بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر : ۱۶۶۹۹۶
جمعه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۲۱
چاپ

 

چهاردهمین خط کشتیرانی خارجی پس از اجرایی شدن برجام، به صورت مستقیم وارد بندر شهید رجایی شد.

به گزارش تدبیر، تورج امیری، رئیس اداره امور کانتینر بندر شهید رجایی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران  گفت: کشتی کانتینر بر هیوندای گلوری کره جنوبی در اسکله ۵ بندر شهید رجایی پهلو گرفت. این کشتی متعلق به شرکت سی ام ای با ظرفیت حمل 4800 کانتینر یکی از ۱۰خط کشتیرانی بزرگ دنیاست.

وی با بیان اینکه این کشتی، ۹۹۵ کانتینر وارداتی را تخلیه و 1421 کانتینر را بارگیری می کند، خاطرنشان کرد: با آمدن مستقیم خطوط کشتیرانی به بندرشهید رجایی، قیمت حمل هر کانتینر بین هزار تا 1500 دلار کاهش می یابد و کالاها ۲ هفته زودتر در چرخه اقتصاد کشور جابجا می شوند. این خط کشتیرانی از این پس با ۲ سرویس هفتگی 4000 کانتینر را در بندر شهید رجایی، تخلیه و بارگیری می کند.

امیری با اشاره به اینکه این کشتی از مبدا بنادر چین به مقصد بندر سنگاپور حرکت کرده است، تصریح کرد: با راه اندازی سامانه جامع کانتینری سی. سی. اس در بندر شهید رجایی برای جلوگیری از قاچاق کالا، اطلاعات به صورت شفاف و آنلاین برای گمرک و سایر ارگان ها قابل دسترسی است.

امیری با بیان اینکه حمل کانتینر پیشرفته ترین شیوه حمل از نظر ایمنی، سرعت و سهولت جابجایی بین بنادر دنیا است، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۸۰ هزار کانتینر از بندر شهید رجایی جابجا شد که ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، بندر شهید رجایی با ۴ میلیون کانتینر ظرفیت امکان ارسال کالا را به عنوان بندر مادر به بنادر خارجی خلیج فارس دارد.

منبع : ایسنا

اضافه کردن نظر

اشتراک گذاری :
ارسال نظر