بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
بازار سرمایه امروز علاوه بر روند صعودی می توان گفت که یکی از منطقی ترین روندهای طی چند هفته اخیر را سپری کرد چرا که امروز رشد قیمت و تشکیل صف خرید در سهام شرکت هایی رخ داد که دلیل موجهی برای خود داشتند.
کد خبر : ۱۶۵۵۰۵
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.04.08 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 398 واحد افزایش به رقم 51646 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 468 واحد افزایش عدد 163821 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 162 واحد افزایش به رقم 26986 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فولاد" با 67 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فملی" با 24 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افزایش به رقم 779 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2531 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 886 میلیارد ریال رسید.

سومین روز از معاملات بورس در هفته جاری با روندی پر حرارت و صعودی آغاز شد بطوریکه اکثر قیمت سهام شرکت ها و شاخص های بورس همان راهی را رفتند که در پایان معاملات روز یکشنبه برای بازار سرمایه رقم خورده بود، روندی که حیرت و تعجب اغلب اهالی تالار را برانگیخت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، رشد 447 واحدی شاخص کل طی معاملات امروز در حالی رقم خورد که قیمت اکثر سهام شرکت ها با افزایش و صف خرید مواجه شد.

اما بازار سرمایه امروز علاوه بر روند صعودی می توان گفت که یکی از منطقی ترین روندهای طی چند هفته اخیر را سپری کرد چرا که امروز رشد قیمت و تشکیل صف خرید در سهام شرکت هایی رخ داد که دلیل موجهی برای خود داشتند.

در همین راستا امروز گروه روی با لیدری شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن روی توانست روندی متناسب با حرکت قیمت جهانی روی در پیش گیرد چرا که در حالی این نماد در روز جاری با صف خرید قابل توجه مواجه شد روند قیمتی روی در دنیا رشد قابل قبول مواجه شده و امروز به رقم بیش از 2030 دلار رسیده است، اهالی تالار معتقدند تداوم روند فعلی قیمت جهانی روی می تواند خاطرات سال های گذشته گروه مذکور را مجدداً برای سهامداران زنده کند.

در گروه خودرویی، همچنان لیدر نارنجی پوش بازار سرمایه حکم فرمایی می کند و با تشکیل صف خرید بیش از 100 میلیون سهمی در صدر بالاترین میزان تقاضای خرید ایستاده است.

اهالی تالار معتقدند هنوز این گروه حرف های زیادی برای گفتن دارد و این صنعت اولین هدف سرمایه گذاران خارجی می باشد. از سوی دیگر برخی خبرها از گروه سایپا حکایت از اتفاقاتی دارد که می تواند تحول جدید را در این گروه ایجاد نماید. اما این خودرو که طی سنوات گذشته معمولاً روند صعودی خود را مدیون گروه سایپا بوده و چیزی از خود در چنته ندارد که بتواند به واسطه آن با اقبال بازار مواجه شود، امروز نیز با روند صعودی مواجه شد و توانست تا صف خرید هم پیش رود اما حقوقی عرضه کنند در این نماد بسیار پر تلاش و مستعد ظاهر شد. فعلاً در گروه ایران خودرو ظاهر کسی کاری که قابل ذکر و تأثیر گذار باشد انجام نداده لذا ما هم چیزی از این گروه برای گفتن نداریم.

اما گروه همیشه عقب و بی منطق بانکی امروز هم صف جهت بازار حرکت کرد تا نشان دهد خبر مثبت و خبر منفی و یا روند مثبت و منفی برای آن فرقی ندارد و کلاً این گروه هیچگاه نایی برای حرکت ندارد. جالب است که در حال حاضر این گروه هم در آستانه یک اتفاق بسیار مهم به تبع ارایه اصلاحیه قانون برنامه ششم دولت به مجلس هستند و هم در ناباوری اهالی تالار با تعدیلات مثبت قابل توجه مواجه شده اند اما روند در سه نماد صادرات، تجارت و بانک ملت خلاف انتظار اهالی تالار است.

پالایشی ها نیز امروز منطقی حرکت کردند، افت قیمت نفت تأثیر قابل توجه بر تفاوت روند حرکتی امروز آنها نسبت به بازار سرمایه گذاشت.

در پایان بنظر می رسد باید باور کرد که فصل جدیدی از حرکت بازار سرمایه بر مبنای واقعیات فعلی اقتصاد شروع شد و بزودی می تواند به تبع باور بیشتر و حضور پر رنگ تر سرمایه گذاران قدیمی و جدید نسبت به آینده بورس، رنگ و بوی بهتری نیز به خود بگیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمدی
-
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
یه راه کاری یه پیشنهادی یه مصاحبه ای با عوامل مسدود کننده بانکیها انجام بدین...نمیشه که پول مردم رو در این گروه نابود بشه...تکلیف اونیکه نمیخاد ریسک کنه واومده سهام پرپتانسیل خریده چی میشه؟؟؟؟ چرا هیچ نهاد ناظری جوابگو نیست...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
دولت روحانی و مسئولین مربوطه که با لج بازی چشم هاشون را بر روی گروه پتروشیمی و پالایشگاهی با پی بر ای مناسب بسته اند و سعی در باد کردن گروه خودرو با پی بر ای نامناسب و فضایی دارند به این نکته هم توجه داشته باشند که چند ماه دیگر که زمزمه های انتخابات ریاست جمهوری شنیده خواهد شد و اینکه برجام چقدر خسارت برای ما داشت و چقدر ما در زمینه هسته ای ضربه دیدیم و اینکه امریکا هیچ کدام از تعهداتش را انجام نداد و اینکه چرا ما با این همه نفت همچنان بنزین وارد میکنیم و زنگنه چشمش را بروی پالایشگاهها بسته و انها را له کرده است . در کل سوال این است که ایا کسانی که الان سهام خودرویی را باد میکنند حاضر هستند چند ماه دیگر هم سهام خودرویی را با پی بر ای بالای 1000 بخرند . وای خیانت است اگر دولت و مسئولین فکر هستند که چند ماه دیگر سهام خودرویی را به سهامدار حقیقی بدبخت بندازند و فرار کنند .
ناشناس
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
شماهاهنوز هم این هسته ای رو ول نکردین بابا برین دنبال ندگی که همانا سایپا است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
خواب دیدی خیر باشه
هر موقع دلال و نوسانگیر بی وجدان از بورس رفتن اون موقع شاید بتوان امیدی داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
افرین بر سایپا فعلا 80 میلیون صف خرید