بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
مستطيل شيشه اي تالار

بازگشت روی خوش به گروه روی

در معاملات روز جاری در حالی شاخص کل با رشد بیش از 52 واحدی مواجه شد که اغلب سهام گروه های مطرح و مورد وثوق بازار سرمایه روندی نزولی داشتند.
کد خبر : ۱۶۵۸۴۱
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.04.21 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 159 واحد افزایش به رقم 51406 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 610 واحد کاهش عدد 162878 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 19 واحد افزایش به رقم 26822 واحد رسيد.

همچنین در این روز "رمپنا" با 93 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شپنا" با 51 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد کاهش به رقم 776 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2516 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 685 میلیارد ریال رسید.

بازار سرمایه در معاملات روز جاری روندی تعادلی در پیش گرفت اما نتوانست آنچنان که باید خود را به مدار صعودی قابل قبول برساند از همین رو قیمت اغلب سهام شرکت ها با روندی نزولی و کاهشی مواجه شدند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری در حالی شاخص کل با رشد بیش از 52 واحدی مواجه شد که اغلب سهام گروه های مطرح و مورد وثوق بازار سرمایه روندی نزولی داشتند.

بر این اساس امروز یگانه بورس خراب کن چند ماه اخیر یعنی شرکت ایران خودرو با توقف نماد به جهت برگزاری مجمع مواجه شد. طی روز جاری "خودرو" در حالی عازم برگزاری مجمع شد که قیمت سهام آن به رقم 309 تومان یعنی پایین ترین رقم طی چند ماه اخیر رسید. به نظر می رسد آب از سر مدیران خودرو گذشته و خود را برای یک مجمع پر حادثه آماده کرده اند امروز اهالی تالار امیدوار بودند که از فردا بازار سرمایه بتواند در نبود ایران خودرو یک نفسی راحت کشیده و گروه خودرویی بتواند اندکی جبران مافات نماید. فعلاً و البته متأسفانه "خودرو" بلای جان بورس شده است و معلوم نیست چه زمانی اهالی تالار از دست خراب کاری های این نماد راحت می شوند. از سوی دیگر گفته می شود بزودی اخبار قابل توجهی از دو شرکت سایپا و رنا منتشر خواهد شد که می تواند لیدر نارنجی پوش بورس را دوباره بر سر زبان ها اندازد.

اما در گروه کاشی سرامیکی های بورس شاهد روند صعودی جالب و قابل تأمل هستیم روندی که فعلاً فقط برای این گروه به وجود آمده چرا که بنظر می رسد با توجه به کاربرد کاشی و سرامیک این گروه باید به همراه دیگر مایحتاج های ساختمانی مثل سیمان و فولاد و خود ساختمانی ها حرکت کنند اما ظاهراً فعلاً اقبال به این گروه بیشتر بوده.

از سوی دیگر گروه روی امروز هم نشان داد که هنوز حرف برای گفتن دارد و شرکت های فعال این گروه هنوز راهی را که انتظار می رود نرفته اند. شاید در یک کلام به توان گفت که گروه روی در آینده ای نزدیک خیلی حرف برای گفتن بازار دارد. و تازه بازار به آنها روی خوش نشان داده است .

در گروه رایانه ای شرایط برای مرقام و مداران متفاوت تر از بقیه بود، بنظر می رسد در مرقام اخبار و اتفاقاتی نهفته است که بزودی سر باز خواهد کرد.

در گروه شرکت های سرمایه گذاری فعلاً اغلب نمادها عقب تر از بازار هستند و اصلاً سیاست و استراتژی مدیران آنها مشخص نیست، واقعاً تا کی باید سیاست بخر و نگهدار را اجرا کنند.

لیزینگی ها نیز شرایط بهتری داشتند اما "ولصنم" به واسطه صف خرید "واتی" روند بهتری داشت و صف خرید قابل توجهی را به خود اختصاص داد.

در پایان مشخص نیست که علی رغم کاهش نرخ سود بانکی اما چرا پول جدیدی وارد بازار سرمایه نشد و این پول ها نگران چه موضوعی برای خروج از بانک هستند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
ماشینهای خودرو بلای جان مردم شده و سهامش بلای جان بورس و سهامدار.
قیمت سهم شپنا هم وقتی نفت 35 دلار بود خیلی از الان که حدود 45 دلاره بیشتر بود. البته این اقتضای اقتصاد مریض ایران هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
بورس ایران فقط قبل از مناسبتهای سیاسی مثل انتخابات و راهپیمایی ها رشد میکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
تو گروه روی فقط کیمیا و فزرین جا مونده هستند
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
به خدا هر دو فردا صف فروشن هم فسرب هم کروی/ کار بورس ایران تمامه / میگه نه شرط میبندم / اینم از فصل مجامع ؟/این همه زیان کردیم پول نزول ندادیم گفتیم حرامه لااقل اقایایان گفتن /کدام حمایت ؟کدام بورس؟ کدام تحلیل؟ والله نمدانم این اقایان دست اندر کار چطور شب میرن در خانواده های خودشان راحت می نشینن و راحت می خوابن بورس نیوز حان؟والله ماندم چطور نمازشان قبوله؟ سر نمازم به هم دیگه تهنیتم میگن/یکی بیاد مرد ومردوانه از زیان دیدگان بورس ایران امار بگیره تا لا اقل کمی ارامش پیدا کنیم
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
نمیدونم کی بازار میخواد قدر فاسمین 200 تومنی که از 450 تومن به این قیمت رسیده یا فرآور 400 تومنی که از 800 و یا همین فسربی که واسه خود سهامدار عمدش کروی بالای 230 تومان قیمت هر سهمش تموم شده رو بدونه !!!!
حتما باید بریم تو صف فرآور 800 تومنی یا فاسمین 450 تومنی و یا...........؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
دلیل اینکه چرا نقدینگی علیرغم کاهش سود بانکی به بورس نیامده شاید به این خاطر باشد که هنوز مردم آن را باور نکرده اند. به محض اینکه با اولین کم شدن سود مواجه شوند دیگر لحظه ای درنگ نخواهند کرد و پول ها را از بانک بیرون کشیده و بخشی از این نقدینگی قطعا راهی بورس خواهد شد.
خون جگر ذوب آهن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
فقط میخوان دستاوردهای دولت روحانی را تخریب کنند وگرنه این جناب طائب در سال 88 ....
اونهمه فسادی که در دوره احمدی نژاد انجام شده چرا کسی بررسی نمیکنه؟
غرات سرمایه های پرسنل نیروی انتظامی در سهام قوامین و مهرگان و عطر گل یاس را چرا کسی بررسی نمیکنه؟
بورس نیوز جان بعید میدونم چاپ کنی طبق معمول میزنی غیر قابل انتشار چونت تماما حقایق است و درد دل عده ایی مال باخته.