بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار پاسخ داد:

زمان بازگشایی نمادهای بانکی/ آیا بانک ها جا پای پالایشی ها می گذارند؟!

سازمان بورس هیچ مشکلی برای بازگشایی این نمادها ندارد، بلکه موضوع بر سر رعایت الزامات بانک مرکزی و مشکلاتی است که در زمینه تهیه گزارش های حسابرسی آنها وجود دارد. بطوریکه سازمان بورس آمادگی این را دارد که در اسرع وقت نمادهای مذکور را مورد بازگشایی قرار دهد.
کد خبر : ۱۶۷۵۴۰
نویسنده :
کیوان فر

بیش از یک ماه از زمان توقف نماد معاملاتی بانک ها جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه و تصویب صورت های مالی آنها می گذرد، اما اکثر نمادهای این گروه به دلیل برخی ایرادات گرفته شده از سوی بانک مرکزی و سازمان حسابرسی همچنان متوقف مانده اند تا زمان توقف این نمادها روز به روز طولانی تر شود.

به گزارش بورس نیوز، این اتفاق در حالی برای گروه بانکی افتاده که علت آن آماده نبودن صورت های مالی بانک ها به دلیل الزام بانک مرکزی برای انطباق گزارش های عملکردی این گروه با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) عنوان شده تا در سال جاری مجمع اکثر بانک ها به تنفس کشیده شود.

گرچه این الزام بانک مرکزی در حالی در آخرین روزهای قانونی ممکن برای تهیه صورت های مالی بانک ها به آنها ابلاغ شد که موجب گردید مدیران بانک های فعال در بازار سرمایه فرصت کافی جهت تهیه گزارش های مالی منطبق با استانداردهای مذکور را نداشته باشند.

نکته دیگر در رابطه با این الزام بانک مرکزی آن است که فعالان بازار نگرانند که شاید قرار است این گروه در توقف نماد به دلیل وجود بهانه های یک نهاد نظارتی و بالا دستی یعنی بانک مرکزی جا پای نمادهای پالایشی بگذارند که گاهی اوقات به دلیل دعوای این شرکت ها با پالایش و پخش فرآورده های نفتی در بازه های زمانی طولانی متوقف می شوند.

در همین ارتباط، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در رابطه با بازگشایی نمادهای بانکی جلساتی برگزار شده و پیگیری های متعددی نیز از سوی سازمان بورس صورت گرفته که در ادامه این پیگیری ها، جلساتی نیز طی این چند روز خواهیم داشت تا نسبت به توقف نمادهای معاملاتی این گروه و زمان بازگشایی آنها تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

سعید محمدعلیزاده افزود: سازمان بورس هیچ مشکلی برای بازگشایی این نمادها ندارد، بلکه موضوع بر سر رعایت الزامات بانک مرکزی و مشکلاتی است که در زمینه تهیه گزارش های حسابرسی آنها وجود دارد. بطوریکه سازمان بورس آمادگی این را دارد که در اسرع وقت نمادهای مذکور را مورد بازگشایی قرار دهد.

وی تأکید کرد: طی این مدت که اکثر نمادهای بانکی متوقف بودند، بانک سینا موفق به برگزاری مجمع عادی سالیانه خود شد و پنج شنبه هفته جاری نیز پست بانک سهامداران خود را برای برگزاری مجمع صاحبان سهام دعوت کرده است که بایستی منتظر ماند و دید آیا این مجمع بدون مشکل برگزار خواهد شد یا خیر؟

