بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
مستطيل شيشه اي تالار

بورس مرد از بس که جان ندارد

روندی که امروز نه تنها گرد نا امیدی و یأس را در بین اهالی تالار پاشیده بلکه با گذشتن از مرز خستگی سهامدار شرایط روانی جدید را برای آنها به وجود آورده است. بطوریکه برخی از فعالان بازار سرمایه در حال فروش سهام موجود در پرتفوی خود و به اصطلاح بخشیدن عطایش به لقایش هستند.
کد خبر : ۱۶۵۲۷۱
نویسنده :
ّبابک اموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دو شنبه 95.03.31 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 235 واحد کاهش به رقم 50374 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1218 واحد کاهش عدد 161387 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 150 واحد کاهش به رقم 26425 واحد رسيد.

همچنین در این روز "اخابر" با 38 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 93 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 7 واحدکاهش به رقم 757 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1380 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 3078 میلیارد ریال رسید.

بنابر گزارش بورس نیوز، همچنان شرایط ویژه و بحرانی در بازار سرمایه ادامه دارد و شاخص کل بورس به همراه قیمت سهام اکثر شرکت های فعال بورسی و فرابورسی در سراشیبی سقوط با حداکثر سرعت در حال حرکت هستند، روندی که امروز نه تنها گرد نا امیدی و یأس را در بین اهالی تالار پاشیده بلکه با گذشتن از مرز خستگی سهامدار شرایط روانی جدید را برای آنها به وجود آورده است. بطوریکه برخی از فعالان بازار سرمایه در حال فروش سهام موجود در پرتفوی خود و به اصطلاح بخشیدن عطایش به لقایش هستند.

امروز هم روند نزولی اغلب سهام شرکت ها سبب شد تا نماگر بازار سرمایه با افت بیش از 412 واحدی مواجه شود تا این نماگر جای خود را در کانال 72 هزار واحدی را تثبیت کرده باشد.

اما گر از شرایط کلی بازار سرمایه بخواهیم بگوییم که باید گفت حال عمومی بورس بسیار نامساعد است و در یک کلام شاید بتوان گفت که "بورس مرد از بس که جان ندارد".

برای نوشتن از بورس و شرایط آن واقعاً دل و دماغی نمانده، اصلاً از کجایش بگوییم؟

به قول حافظ شیرازی: "من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد".


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
اینقدر به دولت قبل تاختی تا خدا گذاشت تو دامنت....دولت قبل هربدی داشت لااقل هوای مردمشو تو هربخشی داشت...کارگر.کارمند.کاسب.بازاری.سهامدار...هیچ یک از طیفهای نامبرده تو دولت قبل متضرر نشدند...ولی حالا چی....خداوکیلی سهامدارایی رو سراغ دارم که 100/200/300.....میلیون ضرر کردنو با ناله ونفرین از بازار خارج شدن...اینا همونایی بودن که از فرط خوشحالی روحانی خواب و خوراک نداشتن.یکی از راههای کسب درامد دولت بازار بورسه...یارانه هارو هم که پالایش وپخش از جیب سهامدارای پتروپالایشی میپردازه...میمونه حقوقهای چند ده میلیونی که اونم خدا کریمه....خداوکیلی پیامو حذف نکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
واقعا حیف از این مملکت با این همه ظرفیت که باید چه عملکردی بیارن ولی متاسفانه همه در رنج صفر بسر می برند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
بانک گردشگری بعد 6 ماه امروز باز شد با 20 درصد کاهش . حتما باید تو این اوضاع فلاکت بار باز میشد . بعد 6 ماه خوابیدن سرمایه من این 20 درصد رو چطور جبران کنم .
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
شاید هنوز به قیمت نازل قیمت سهم نرسیده تا آقایان با کمال بی رحمی جمع کنند
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
خدا کسانی را که دارایی آنها را به یغما می برند و دود شدن سرمایه اندک افراد بدون هیچ دغدغه ای ناظرند هرگز نبخشد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
خرداد 95 هم گذشت و یک دروغ به دروغهای مسئولین اقتصادی اضافه شد.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
راستی دقت کرده اید بانک پاسارگاد یکساله حتی یک اطلاعیه نداده نکنه ورشکسته شده ما خبر نداریم ؟؟؟؟؟؟
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۸
سلام:بورس جان کند ونمرد.کشت وکشته نشد.خانه خراب کرده و خراب نشد.ولیکن بعداز روحانی درنامیدی بسی امید است پایان شب سیه سفید است
علي اكبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
با سلام

جدا" سوال من اينه بعنوان كسي كه بيش از 25 ساله تو بورس فعالم و فراز نشيبهاي زيادي رو ديدم بحران سال 75 و.... واقعا" اين وزير اقتصاد چي كار كرده اگه تورم امده پايين بخاطر اينكه كه مردم پول ندارن خريد كنن به اصطلاح فقيرند وگرنه اين زحمت جناب اقاي دكتر طيب نيا نبوده صنعت كه كاملا" ورشكست شده بي كاري كه بيداد مي كنه بورسكه معلومه
خب بعد از سه سال اقا امده مي گه خرداد رونق بورس كه كاملا" بر عكس شد هر اتفاق بد هم كه مال دولت قبل بوده و همه چي ارومه و من خيلي خوشحالم در اين دولت
شايد من كمي توقعم بالاست......
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
خدا حافظ روحانی با این تدبیرت و امیدت