بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
مستطيل شيشه اي تالار

شاید خبری مهم در میان باشد...

معاملات آخرین روز از ماه جاری در حالی آغاز شد که شب گذشته گزارش افزایش سودآوری سایپا برای سال مالی 95 از 45 به 102 ریال سود روی کدال رفت تا تعدیل 126 درصدی برای این شرکت خودروساز رقم بخورد.
کد خبر : ۱۶۴۱۲۰
نویسنده :
کیوان فر

با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 95.02.29 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 159 واحد افزایش به رقم 53464 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 182 واحد کاهش عدد 167123 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 45 واحد افزایش به رقم 28744 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فولاد" با 41 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 47 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 13 واحد افزایش به رقم 818 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2426 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1544 میلیارد ریال رسید.

امروز تالار شیشه ای معاملات نسبتاً مطلوب و گرمی را پشت سر گذاشت تا پایان اردیبهشت ماه با افزایش قیمت ها در برخی گروه ها و رشد نماگرها همراه شود.

به گزارش بورس نیوز، معاملات آخرین روز از ماه جاری در حالی آغاز شد که شب گذشته گزارش افزایش سودآوری سایپا برای سال مالی 95 از 45 به 102 ریال سود روی کدال رفت تا تعدیل 126 درصدی برای این شرکت خودروساز رقم بخورد.

این موضوع و انتشار خبری پیرامون احتمال قیمت گذاری بلوک "ورنا" دو برابر قیمت روی تابلوی معاملات خرد باعث تشکیل صف میلیونی خریداران شد و افزایش تقاضا برای این سهم تا جایی پیش رفت که با وجود عرضه های پی در پی، باز هم تقاضای خریداران در سقف قیمت های مجاز روزانه موجب پایداری صف در پایان معاملات بود.

"خودرو" هم با توجه به برخی شایعات پیرامون احتمال نهایی شدن افزایش سرمایه این خودروساز تا هفته آتی، امروز در حالی که در شروع بازار منفی بود، اما با افزایش قیمت به معاملات خود پایان داد.

حال بایستی دید "خودرو" برای استفاده از معافیت مالیاتی و افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها چه تمهیداتی به کار گرفته است.

در نماد "فاراک" هم امروز تحرکات مثبتی مشاهده شد و سهم مذکور تحت تأثیر اقبال خریداران با صف همراه بود و در حالی که چندین بار با عرضه از سوی حقوقی مواجه شد، اما بازهم قدرت خریداران این سهم را به صف خرید کشاند.

امروز همچنین سرمایه گذاران شاهد معامله بلوک 2 میلیون سهمی در نماد "آکنتور" روی قیمت 51581 ریالی بودند که با معامله این بلوک قیمت سهم روی تابلوی معاملات خرد نیز جهش قیمتی کرد تا در نهایت سهم وارد دامنه نوسان مثبت قیمت ها شود. بلوکی که چندی پیش شایعه انصراف خریداران آن مطرح شد و در نتیجه قیمت سهم تحت تأثیر آن با کاهش مواجه گردد.

امروز "هرمز" هم با اعلام گزارش عملکرد 12 ماهه سال 94 و پوشش 162 درصدی آخرین بودجه برآوردی خود متوقف شد. البته انتشار گزارش اصلاحيه بودجه پيش بيني شده سال 95 بابت تبديل 134 ريال زيان به 12 ريال سود هم در اين توقف نماد بي تاثير نبوده؛ بطوريكه به نظر مي رسد همین گزارش بابت افزايش سودآوري، علت تمام اقبال خریداران طی روزهای گذشته به این سهم و رشد قیمت آن از مرز حدود 150 تومان تا 210 تومان را کاملاً توجیح کرد. اما جالب است که سهامدار 95 درصدی این شرکت چندان واکنشی در مقابل این گزارش و اثری که می تواند از این رشد سودآوری داشته باشد، از خود نشان نداد و به نوعی نسبت به گزارش مذکور بی اعتنایی کرد.

امروز "چکاپا" هم بالاخره منفی شد تا پس از تحقق حدود 38 درصد بازدهی مثبت به تعادل دست یابد؛ آن هم پس از اعتراضاتی که نسبت به اعمال محدودیت خرید و فروش در این نماد اعمال شده بود و برای کارگزاران تا حد زیادی دردسر ساز شد.

گروه پالایشی هم روند نسبتاً متعادل و البته مثبتی را در ادامه روزهای قبل دنبال کردند؛ هر چند قدرت آنها به اندازه دیروز نبود.

اما سرمایه گذاران و اهالی تالار چشم انتظار فردا هستند که برخی مدیران بازار وعده اعلام اخبار مهم و سیاست گذاری های جدید در شورای عالی بورس را داده اند، باید گوش به زنگ اخبار این شورا بود؛ شاید خبری مهم در میان باشد...


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
ROMANIA
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
سلام رسانه آزاد و بدون سانسور . هرمز 162 درصد تعدیل مثبت داره ؟ یبار دیگه گزارش تعدیل 62 درصد منفی رو بخون و مرد باش نظرم رو هم سانسور نکن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
برای کسانی که پول لازم نیستند توصیه میکنم که سهام با پتانسیل خوب را شناسائی و تا یک سال صبر کنند نتیجه خوبی خواهید دید انشا ا..
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
(باید گوش به زنگ اخبار این شورا بود؛ شاید خبری مهم در میان باشد)

امیدوارم این خبر مثل اون پیش بینی قبلی که فرمودید بهشت بورس در اردیبهشت نباشه

فولاد مبارکه تصمیم داره تا سهامداران حقیقیش را روانی و از سهم خارج کنه. رفتارهای این سهم غیر قابل دفاع و توجیه هست. البته ایشون تنها نیستند . عزیزانمون در بانک صادرات هم کاملا با اینها همفکر هستند
پوریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
هرمز؟؟؟؟؟؟!!!!!
چی میگی بورس نیوز؟

زیان 10 تومنیشو کرده زیان 17 تومنی
امینی
ROMANIA
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
وخارزم امسال با گذارش 9 ماهه ای که داده چقدر سود کسب می کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
"توجيه" داداش، نه ' توجيح'
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
يعني اين همه آدم اونجا كار مي كنند كسي نفهميد هرمز 11 تومان زيان را كرده 16 تومان و تعديل منفي داده؟!!!

دمتون گرم ... شايد خبر رانتي از شركت داريد!
آرش
ROMANIA
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
دوستان خکاوه بخرید شنبه چون این شرکت ارزیابی دارایی خودش رو در سال 1394 داده پس کاملا قانونی معاف از مالیات هست و 114 درصد از محل تجدید ارزیابی افزایش میده
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
بورس نیوز شما مواظب باش با این مافیا و مدیران خودرویی همراهی نکنی......مافیای خودرو الان با حبابی کردن سهم های خودرویی قصد دارند با انتشار اخبار خوب سهامداران را در قیمتهای بالا تشویق به خرید کنند و خودشان سود شناسایی کنند......
الان دیگر خرید سهامهای خودرویی خیلی ریسک داره و باعث به دام افتادن و جا افتادن از خرید سهامهایی مثل فولاد و معدنی هاست که قیمتشان در کف است
دکترای اقتصاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کلا تمام اخبارتون کذبه

از بورس پرس یاید بگیرید تا حالا 80 هزارتا خبر مخابره کرده تو این یکی دو سال یکیش تکذیب نشده

کلا سایت بی محتوایی هستید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
توجيح نيست استاد، توجيه درست است.