بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

موج جدیدی در راه است/ سهامداران دو هفته صبوری کنند

ریزش قیمت سهام در ابتدای هفته جاری و ایجاد هیجان فروش در گروه ها و صنایع مختلف، به علت شکسته شدن و از دست دادن کف یا حمایت شاخص کل بورس در محدوده 75 هزار واحدی صورت گرفت، چرا که طی چند ماه گذشته شاخص های منتخب بازار سرمایه به مقاومت ها و حمایت های مشخص شده از دیدگاه تحلیل تکنیکال، واکنش قابل توجهی نشان داده و اینبار نیز شاهد شکسته شدن این محدوده حمایتی برای شاخص بودیم.
کد خبر : ۱۶۴۹۷۱
نویسنده :
یارمحمدی

طی معاملات روز گذشته شاهد افت نماگر بازار سرمایه تا محدوده کانال 74 هزار واحدی بودیم که این موضوع موجب ایجاد یک هیجان و فشار فروش در اغلب گروه های فعال در بازار سرمایه شد.

در همین ارتباط مشاور بازار سرمایه شرکت بازرگانی بین المللی ورسا آسیای مبین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: ریزش قیمت سهام در ابتدای هفته جاری و ایجاد هیجان فروش در گروه ها و صنایع مختلف، به علت شکسته شدن و از دست دادن کف یا حمایت شاخص کل بورس در محدوده 75 هزار واحدی صورت گرفت، چرا که طی چند ماه گذشته شاخص های منتخب بازار سرمایه به مقاومت ها و حمایت های مشخص شده از دیدگاه تحلیل تکنیکال، واکنش قابل توجهی نشان داده و اینبار نیز شاهد شکسته شدن این محدوده حمایتی برای شاخص بودیم.

مازیار فتحی در ادامه افزود: برخی از کارشناسان و تحلیلگران علت این ریزش را وابستگی بازار سرمایه ایران به بازارهای بین المللی می داند، اما به نظر من صرفاً این نوسانات بازارهای جهانی از لحاظ روانی، در کوتاه مدت و بر برخی گروه هی خاص اثر گذار است و ریزش و اصلاح فعلی بازار به دلیل از دست رفتن حمایت محکم و مهم آن در سطح 75 هزار واحد می باشد.

وی تأکید کرد: با توجه به وعده های مسئولین و وزیر اقتصاد کشور مبنی بر خردادی متفاوت در بازار سرمایه و اقتصاد کشور، انتظار می رود بعد از اصلاح شاخص کل از محدوده 81 هزار واحدی تا سطوح فعلی، در روزهای پایانی خرداد ماه شاهد آغاز یک موج صعودی قابل توجه قبل از ورود به تیر ماه که اغلب مجامع در آن برگزار می شود، باشیم.

فتحی تصریح کرد: پیش از این به نظر می رسید شاخص کل بورس بتواند در محدوده 75 هزار واحدی مورد حمایت قرار گیرد، اما متأسفانه به دلیل فشار شدید فروش این اتفاق رخ نداد و حال پیش بینی می شود موج صعودی قبل از آغاز تیر ماه شروع شود که شخصاً احتمال این اتفاق را حدود 90 درصد می دانم و به آن بسیار خوش بین هستم.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص ادامه دار بودن موج صعودی پیش بینی شده، این چنین گفت: به نظر می رسد اگر این موج با قدرت آغاز شود حدود 3 الی 4 ماه ادامه یابد، اما در آبان ماه با توجه به ریسک سیستماتیک ناشی از انجام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بازار سرمایه با آن مواجه است، شاخص های قیمتی با اصلاح اندکی همراه شوند که پس از روشن شدن نتیجه انتخابات نیز بازار بورس راه خود را خواهد یافت و از ابهام خارج می شود.

فتحی در خاتمه خاطرنشان کرد: در کوتاه مدت و از اواخر خرداد ماه روند بورس به احتمال 90 درصد صعودی خواهد بود و به همین دلیل به آن دسته سهامدارانی که طی چند ماه گذشته و به تازگی وارد بازار شده اند، پیشنهاد دارم که حداقل 2 هفته صبوری پیشه کنند تا اندکی از فشار و هیجان فروش ایجاد شده در بازار کاسته شود و موج صعودی بازار شدت بیشتری بگیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
یکدفعه بگویید همه چیز در حالت برزخی قرار دارد ما ایرانی ها دیگه به این حالت عادت کرده ایم
سهیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
ای عمو گیرم همین که تو می گی باشه فولاد 1550 بودشده1160 ومعادن 1480 بوده وهاکذا هنر کنه فولاد می شه 1350 ولی در عوض شاخص میره د85000 اونوقت بیا ببین دولت وامثال تو چه گردوخاکی می کنید / فقط ملت بیچاره را... گیر اوردید
مهرزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
ای بابا کدوم صعود .........
بورس رفت تا آذر ماه...
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
گوشمون از این وعده وعیدها پره پره
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
توبورس ایران نه تحصیلات مهم نه سواد ونه تحلیل تکنیکال ونه وضعیت شرکت ها وداشته هاونداشته هاشون توایران باید آویزون باشی یعنی یا وایسته به اون بالائی هاکه دارن پول ملت روهاپولی میکنن یابایدآقازاده باشی که بهت اطلاعات بدن وگرنه تحلیل واین چیزاروبندازتوجوی آب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
احتمالا موج جديد صعودي يك روزه است! همان موقع كه آقاي طيب نيا وعده خبر هاي خوب را داد يايد متوجه مي شديم كه بازار ريزشي است.به همين روش اقتصاد را اداره كنيد در نهايت مشخص ميشود چه كسي از همه بيشتر ضرر كرده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
از سال 92 که روحانی و طیب نیا مردمو دعوت به سرمایه گزاری در بورس کردن بازار نزولی شده هنوزم ادامه داره یعنی این دولت کلا با اقتصاد و بورس مشکل داره فقط دروغکی میگه حمایت از تولید و....
اراک بورس
-
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
دوهفته تحمل کنیم شما بگو دو ماه دیگه من الان در سهام بانکهایی مثل صادرات و پاسارگاد نزدیک چهار سال است تحمل کرده ام که نه به سود بلکه به پول اولیه خودم برسم ولی افسوس/ ما را گرفتید وسرکارگذاشتید که به پولهای کلان برسید