بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
در گفتگو با یک منبع آگاه مرتبط با شرکت "کگاز" اعلام شد:

افزایش صادرات به عراق / فروش زمین مهرآباد در سال 95

اگر شرایط امنیتی و اقتصادی کشور عراق همین طور ادامه داشته باشد و اتفاق خاصی موجب بروز مشکل در امر صادرات نشود می توان امید داشت که ارسال محموله های صادراتی به این کشور اثرات خوبی را بر روی سودآوری شرکت در سال 95 داشته باشد، چرا که در حال حاضر حدود 50 درصد تولیدات این شرکت به خارج از کشور صادرات می شود.
کد خبر : ۱۶۳۶۱۶
نویسنده :
حسینی
از ابتدای سال جاری تاکنون میزان صادرات شرکت به کشور عراق به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است، به طوری که در شرایط فعلی با تمام ظرفیت در حال تولید هستیم.

یک منبع آگاه مرتبط با شرکت شیشه و گاز در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق افزود: اگر شرایط امنیتی و اقتصادی کشور عراق همین طور ادامه داشته باشد و اتفاق خاصی موجب بروز مشکل در امر صادرات نشود می توان امید داشت که ارسال محموله های صادراتی به این کشور اثرات خوبی را بر روی سودآوری شرکت در سال 95 داشته باشد، چرا که در حال حاضر حدود 50 درصد تولیدات این شرکت به خارج از کشور صادرات می شود.

وی در خصوص انتقال کارخانه مهرآباد به شمس آباد هم گفت: تمام تلاش مجموعه مدیریتی شیشه و گاز این است که این انتقال کوچکترین اثری را بر میزان تولید فعلی مجموعه نداشته باشد و به محض تحقق این امر، خطوط تولیدی در مجموعه مهرآباد متوقف می شود و رسماً پایان کار مجموعه مهرآباد اعلام می شود.

این منبع آگاه در خصوص عملکرد سال 94 نیز گفت: با وجود اینکه سال گذشته توقف خطوط تولید بلور، هزینه های سربار زیادی را به خصوص در سه ماه پایانی سال مالی گذشته برای مجموعه به همراه داشته است اما با این وجود بودجه سال گذشته بدون انحراف به بازار اعلام خواهد شد و از سوی دیگر افزایش سرمایه شرکت که در سال گذشته انجام شد، احتمالا تا اواخر خرداد ماه به ثبت خواهد رسید.

وی در خصوص بحث فروش زمین مهرآباد که مدت هاست پیرامون این سهم شنیده می شود گفت : فروش زمین مهرآباد به طور قطع پس از انتقال کامل شرکت به شمس آباد صورت می پذیرد اما زمان این امر بسته به زمانبندی عملیاتی مد نظر هیئت مدیره شرکت دارد و انتظار بر این است تا پایان سال این زمین به فروش رسد.

این منبع آگاه در خاتمه با اشاره به فعالیت شرکت با تمام ظرفیت تولیدی افزود اگر روند فعلی ادامه داشته باشد می توان تغییرات مثبت در میزان سود پیش بین شده برای سال مالی 95 را پیش بینی کرد. همچنین وی راه اندازی فاز 2 در شمس آباد را از جمله طرح های توسعه شرکت برشمرد که که در صورت به سرانجام رسیدن به موقع اقدامات لازم از قبیل بازگشایی ال سی ها برای وارادات ماشین آلات، این طرح نیز احتمالا تا نیمه سال 96 به چرخه تولیدی شرکت اضافه می گردد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بروکر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
زمین 50000 متری کگاز رو حتی اگر متری 1.5 میلیون حساب کنیم ( که بعضی ها متری 3 میلیون هم ارزش گذاشتن) حدود 300 تومان سود برای هر سهم می سازه که با p/e 6 میشه هر سهم 1800 تومان قیمت گذاشت !! هر جور حساب کنیم این سهم جای رشد خیلی زیادی داره .
ناشناس
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کگاز حتی بدون احتساب فروش زمین , با آغاز به کار فاز 2 خودبخود 150 تومان سود عملیاتی می سازه. این فازهای جدید شمس آباد بهره وری بالایی دارن و حاشیه سودشون به دلیل تجهیزات جدید بالاست. مصرف بطری مواد غذایی ( نوشابه - شیر - آبمیوه و ... ) همه که همیشه مشتری داره. اگر زمین هم فروش بره یا شهرداری ازش برای پارک و فضای سبز توافق کنه و بخره احتمالا سود سال 96 تا 400 هم می رسه.