بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
شرکت های بالغ در فصل مجامع پیش رو به روند پیشین خود ادامه خواهند داد گروه خودرویی به لحاظ اینکه صنعتی با پتانسیل بالا برای جذب سرمایه گذاری خارجی است چشم انداز مناسبی خواهد داشت همچنین شرکت پر پتانسل مپنا فعالیت هایی را با شرکت های خارجی شروع کرده است که اخبار مرتبط را در مجمع امسال ارائه خواهد کرد مجمع حمل و نقل نیز قابل توجه خواهد بود گرچه در شرکت های این گروه تقسیم سود نخواهیم داشت اما اخبار مثبتی در راه است.
کد خبر : ۱۶۴۵۴۰
نویسنده :
فرشادفر

بازار سرمایه در سال 95 با توجه به کاهش نرخ بهره بانکی و جذاب نبودن بازارهای موازی که باعث جذب نقدینگی از سایر بازارها می شود و با توجه به گشایش نقل و انتقال بین المللی چشم انداز مثبتی دارد. در کوتاه مدت نیز علی رغم نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و با توجه به اینکه فصل مجامع سالانه در این ماه قرار می گیر انتظار تغییرات قابل ملاحظه ای نسبت به ماه های دیگر نمی رود کما اینکه در دو سال اخیر هم که بازار در رخوت به سر می برد در ماه رمضان هم به روند سابق (نزولی) خود ادامه داد.

گرجی آرا در مصاحبه با بورس نیوز ضمن ابراز مطالب در ارتباط با مجمع سالانه فوق اظهار داشت: شرکت های بالغ در فصل مجامع پیش رو به روند پیشین خود ادامه خواهند داد گروه خودرویی به لحاظ اینکه صنعتی با پتانسیل بالا برای جذب سرمایه گذاری خارجی است چشم انداز مناسبی خواهد داشت همچنین شرکت پر پتانسل مپنا فعالیت هایی را با شرکت های خارجی شروع کرده است که اخبار مرتبط را در مجمع امسال ارائه خواهد کرد مجمع حمل و نقل نیز قابل توجه خواهد بود گرچه در شرکت های این گروه تقسیم سود نخواهیم داشت اما اخبار مثبتی در راه است.

مدیر سبر گردانی صندوق بورس بهگزین افزود: صنعت خودرو از جمله صنایعی است که وزارت صنایع و معادن نظر مثبت و توجه ویژه ای به آن دارد چرا که بزرگترین بازیگر کشور ما دولت است و هر صنعتی که دولت به آن اقبال نشان دهد پیشرو خواهد بود با توجه به اینکه مصرف داخلی خودرو زیاد است (چرا که ده سال است مدل جدیدی از خودرو وارد کشور نشده است) و با وجود پتانسیل صادرات خودرو، دولت چشم امید خود را به این بازار بسته است.

لذا گروه خودرویی در بورس بهره کامل خود را از این اقبال دولت برده است و قیمت هایی که برای خودرو در حال حاضر وجود دارد قیمت های تعادلی و منصفانه است که در بلند مدت به آن نایل شده اند برای رشد بیشتر خودرو نیاز است که اخبار مثبت تبدیل به قرارداد شود از این پس شرایط خودرو منوط به حجم قراردادها و عدد و رقم ها است.

وی در مورد پالایشی ها نیز اعتقاد به تعادل قیمت ها داشت و در این باره اظهار کرد: پالایشی ها به سه بخش گروه متانول، گروه اتیلن و گروه اوره ساز تقسیم می شوند. گروه های متانول در صنعت پالایش با توجه به افت قیمت متانول صدمه دیدند این گروه بیشترین صدمه را از کاهش قیمت نفت داشته اند از آن رو که ریزش و جهش قابل ملاحظه ای برای قیمت نفت متصور نیستیم گروه های متانولی تغییرات قابل ملاحظه ای نخواهند داشت و در قیمت های ذاتی خود هستند. گروه های اتیلنی حاشیه سود بیشتری دارند و می توانند پتانسیل و ظرفیت خود را بالا ببرند. گروه های اوره ساز با توجه به کاهش حجم مصرف در چین و اینکه عرضه بین المللی اوره بالاست خیلی چشم انداز عجیبی از آن انتظار نمی رود و قیمت ها در تعادل به سر می برند و تقاضا موجب تحریک گروه های اوره ساز پالایشی نمی شود.

گرجی آرا در مورد گروه حمل و نقل ابراز امیدواری کرد و گفت: حمل و نقل به دو بخش بندری و ریلی تقسیم می شود در مورد حمل و نقل بندری گرچه آمار واردات و صادرات حمل و نقل در چهار سال اخیر به شدت کاهشی بوده است با توجه به گشایش های ناشی از رفع تحریم ها، تقاضا برای ورود کالای خارجی خصوصاً تکنولوژی مناسب است و در حال بازگشت به حجم مبادلات خارجی سال های پیش از تحریم می باشیم از طرفی دولت تمایل دارد با توجه به نا امنی های ترکیه هاب ترانزیت (NVB) منطقه شود که همه اینها اخبار مثبتی برای گروه حمل و نقل است.

در بخش ترانزیت بین المللی ایران موقعیت استراتژیک مناسبی دارد که برای سرمایه گذاران ریسک پذیر جذابیت بیشتری دارد.

و اما حمل و نقل ریلی به بخش عمرانی و تحقق بودجه های عمرانی وابسته است اینکه دولت چقدر بخواهد بودجه عمرانی حمل و نقل ریلی را با توجه به سرمایه گذاری در حمل و نقل این شرکت ها لحاظ کند و باز پرداخت بدهی پیمانکاران مسأله مهمی در این حوزه است.

