بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
مدیر عامل شرکت کارگزاری بورس ابراز عنوان کرد:

آغاز روند صعودی بورس از خرداد ماه/ معرفی صنایع پیشرو در بلند مدت

در دیدگاه بلند مدت با توجه به مزیت های اقتصادی که در صنایع مختلف وجود دارد روند بازار سرمایه صعودی ارزیابی می شود، یکی از صنایعی که می تواند در بلند مدت طی یکسال آینده بازدهی خوبی نصیب سرمایه گذاران خود کند، گروه حمل و نقل خصوصاً حمل و نقل ریلی می باشد.
کد خبر : ۱۶۴۰۲۴
نویسنده :
یارمحمدی
طی چند روز گذشته وزیر اقتصاد از تحول و آغاز روند رو به رشد بورس در خرداد ماه خبر داد که طبق سابقه طیب نیا در پیش بینی روند بازار سرمایه، به نظر می رسد بورس از اوایل خرداد ماه و در کوتاه مدت تحت تأثیر گشایش هایی که فی مابین مجلس و دولت در جهت ایجاد هماهنگی و هم سویی این دو قوه ایجاد خواهد شد، روند افزایشی خود را آغاز کند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بورس ابراز ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در دیدگاه بلند مدت با توجه به مزیت های اقتصادی که در صنایع مختلف وجود دارد روند بازار سرمایه صعودی ارزیابی می شود، یکی از صنایعی که می تواند در بلند مدت طی یکسال آینده بازدهی خوبی نصیب سرمایه گذاران خود کند، گروه حمل و نقل خصوصاً حمل و نقل ریلی می باشد. از طرفی با رشد و ایجاد رونق در این صنعت، فعالیت ها و درآمدهای گروه تجهیزات و شرکت هایی همچون مپنا، ماشین سازی اراک و آذرآب افزایش خواهد یافت.

سید علی محمودی در ادامه افزود:البته لازم به ذکر است که مشکل اساسی گروه مپنا مطالباتی است که از طرف دولت پرداخت نمی شود، در همین راستا اگر سرمایه گذار خارجی روی کار آید می توان انتظار ایجاد رونق نسبی در این گروه نیز داشت چرا که با وجود سرمایه گذار و یا شرکتی خارجی دیگر مشکل پرداخت مطالبات این مجموعه ها حل می گردد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت صنعت پالایشگاهی و شرکت های پتروشیمی تصریح کرد: در حال حاضر 10 درصد از پرتفوی بازار سرمایه را شرکت های گروه پالایشگاهی تشکیل داده اند، این مجموع ها با توجه به ابهاماتی که در خصوص نرخ فرآورده های نفتی خود دارند همواره با توجه به ابهاماتی که در خصوص نرخ فرآورده های نفتی خود دارند همواره با مشکل مواجهند، اسفند سال 93 بود که قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مای دولت (2) با عنوان "طرح الحاق برخی مواد به قانون بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن" به مجلس تقدیم شد تا بند ک ماده 1 این قانون گرره از مشکلات این صنعت بگشاید، طبق این قانون باید ما به التفاوت قیمت 5 فرآورده اصلی به قیمت فوب خلیج فارس و 95 درصد قیمت نفت خام محاسبه شود و بر این اساس هر سه ماه یکبار نمایندگان مشخص شده باید به ارائه اطلاعات و نرخ فروش به شرکت های پالایشی اقدام کنند. محمودی در خاتمه گفت: در حال حاضر شاهد دخالت های شرکت ملی پالایش و پخش در این نرخ گذاری هستیم و ضمن اینکه قانون مذکور به طور صحیح و کامل اجرا شود پالایشگاه زیان ده نخواهیم داشت. همچنین با توجه به ارزش این گروه در بازار سرمایه، با کوچکترین حرکتی در درآمدزایی آنها روند بورس نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و در بلند مدت این صنعت نیز می تواند بازدهی قابل توجهی برای سهامدارنش رقم بزند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
بزک نمیر بهار میاد کومبزه با خیار می یاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
بورس نيوز عزيز ذوب آهن مجددا براي ليدري كانديد شد.
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
فنوال ارفعی دیگر 100درصد در کوتاه مدت ++++++++++++افزایش سرمایه 200درصدی بزودی بر روی کدال
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
آقای طیب نیا بجای سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی و تلاش برای خروج از رکود فقط منتظر نشسته ببینه کی به بازار یک شوک هیجانی به دلایل سیاسی میخواد وارد بشه و فقط میاد طوری پیشبینی میکنه و حرف میزنه که انگار مثلا این رشد موقتی و هیجانی جزو دستاوردهای اقتصادی ایشان بوده!! سوال اینجاست که ما کی میتونیم یک تصمیم ارادی قدرتمند و اقدام عملی برای بهبود بخش تولید و وضعیت بازار سرمایه از خود ایشان مشاهده کنیم؟!! آخه این پیشبینی را که از چند ماه پیش خود سهامداران خبره هم میکردند.
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
تجربه نشان داده هرموقع كارشناسان صحبت رونق بورس را كردند وقت فرار از بورس رسيده