بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
شرکت ایران خودرو نیز یکی از مجموعه هایی است که در این روز پر خبر سهامداران خود را راهی جاده مخصوص خواهد کرد تا کارنامه کاری خود را در حضور صاحبان سهام تشریح کند.
کد خبر : ۱۶۶۰۹۴
نویسنده :
بابک آموخته

"آیا بمب خبری در داغ ترین روز برگزاری مجامع شرکت ها، در جاده مخصوص خواهد ترکید؟؟" روزی که پرترافیک ترین زمان از فصل برگزاری مجامع شرکت ها است و بزرگترین مجموعه ها نیز اکثراً در این روز سهامداران خود را به مجمع تقسیم سود فراخوانده اند.

به گزارش بورس نیوز، شرکت ایران خودرو نیز یکی از مجموعه هایی است که در این روز پرخبر سهامداران خود را راهی جاده مخصوص خواهد کرد تا کارنامه کاری خود را در حضور صاحبان سهام تشریح کند.

اما "خودرو" در حالی در آستانه برگزاری مجمع قرار گرفته که سالی پرنوسان را در قیمت سهام آن شاهد بودیم و در این شرایط، بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز به میان آمد تا بازار سرمایه شاهد نوسانات بیشتر تحت تأثیر احتمال به روز شدن ارزش دارایی های این غول خودروسازی باشد. اتفاقی که علی رغم انتظارات فعالان بازار سرمایه نتوانسته تاکنون تحقق یابد.

در همین ارتباط، به گفتگو با هاشم یکه زارع، مدیرعامل شرکت گروه خودروسازی ایران خودرو نشستیم تا دو روز مانده به دیدار سهامداران با مدیران "خودرو" پاسخ مهمترین پرسش های سهامداران را از این مقام مسئول جویا شویم.

یکه زارع پیرامون علت عدم تحقق افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و با استفاده از معافیت مالیاتی اظهار داشت: از سال گذشته در حالی روزهای پرنوسانی در قیمت سهم رقم خورد و بحث ها پیرامون افزایش سرمایه از این محل بیش از پیش قوت گرفت که علی رغم تلاش ها و پیگیری های ما، متأسفانه به دلیل وجود منع قانونی اجرای این برنامه در سال 1395، نتوانستیم به سرانجام برسانیم.

وی افزود: البته امیدواریم موضوع معافیت مالیاتی بابت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مجدد در هیأت دولت مورد بررسی قرار گرفته و در اصلاحیه لایحه قانون برنامه ششم توسعه گنجانده شود. بر این اساس، ما همچنان پیگیر موضوع هستیم تا با مساعدت مسئولین امر بتوانیم از این فرصت برای افزایش ثروت سهامداران استفاده کنیم.

وی در خصوص علت حرکت ايران خودرو در سکوت خبری و عدم اطلاع رسانی موثر پیرامون انعقاد قراردادهای خارجی بعد از اجرای برجام گفت: طی ماه های اخیر ایران خودرو مذاکرات تنگاتنگ و مستمری را نه با یک مجموعه، بلکه با چندین شرکت خودروساز خارجی انجام داده است که اطلاع رسانی در خصوص اینکه این مذاکرات در چه مرحله ای از اجرا بوده و تاکنون چه اقدامات عملی در رابطه با آنها انجام شده است را به روز مجمع عمومی صاحبان سهام موکول می کنیم؛ بطوریکه در روز 31 تیرماه سهامداران می توانند با حضور در جلسه مجمع از جزییات کامل این اقدامات مطلع شوند.

یکه زارع با بیان اینکه ایران خودرو یکی از شرکت هایی بوده که از شرایط پسابرجام بهترین استفاده را داشته، تأکید کرد: اینکه تاکنون تبلیغات گسترده ای در خصوص اجرای برنامه ها صورت نگرفته، دلیل بر این امر نیست که هیچ اقدامی به صورت عملی صورت نگرفته است؛ بلکه تمام برنامه ها در حال پیگیری می باشد و بزودی با تحقق و نهایی شدن هر برنامه به تدریج و مرحله به مرحله در خصوص آنها اطلاع رسانی شفاف و دقیقی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو افزود: «سهامداران» ايران خودرو در كنار «مشتريان» و «كاركنان» سه گروهي هستند كه ما خود را ملزم و موظف مي دانيم تا منافع آنها را در نظر گرفته و تامين كنيم و تلاش داریم با برآورده کردن خواسته ها و انتظاراتشان، از آنها حمایت کنیم. اما اعتقاد داريم زمانی باید برای سهامدار انتظار ایجاد کنیم که آن انتظارات قابل برآورد کردن باشد که البته امروز به این مهم دست یافته ایم.

