بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
بعد از رشد هیجانی که در سهام گروه سایپا اتفاق افتاد، انتظار می رفت گروه ایران خودرو نیز راه سایپا را در پیش بگیرد، اما این چنین نشد و کل این گروه در فاز اصلاحی فرو رفت، ولی دیگر گروه ها که از وضعیت بنیادی مناسبی برخوردار هستند با تزریق نقدینگی جدید طی چند روز گذشته از طرف صندوق های با درآمد ثابت با نوسانات مثبتی همراه شده اند.
کد خبر : ۱۶۶۹۴۳
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند ماه اخیر شاهد نوسانات مثبت زیادی در بازار سرمایه بودیم که بخش اعظم آن تحت تأثیر هیجان خریدی بود که گروه خودرویی، خصوصاً گروه سایپا ایجاد شده بود، اتفاقات مثبتی که در سایپا رخ داد باعث شد تا انتظارات زیادی برای سهامداران ایجاد شود و بازار نیز این انتظارات را قبل از به نتیجه رسیدن پیش خور کرد و این امر موجب ایجاد روندی اصلاحی در این گروه که مدتی لیدر بازار بود، شد.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بعد از رشد هیجانی که در سهام گروه سایپا اتفاق افتاد، انتظار می رفت گروه ایران خودرو نیز راه سایپا را در پیش بگیرد، اما این چنین نشد و کل این گروه در فاز اصلاحی فرو رفت، ولی دیگر گروه ها که از وضعیت بنیادی مناسبی برخوردار هستند با تزریق نقدینگی جدید طی چند روز گذشته از طرف صندوق های با درآمد ثابت با نوسانات مثبتی همراه شده اند.

فرهاد سلیم در ادامه افزود: صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت بیش از 80 هزار میلیارد تومان نقدینگی را در خود حبس کرده اند که اگر 10 درصد از این نقدینگی را به بازار تزریق و بازار سرمایه را با جهش همراه کنند که به نظر می رسد در نیمه دوم با توجه به تغییرات سیاسی و اقتصادی که ایجاد خواهد شد، شاهد روزهای بهتری در بورس باشیم. مدیران این صندوق ها با تزریق نقدینگی خود به بازار و چیدن پرتفوی خود تغییراتی مثبتی را در بازار ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه دولت تصمیم گرفته است ارز را تک نرخی کند، این امر باعث افزایش درآمد در برخی صنایع همچون پالایشگاهی و پتروشیمی خواهد شد، از طرفی صادرات شرکت ها نیز قوت و تولید داخل مورد حمایت قرار می گیرد. همچنین طی 6 ماه دوم سال مالی جاری با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری انتظار اتفاقات مثبت و خوبی را در روند بازار بورس ایجاد کرده که ممکن است همچون دفعات گذشته این رشد به صورت شارپی و در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق افتد که در گروه هایی که در قیمت ها ارزنده قرار دارند شدت بیشتری خواهد داشت.

سلیم گفت: امیدواریم این رشد نیمه دوم سال جاری به جای حرکتی شارپی که در کوتاه مدت ایجاد می شود و اصلاح شدید را در پی دارد، به صورت مستمر، مداوم و با شیبی ملایم صورت پذیرد و از هیجان به دور باشد که عواملی همچون از بین رفتن ابهامات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نوسانات قیمت نفت می تواند به یاری آن بشتابد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه خاطرنشان کرد: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روی کار آمدن هر یک از دو گروه دموکرات یا جمهوری خواه بر اجرا یا عدم اجرایی شدن برجام تأثیر چندانی نخواهد داشت، چرا که برجام اجماع نظر جامعه جهانی می باشد و در اجرای آن جای نگرانی وجود ندارد. بازار سرمایه نیز که منتظر روشن شدن این ابهام است بعد از اعلام نتیجه نهایی راه خود را در پیش خواهد گرفت و انتظار می رود در نیمه دوم روندی مثبت و بهتر از نیمه اول سال جاری در پیش بگیرد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کنجکاو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
چرا سهام سایپا که 200 تومان بود پس از خرید توسط خورده سهامداران به120 تومان رسید !؟ اگه حباب بود چرا گذاشتید این حباب شکل بگیره ؟ جرا وقتی حقوقیها به راحتی سهام خودرویها را روی مثبت بلوکی منفی می کنند از جمله وساپا از آنها باز خواست نمی شود ولی با حقیقی ها خوب برخورد می شود!؟ سعی کنید کاری کنید که از پویایی بازار بورس ایران به خوبی یاد کنند ونه برعکس !
در جواب کنجکاو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
ز یبایی بازار سرمایه به همین بردو باخب آن است اگر کسی دلشو نداره بهتر بره جای دیگه سر مایه گذاری کنه با احترام فراوان برای کلیه سهامداران عزیز ....... موفق باشید
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
سلام ...
بهترین جو مثبت در بورس حذف محدودیتها است که به سهامداران خرد کمک میکند و بازار را از دست گروهی خاص خارج میکند سهامداران درخواست خذف حجم مبنا و 5% رشد روزانه و دیگر محدویتها هستند تا بازار در شرایط طبیعی قرار بگیرد ....
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
اون عاملان نفوذی بانکها که هر روز بر طبل منفی بافی در مورد روند بورس و روند گروه خودرو کوبیدند قصدشان آن بود که جلوی رونق بازار را بگیرند که پول از بانکها خارج نشود که موفق شدند
امینی
ROMANIA
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
با سلام. جندین سال است هر مجمع که پا می کذاری صحبت از تولید کم رنگ شده فقط مدیریتها چه بانکها چه شرکتها از ملک دم می زنند فلانجا را ساخیم وفلانجا را خریدیم در یکی از انها گفتم همه شما خریدار شدید روزی اگر همه شما فروشنده باشیدکی که ازشماها بخرد امروز همان روز می باشد. امروز هم دم از صندوقهای ثابت با نقدینگی 80هزار میلیارد تومان وسپرده های کلان مردم در بانکها این نقدینگی صندوقها که به نوعی در بانکها قفل شده اگر فقط 30در صد سپرده گذاران برای گرفتن پولشان به اینها هجوم بیاوند به مشکل برنمی خورند
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
بانکیها رو باز کنید؟؟؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
بورس نوسانه هر کی یه جوری نوسان میگیره یکی بلند مدت یکی کوتا مدت قرار نیست تا ابد یک سهمی فقط رشد کنه بورس یکی میبازه یکی میبره تجربه میخواد و علم بلد نیستی برو و شکایت نکن