در خاتمه گرجی آرا در مورد وضعیت بانکی ها تصریح کرد: متأسفانه در شبکه رسمی بانکی قابلیت نقل و انتقال پول نداریم از طرفی بانکی ها سود غیر واقعی از بابت درآمد ناشی از وجه التزام بدهی ها شناسایی می کردند. بانک مرکزی بانک ها را ملزم کرد که سود خود را نقدی شناسایی کنند که باعث کاهش درآمد بانک ها شد بانک ها با معاملات درون گروهی و بین بانکی دارایی ثابت با حجم زیاد شناسایی می کنند که کیفیت سود بانکی کاهش می یابد از آن جهت که بانک ها مشکلات ساختاری از این دست دارند شاهد حجم بزرگ فروشنده ها در سهام های گروه بانکی هستیم در واقع بانکی ها هم نیاز به یک رخداد بزرگ دارند تا حجم عرضه را پوشش دهد. کاهش نرخ بهره بانکی و پرداخت مطالبات معوق دولت در کنار گشایش خط اعتباری و توانایی نقل و انتقال پول همه اینها می توانند رخدادهای مثبتی باشند. در حال حاضر وام گیرنده ها وام خود را نکول می کنند و بخش غیر عملیاتی که تسهیلات بانک ها دارد دلایل مشکلات ساختاری بانک هاست که ارتباطی به تحریم ها ندارد دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر خروح از بنگاه داری بانک ها مشکل ساختاری 40 ساله بانک ها را نشانه رفته است اشکالی که در این بخش نامه هست این است که بانک ها ناچارند گل سر سبد خود و شرکت های مناسب خود را بفروشند که باعث کاهش درآمد سرمایه گذاری می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
بنده این موضوع را بارها و بارها گفته ام تا زمانیکه تحریم های اولیه امریکا برداشته نشوند اجرای برجام عملی نخواهد بود
ناشناس
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
انهایی که منفی دادن دارن وقت خودشان را تلف میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مرحبا به بنده!
کاوه
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
امیدواریم اول تبادل پولی با بانک های خارجی برقرار شه ، اگر این نشد امیدواریم دوباره برن مذاکره تا دو تا خبر بیاد و یه نوساناتی بشه گرفت ، مذاکره کلا خیلی خوبه اون موقع یک سری سهام ها تو کانال افتاده بودن مثل پارس خودرو نوسانات خوبی میشد گرفت ، آخر مذاکره هم که 200 - 300 درصدی دادن ، پس از مسئولین میخاهیم دوباره مذاکره را شروع کنند .
خامنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
ظریف با اشاره به مسأله سوئیفت گفت: امروز برقراری سوئیفت مشکلی ندارد بلکه مشکل مقررات بانکی است که درچند ‌سال اخیر و در دوران تحریم شکل گرفته است و ما به دلیل قطع ارتباط، از این سیستم دور بوده‌ایم. یک مشکل دیگر این است که چون آمریکایی‌ها جریمه‌های سنگینی برای بانک‌ها برای مبادله با ایران تحمیل کرده بودند، امروز آنها به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی نگرانند و اعتمادی به آمریکا برای تعامل و تبادل اقتصادی با ایران ندارند. وزیر امورخارجه کشورمان تأکید کرد: دولت آمریکا و دستگاه‌های آن باید به بنگاه‌های اقتصادی دنیا اطمینان‌خاطر بدهند که در تعامل با ایران جریمه نمی‌شوند. درحالی ‌که سوئیفت از همان روز اول برقرار شد، اما امروز فقط ارتباط پولی وجود ندارد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
جو نده هیچ خبری تو خودروییها نیست سهام خودرویها تو این سه ماهه چهاربرابرشده با حمایت دولت همین هم برای بازار کلی تخریب داشته و به صنایع دیگر کلی اسیب زده بو رس بورس خودرو نیست تمام گروها باید رشد کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
هدف دولت فعلا از بین بردن پس انداز مردم و تورم تک رقمی است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
تمام اقتصاد دنیا وابسته به دلار هست گنده تر از ما هم تو دنیا زیاد هست مثل چین و روسیه ....وبا آمریکا جهانخوار مشکل زیاد دارند و داشته اند ولی اقتصاد خود را باز گذاشتند و روابط اقتصادی وسیاسی شو نو با دوست ودشمن دنیا قطع نکردتد.....
محمد
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
این دولت هم نشون دادکه فقط بلد حرف زیادی بزنه ودر عمل چیزی نداره//من که نه به احمدی نژاد رای میدم نه به روحانی /هردوتا شون مثل همن//اون از اون ور بوم افتاد این از این طرفش/هردوتا دروغ گفتن ومردم رو سر کار گذاشتن//با دنبال نفر لایقتری گشت
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
به شعارها توجه نكنيد روحاني از رييس جمهور هاي قبل بد تر هست
حساب كنيد نفت را داره ميدهد 150 دلار!! قبلا دلار 1100 بود الان 3 برابر شده فروش نفت چند برابر شده مالياتها را چند برابر دارند ميگيرند
قيمت بنزين و انرژي كه داخل كشور مي فروشد برخي تا 10 برابر شده!!
اما دستمزد كارگرها داره يك دهم قيمت جهاني ميدهد نيروي كار داره بنوعي توسط دولت و بخش خصوصي استعمار ميشود
با عين حال ركود و بيكاري بيداد ميكند هم مردم بيچاره شدند هم صنايع
هيچ صنعت جديدي توجيه اقتصادي ندارد كه اشتغال ايجاد شود
اگر اينوضع ادامه پيدا كند كه دارد ژيدا ميكند شانس زيادي براي دوره بعد ندارد.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
3ساله که اقبال دولت فقط به سودهای بانکی هستش که نتیجه آن چیزی جز رکود نیست.