وی ادامه داد: در بخش هاي مختلف كاري گروه صنعتي ايران خودرو از حوزه توليد و ‌كيفيت گرفته تا صادرات و همكاري هاي بين الملل، اتفاق هاي خوب و ارزشمندي رخ داده و همچنان در حال پیگیری و انجام است؛ اما ترجيح داديم پاسخ وفاداري سهامداران را با صداقت بدهيم و معتقدیم نتیجه پیگیری های ما باید در عملکرد واقعی "خودرو" خودنمایی کند.

مديرعامل ايران خودرو گفت: ايران خودرو در حوزه همكاري هاي بين المللي اقدامات بسيار خوب و مهمي انجام داده است كه مي شد با انتشار پرطمطراق آنها حوزه هاي مالي را تحريك كرد؛ اما ترجيح داديم بازار سرمايه مسير منطقي خود را برمبنای انتشار گام به گام اخبار و اقدامات طي كند و ما نيز پس از نهايي شدن اقدامات، ‌نسبت به اطلاع رساني آنها اقدام كنيم. اما سکوت ما دلیل بر عدم انجام فعالیت ها و تحقق خواسته های سهامداران نیست.

يكه زارع افزود: در روز برگزاري مجمع در خصوص آخرين اقدامات و دستاوردهاي ايران خودرو با سهامداران سخن خواهیم گفت و برنامه هايي كه براي اصلاح ساختار مالي نيز تدوين شده است، را تشريح خواهيم كرد.

وی از سهامداران ايران خودرو دعوت كرد تا در مجمع روز پنجشنبه هفته جاری حضور پيدا كنند و در پايان سخنان خود اظهار كرد: سهام ايران خودرو آينده اي روشن را پيش رو دارد و سهامداراني كه طی این مدت با سهم وفاداري كرده اند، بزودی نتيجه صبوري و وفاداري خود را خواهند ديد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
ماکه هر چی تو این بورس صبر کردیم
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
در این چند مدت مجموعه ایران خودرو ثابت کرده از هر لحاظ به نسبت مجموعه سایپا در مورد سهامدارانش غیر مسیولانه تر بوده و با عقب انداختن مجمع و وعده و وعید کارشون حل نخواهد شد . تشکر از سایت خوب بورس نیوز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
ان شاالله
ماوفادار بوده وماندیم حالا نوبت شماست
ناشناس
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
90 چند سال قبل خریده باشی با دو تا افزایش سرمایه که داشته الان 400 درصد بازدهی داشتی بفروش چون خودرو اشباعه و تعدیل منفی پی در پی داره
ناشناس
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳
ناشناس بالایی خودرو وقتی 90 بود سه بار افزایش سرمایه داشته عجب بازدهی توپی داشته تو این بازار خراب
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
بايد قفل معافيت ناشي از تجديد ارزيابي در مجلس و دولت شكسته شود چون علاوه بر صنعت خودرو صنايعي چون سيمان ، فلزات اساسي ، پتروشيميها ، پالايشگاها ، صنايع كاني غير فلزي ، سنگ آهني ها و... از اين قانون بي نصيب مانده اند .
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
معافیت باید تمدید بشه
آستیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
برآیند خرید و فروش حقوقیهای امروز خودرو که موکد این موضوع بود که خود حقوقیها به حرف و وعده های شما اهمیتی نداده اند و گویا باوری به آنها ندارند! تا ببینیم در مجمع با چه دست پری حضور پیدا میکنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
به یکه زاریع بگویید به عمل کار براید به سخندانی نیست
ادامه نظر قبلی هستم
ROMANIA
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
فکر کنم بخاطر این با افزایش سرمایه شپلی از دارایی استهلاک پذیر موافقت نشده که ذوبی ها صداشون در نیاد چون ذوب 380 درصد هم مال ماشین آلاتشه 322 درصد هم زمین جمعا 700 درصد تجدید ارزیابی دارایی

چون سود ده هست قیمت صد بدیم 800 تومن خیلی ذوبی ها پولدار میشدن