رسیده و به مرور زمان دیگر سهام شرکت هایی که از لحاظ بنیادی با شرایط مساعدی همراهند، رشد خود را آغاز کنند ولی دیگر این روند صعودی همچون رشد ماه های پایانی سال 94 نخواهد بود.
کد خبر : ۱۶۲۸۶۷
نویسنده :
یارمحمدی
رشد 2 ماه پایانی سال 94 که اغلب سهام در گروه هایی همچون خودرویی را با روند صعودی قابل توجهی همراه کرده بود و در همین مسیر بسیاری از سرمایه گذاران که به سود وارد شده بودند اکنون با اندکی افت قیمتی در نقش فروشنده ظاهر می شوند و حفظ سود می کنند.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در حال حاضر به نظر می رسد روند اصلاحی به پایان رسیده و به مرور زمان دیگر سهام شرکت هایی که از لحاظ بنیادی با شرایط مساعدی همراهند، رشد خود را آغاز کنند ولی دیگر این روند صعودی همچون رشد ماه های پایانی سال 94 نخواهد بود.

نیما ملایی در ادامه افزود: لازمه افزایش پویایی بازار سرمایه رشد حجم معاملات و عمق بازار می باشد که این روزها نیز حجم معاملات بورس افزایش یافته است، اما رفتارهای هیجانی در خرید و فروش سهام، ریسک سهامداران تازه کار و یا آن دسته از سرمایه گذارانی که با دیدگاه بلند مدت اقدام به سرمایه گذاری می کنند، را افزایش می دهد و به نفع پویایی بازار نخواهد بود.

وی گفت: به نظر می رسد با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و همچنین پیش بینی هایی که در این رابطه وجود دارد، روند کلی بازار در سال 95 صعودی باشد، ولی این رشد قاعدتاً مشابه رشد هیجانی زمستان سال گذشته نخواهد بود و سهامداران از این پس به سهامی که وضعیت بنیادی قوتی آینده روشنی دارند، روی می آورند.

ملایی تأکید کرد: بازار سرمایه در سال جاری یکی از پر بازده ترین فضاهای اقتصادی کشور خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه به سهامداران و فعالان بازار سرمایه توصیه کرد: در شرایط فعلی که بازار روندی خنثی و متعادل دارد، بهترین فرصت برای اصلاح پرتفوی می باشد و بهتر است سرمایه گذاران از فرصت های این چنینی نهایت استفاده را کرده و سهامی را که فاندامنتال قوی و پتانسیل های مثبتی برای آزاد شدن دارند را در پرتفوی خود جای دهند تا در روزهای صعودی بازار از بازدهی مناسب بهره مند شوند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس
UNITED ARAB EMIRATES
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
میخوام بپرسم ایا بازار باید بر اساس سیو سود و عرضه و تقاضا روند صعودی یا نزولی داشته باشه یا روندش فرمایشی باشه . مرد حسابی هنوز ضرر های 2 سال پیش ملت جبران نشده .یکی صحبت از افزایش حبابی قیمتها دارد . یکی صحبت از اصلاح دارد . دارین یا این اصلاح فرمایشی بازار سرمایه را کچل میکنید هر چی نقدینگی هست یا میپره یا دود میشه . کسانیکه نمیتوانند امنیت بازار سرمایه را تضمین کنند حق ندارند از اقتصاد مقاومتی صحبت کنند . این بود از اقدام تا عمل . اولین ماه سال بورس سیاه پوش شد .
علی 69
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
واقعا دمت گرم رفیق گل گفتی.حرف دل خیلیها را زدی. 100 نمره مثبت داری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
اصلا بحث ما سر اصلاح قیمت نیست چرا نمی فهمی بورس نیوز بحث ما سر حرف های سیف رییس کل بانکمرکزی است که گقته سوثیفت وصل نیست و برجام چیزی عاید ایران نکرده چرا شما هی صحبت از اصلاح قیمت می کنی بورس به خاطر این واقیعات است که دارد ریزش میکند بفهم لطفا برای چندمین بار