بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
در بررسی های بورس نیوز مشخص شد:

علت صف فروش "فاراک"

طی چند روز گذشته در نماد معاملاتی "فاراک" شاهد اقبال و حجم سنگین تقاضا برای خرید سهام شرکت بودیم، اما امروز صف خرید این سهم به صف فروش بیش از 60 میلیون سهمی رسید، در حالی که سهامداران حقوقی نیز در نقش فروشنده برای سهام این شرکت ظاهر شدند.
کد خبر : ۱۶۷۱۰۵
نویسنده :
یارمحمدی

طی معاملات روز جاری در نماد معاملاتی "فاراک" شاهد تشکیل صف فروش بیش از 60 میلیون سهمی بودیم، که این صف در حالی در این نماد شکل گرفت که صبح امروز و در آغاز معاملات شاهد ادامه روند صعودی و صف خرید روزهای گذشته سهام شرکت ماشین سازی اراک بودیم.

به گزارش بورس نیوز، طی چند روز گذشته در نماد معاملاتی "فاراک" شاهد اقبال و حجم سنگین تقاضا برای خرید سهام شرکت بودیم، اما امروز صف خرید این سهم به صف فروش بیش از 60 میلیون سهمی رسید، در حالی که سهامداران حقوقی نیز در نقش فروشنده برای سهام این شرکت ظاهر شدند. این روند هیجانی و فشار فروش در حالی در نماد معاملاتی "فاراک" ایجاد شد که طی هفته گذشته نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یک رسانه از افشای مسائل پشت پرده ماشین سازی اراک و سوء مدیریت در این مجموعه سخن گفته بود.

به گفته علی اکبر کریمی، شرکت ماشین سازی اراک با بحران و شرایط وخیمی روبرو می باشد و این وضعیت شرکت باعث اعتراض گسترده کارکنان "فاراک" شده است، در بازار امروز نیز عده ای علت افت قیمت روز جاری سهام ماشین سازی اراک را افشای اطلاعات از طریق این نماینده مجلس می دانند در حالی زمان انتشار این خبر هفته گذشته می باشد.

شرایط شرکت ماشین سازی اراک این روزها بسیار ابهام آلود شده و امروز نیز تبدیل صف خرید به صف فروش سنگین این ابهامات را بیش از پیش کرد. البته این روند تنها در نماد معاملاتی "فاراک" نیست بلکه در دو زیر مجموعه دیگر صندوق ذخیره فرهنگیان همچون "مرقام" و "ثفارس" نیز شاهد روندی نوسانی و مبهم هستیم.

بر این اساس و با توجه به پیگیری هایی که انجام شده، گویا سهامداری حقیقی از مجموعه ماشین سازی اراک طی روز جاری اقدام به عرضه سهام "فاراک" موجود در پرتفوی خود کرده و موجب ایجاد افشای فروش سنگین در این نماد معاملاتی شده است و آنطور که شنیده می شود بعد از گذشت ساعاتی صف فروش چیده شده از طرف این سهامدار حقیقی با دستور ناظر بازار حذف شد و اندکی روند قیمتی سهم متعادل شد.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده، سوالی که در وحله اول به ذهن متبادر می گردد این است که چرا هیچ یک زیر مجموعه های صندوق ذخیره فرهنگیان که این روزها با ابهام و روند نوسانی همراه شده اند، اقدام به ارائه شفاف سازی در این خصوص نمی کنند؟ و از طرف دیگر چرا ناظر بازار بورس چنین دستوری به سهامدار حقیقی این مجموعه داده است؟ آیا این مقام مسئول روزی که سهامدار اقدام به خرید سهام می کند در تصمیم آن اجازه دخالت دارد که برای فروش آن تصمیم گیری می کند؟ بهتر است سازمان بورس نظارت خود را بر روند معاملات سهام پر ابهامی همچون "فاراک" بیشتر کند و از این مجموعه درخواست شفاف سازی لازم داشته باشد تا سهامدارانی که صبح امروز به امید سود و ر شد قیمتی سهم در صف خرید "فاراک" اقدام به خرید سهام این شرکت کرده اند ضررهای این چنین نداشته باشند و سرمایه شان بر باد نرود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سلام
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
وقتی صف فروش جمع شد و سهم مثبت شد بنده روی مثبت 2 خرید کردم و فکر کردم سهم برگشته . امروز کلی به من ضرر زد . اگه دخالت نمیکرد صف جمع نمیشد کسی خرید نمیکرد .
ناشناس
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
اقا پسر خوب وقتی می بینی 60 میلییون صف فروش بالقوه داره برای چی تا متعادل میشه میری می خری .نمی دونی اون فروشنده هر لحظه ممکنه دوباره برگرده به احتمل خییلی زیاد روزهای اینده هم این سهم منفی خواهد شد.
علی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
سلام امروز ما فقط به ای نخاطر که صف جمع شد و فکر کردیم برگشته خریدیم . ناظر به چه حقی دخالت کرده و باعث ضرر ما شده ؟ کجا شکایت کنیم ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
پدر بیامز خود ناظر بیشتر از همه سود می برد
آشنا
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
هر چه بگندد نمکش میزنند
وای به اون وقت که بگندد نمک!!!

فردا هم مجددا شاهد صف فروش خواهیم بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
این هفته منتظر صف سنگین فروش خواهیم بود
ای کاش میشد نمیشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
بورس نیوز جان خیلی عقبی این خبر برای چند وقت پیش هست که امروز با توجه به صف فروشی توسط سهامدار عمده حقیقی و برای هشدار به فرهنگیان برای فروش بی مورد تشکیل شده بود دوباره بولد شد. شما رسانه هستید و باید با دقت بیشتری روند بازار رو دنبال کنید. با تشکر.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
متاسفانه با تغییر مدیریت شرکت هرروز در شرکت اعتصاب و درگیری است وهمین امر باعث منفی شدن ان می شود
نقی
Spain
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
سلام
وضعیت پرسنل فاراک در وضعیت خوبی است ،حقوق و تمام مسایل مالی آنها به روز است.
از وضعیت فاذر خبر ندارید، در وضعیت بسیار بدی قرار دارد،چند ماه حقوق معوق،مدیریت نالایق و نا کارآمد،باند بازی در حد اعلا، بی انگیزگی پرسنل، خفقان ،تمام گزارشات مالی داده شده به بورس نا معتبر و ساختگی است پرسنل فاذر غبطه پرسنل فاراک را می خورند.خودتان تحقیق کنید وضعیت فاذر در شرایط خیلی بحرانی قرار دارد .سپس در مورد سهامتان تصمیم مناسب اتخاذ کنید.
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
این بورس نیست که همش فرمایشیه همش اخباریه نه تحلیل جواب میده و نه کارشناسی هر سهمو بخوان مثبت میکنن بخوان منفی میکنن یک خبر فیک میفرستن بازار میشه منفی این بورس دیگه جذاب نیست