بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

پیشتازی سفته بازان در تقابل با تحلیلگران بنیادی

با هر خبر مثبتی که منتشر می شود، بازار سرمایه که این خوش بینی ایجاد شده را به اصطلاح پیش خور می کند، پس از مدت کوتاهی با اصلاح همراه می شود که انتظار می رود این روند سینوسی و نوسانی تا پایان سال همچنان ادامه یابد.
کد خبر : ۱۶۳۹۴۲
نویسنده :
یارمحمدی

با وجود چشم اندازهای مثبتی که در رابطه با اقتصاد کشور در سال جاری ایجاد شده انتظار می رود بازار سرمایه نیز در روندی بلند مدت با رشد همراه شود اما تداوم این روند مثبت نیاز به این دارد که آثار تحولات اقتصادی و خروج از رکود در بخش واقعی اقتصادی آشکار و قابل لمس شود.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با هر خبر مثبتی که منتشر می شود، بازار سرمایه که این خوش بینی ایجاد شده را به اصطلاح پیش خور می کند، پس از مدت کوتاهی با اصلاح همراه می شود که انتظار می رود این روند سینوسی و نوسانی تا پایان سال همچنان ادامه یابد.

مسعود عموزاده در ادامه افزود: در حال حاضر سرمایه در گردش و نقدینگی افراد سفته باز و نوسانگیر در بازار سرمایه بیش از افرادی است که با تحلیل بنیادی و با دیدگاه سهامداری اقدام به خرید و فروش در بورس می کنند، این امر موجب شده تا نوسانات بازار بیش از پیش شود. اما هر چه به اواخر سال95 نزدیکتر شویم با آشکار شدن آثار لغو تحریم ها و رونق اقتصادی در بخش واقعی اقتصاد، شاهد افزایش قوام بازار سرمایه نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه دولت در جهت کاهش نرخ بهره بانکی گفت: اگر درصد این تغییر اندک باشد، تأثیر زیادی بر روند قیمتی سهام در بازار سرمایه نخواهد داشت، اما در صورتی که نرخ بهره بانک ها به کمتر از 15 درصد کاهش یابد بخشی از نقدینگی که بانک ها خارج می شود به بورس انتقال خواهد یافت و تزریق این پول جدید منجر به آغاز روندی صعودی در بازار سرمایه خواهد شد. حال باید دید تصمیم دولت به چه صورت می باشد اما نباید فراموش کرد چه پول های جستجو گر در حال حاضر تنها بر اساس خبر خرید و فروش می کنند و باعث ایجاد نوسان در بازار می شوند.

عموزاده تصریح کرد: ماه های پایانی سال گذشته و اوایل سال جاری به دلیل بالا بودن خوش بینی ها روند بورس صعودی شد اما طی چند هفته گذشته از سرعت رشد قمیتی کاسته شد و قیمت ها در بازار بورس با اصلاح همراه شد، البته لازم به ذکر است این اصلاح بیش از این ادامه نخواهد داشت و شاخص کل در همین سطوح مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه از گروه پتروشیمی به عنوان یک صنعت با پتانسیل رشد یاد کرد و گفت: صنعت پتروشیمی مزیت های فراوانی نسبت به لیدر فعلی بازار سرمایه از لحاظ تولید، فروش و صادرات و سرمایه گذاری دارد و به نظر می رسد با رشد قیمت نفت در نیمه دوم سال جاری و تعیین نرخ خوراک و گاز واحدهای پتروشیمی این صنعت با رشد همراه شود کانون توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
-
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
آیا درست است که فطانت به بانک ملی می رود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
ما هم تحلیلمان این است که بورس تا پایان سال همین وضعیت را داردوسال96رونق خواهد گرفت.
حميد
ROMANIA
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
بازار ايران دست تلگرامه،
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
واقعا تیتر زیبایی زدید،واقعا جای تفکر داره،
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
اون پولی که دولت قبل رفته تو آمریکا اوراق خریده رو که حالا آمریکایا خوردن یه آبم روش اگر آورده بودند تو بورس خودمون سرمایه گداری کرده بودن الان شاخص از صد هزارم رد شده بود ولی افسوس
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
مشکل بورس ما اینه که هیچوقت ثبات رویه نداشته،اون از سقوطی که سال ۸۴ داشت و این هم از این وضع خسته کننده ای که الان حاکمه واقعا اسمش رو بزارن قمارخانه خیلی بهتره.
sfdsdf
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
سود بانكي 2% هم باشه باز هم بهتره از ضرر دادن تو بورس