بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
اطلاع رسانی درخواست شرکت ها برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بر روی سایت کدال يكي از معيارها وملاك ها مي باشد ليكن معيار اصلي دریافت نظر کارشناس رسمی دادگستری و بروز رسانی دفاتر و ثبت حساب دارایی ها در سال ١٣٩٤مي باشد بنابراين شركت ها می توانند از همین امروز درخواست خود به سازمان را نمایند.
کد خبر : ۱۶۳۴۵۵
نویسنده :
بابک آموخته

روز گذشته رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس در گفتگو با یکی از خبرگزاری های کشور در خصوص شرایط لازم برای شرکت های دارای شرایط استفاده از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر از یک شرط قابل تأمل و البته قانونی داده بود.

به گفته ابوترابی از دیدگاه سازمان بورس استارت اولیه برای بررسی افزایش سرمایه زمانی کلید خورده که گزارش توجیهی افزایش سرمایه به بازار از طریق سایت کدال افشاء شده باشد و اظهار نظر بازرس نیز ارایه شده باشد.

از سوی دیگر وی یادآور شده بود که انتشار گزارش توجیهی یا اظهار نظر بازرسی قانونی از سوی ناشر بر سایت کدال به معنای نهایی شدن این درخواست نیست و ممکن است از سوی سازمان با این درخواست موافقت یا بخشی از آن را موافقت یا کلاً رد شود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، این موارد در حالی از سوی این مقام مسئول در سازمان بورس مطرح شد که به نظر می رسید تلاش متولیان بازار سرمایه در سازمان بورس برای تمدید یا اصلاح این مصوبه و انتقال آن به سال 95 برای کمک به بازار سرمایه با توجه به تأثیر گذاری این موضوع بر کلیت بورس می باشد حال آنکه صحبت های این مقام مسئول به گونه ای منعكس شده بود که گویی سازمان بورس خود سد راهی است بر سر راه شرکت هایی که درخواست استفاده از این مصوبه را با شرایط عنوان شده دارند.

در همین راستا خبرنگار بورس نیوز در گفتگو با امیری معاون نظارت بر ناشران و بورس ها جویای آخرین نظر سازمان در خصوص موارد مطروحه شد.

بر این اساس امیری با رد این موضوع که اگر شرکتی گزارش حسابرسی شده یا نشده و یا درخواست خود برای افزایش سرمایه را به کدال ارایه نکرده باشد امکان استفاده از این مصوبه را ندارد اظهار داشت: اطلاع رسانی درخواست شرکت ها برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بر روی سایت کدال يكي از معيارها وملاك ها مي باشد ليكن معيار اصلي دریافت نظر کارشناس رسمی دادگستری و بروز رسانی دفاتر و ثبت حساب دارایی ها در سال ١٣٩٤مي باشدبنابراين شركتها می توانند از همین امروز درخواست خود به سازمان را نمایند.

امیری در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز مبنی بر اینکه تا چه میزان احتمال عدم موافقت سازمان با برخی درخواست های افزایش سرمایه از محل فوق وجود دارد؟ گفت: افزایش سرمایه موضوع ناخوشایند و نامطلوبی نیست و سازمان بورس به درخواست هايي كه با رعايت آيين نامه ها و دستورالعمل ها ارسال شده باشد در اسرع وقت رسيدگي و نظر خود را اعلام مي نمايد. لذا تنها موضوعی که هم اکنون باید مورد توجه شرکت های دارای شرایط قرار گیرد عدم تعلل برای استفاده از فرصت باقی مانده برای ارسال درخواست خود به سازمان بورس می باشد.

بنا بر گزارش بورس نیوز بنظر می رسد علی رغم صحبت های روز گذشته رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس در صورتیکه مجموعه ایران خودرو و زیر گروه آن موفق به دریافت گزارش کارشناس رسمی دادگستری به جهت تجدید دارایی ها تا پایان سال 94 شده باشند می توانند نسبت به افزایش سرمایه از محل مذکور طی زمان باقی مانده اقدام نمایند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
-
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
چرا سازمان بورس باید توسط مدیرانی که اعتبار حکمشان توسط وزیر اقتصاد به پایان رسیده است اداره شود؟
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
این صحبتها منطقی تر و بدون غرضتر از صحبتهای دیروز در این زمینه است که برخی خبرگزاریهای حاشیه دار از قول یک مقام دیگر بورسی منعکس کرده بودند.
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
پس چرا با سرمایه های مردم باغزی می کنید یکی میگه افزایش سرمایه داره یکی میگه نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
بورس نيوز قيمت هاي فعلي ذوب يادت نره...دوبرابر شد نگيد نگفتيد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کلا معلوم نیست چه خبره!!
فقط میدونم یه عده تائید میکنن،یه عده هم تکذیب!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
تا زمانی که در ایران دروغگویی جرم محسوب نشه تشخیص سره از ناسره کار سختی خواهد بود!!؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
چرا دم از شفافیت می زنید وقتی نست چرا ضرر کردن مردم رو می خواید ی مسئول میاد میگه افزایش سرمایه ای توکار نست ی دیگه میاد میگه هست همش باند بازی نست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
متاسفانه شپلی تا پایان سال 94 موفق به کسب نظر هیات کارشناسان 3 نفره نشده است و تنها موفق به کسب یه کارشناس رسمی شده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
با این حساب سهام خاور جای رشد بیشتری دارد.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
این چه وضعیتی چرا هر کی هر کیه
سازمان بورس یه سخنگو بزاره تا هر کسی با سلیقه خودش بازار را منفی نکنه
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
با سلام
شنیدم صدرا از محل تجدید ارزیابی قصد داره سرماه اش را افزایش بده لطفن اگر صحت داره اعلام تا من نفروشم
محمدی
UNITED STATES
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
وسدید تجدید ارزیابی 1200 درصدی در راه داره و همچنین زیر مجموعه ها فسدید صبا نیرو شرکت تسدید پتکو لوله سازی ماهشهر همه در صف افزایش سرمایه سنگین
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
ولي خودمونيم خوب مردمرا مسخره كرديد
علی احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
در خبرگزاری فارس اعلام شده که ایران خودرو دیزل درخواستی مبنی بر انجام افزایش سرمایه به سازمان به منظور بررسی و صدور مجوز ارائه نکرده است و مدیر مالی شرکت نیز این موضوع را تایید نموده است و بنابراین مطالب مطرح شده از سوی دکتر امیری با مطالب منتشر شده در آن سایت خبری منافاتی ندارد.