در خاتمه، این مقام مسئول در خصوص زمان بازگشایی نمادهای بانکی تصریح کرد: یکی از پیشنهادات موجود برای چگونگی بازگشایی بانکی ها این است که نمادهای مذکور را به صورت همزمان و با ارایه یک گزارش شفاف سازی باز کنیم. در این راستا جلساتی هم در سازمان بورس و هم با حضور نماینده قانونی بانک مرکزی برگزار خواهد شد تا در این رابطه تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
بانک دی که مجمع برگزار کرده چرا هنوز بسته است؟
امینی
ROMANIA
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
باز هم شاخص سازی شروع شد فارس وغدیر ودیگر هیچ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
پالایشی ها که باز بودن چه ... کردن که بانکی ها جا پای پالایشی ها بگزارن؟؟؟؟؟.
امینی
ROMANIA
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
زمانی که شاخص 61 هزار بودوخارزم 135تومان بود الان شاخص 78 هزار وخارزم 105تومان ایا وخارزم ورشکست شده ما نمی دانیم
مالک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
این دورهه این دولت به درد مردمنمی خورد باید نفت پاسارگاد را روی سرشان ریخت که قیمت نفت پاسارگاد را از قیمت 3500 تومان اورده به 900 تومان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
آخر هر روز کاری حسابها بسته میشود و گزارش روی اسناد ثبت میشود آیا فرست نشده در یک سال ناظر , بانک مرکزی و.. صورتها را ببینند که حالا مشغول بررسی هستند شفافیتشان ما را کشته
علي توملي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
تشكر از بورس نيوز محترم بدليل پيگيري و در ضمن ايا متوقف بودن نماد بانكها بسود خرجود بانك نيست كه بجاي هزاران ميليارد تقسيم سود در أواخر تيرماه الان با اين پولها دارند سوداوري بيشتر ميكنند و خوشحال از اينكه نهاد بسته است؟؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
بورس نیوز!خداوکیلی بیشتر طرف سهامداران حقوقی رامی گیری یا سهامداران خرد؟ وجدانا"راسشو بگو؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
آخر هر روز کاری حسابها بسته میشود و گزارش روی اسناد ثبت میشود آیا فرست نشده در یک سال ناظر , بانک مرکزی و.. صورتها را ببینند که حالا مشغول بررسی هستند شفافیتشان ما را کشته
جهفري
UNITED KINGDOM
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
شك نكنيد كه بانكها از خوشحالي در پوست خود نميگنجند كه از مجمع خبري نيست چون هزاران ميليارد سودي كه ميبايستند توزيع كنند الان در خود بانك است و مشغول به كار و بايد حتما تحقيق شود كه چرا بانكها سريع تَر به حسابرسي رسيدگي نميكنند و سهامداران بايد بتوانند در صورت اثبات اين موضوع كه بانك مقصر كار و عمدي مجمع را عقب مياندازد، به قوه قضاييه محترم شكايت كنند و اعلام خسارت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
وپاسار رو ببینید چقدر کشیدن پایین 105 تومن باز کردن ، 28 تومن سود رو رسوندن به 16 تومن بعد فقط 4 تومن دادن سهامدارا ، یعنی یه سال پول بخوابونی 3.8%
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
قضیه فقط فرمت صورتهای مالی نیست، دولت برنامه های مهم و جدی برای بانکها داره و با تصویب اصلاحیه میتونه اونهارو اجرا کنه، الانم پشت پرده دارن هماهنگیهای لازم رو انجام میدن تا بعد از تسویه بخشی از بدهیها و اجرایی کردن افزایش سرمایه ها، نرخ سود بانکی رو تا 12درصد کاهش بدن بعد شروع کنن به حمایت از بانکها و سهامشونو با یه شیب ملایم تا نزدیک انتخابات حسابی بالا بکشن، اینطوری بقیه بورسم به تبع بانکها رشد میکنه، وقتیم بازار روند صعودی و گل و بلبل گرفت پولا از بانکها خارج میشه و میاد سمت بورس، دلار تک نرخی، شاخص 100هزار واحدی بورس و رشد اقتصادی 5درصدی یعنی پیروزی حتمی روحانی در انتخابات
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
بانک ایران زمین از اردیبهشت 94 بسته است... چرا سازمان بورس پیگیر نیست!!!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
شفاف سازی چه صیغه ای است .مدیران همه موجودی بانک ها را خالی کرده وبرده اند .پولی برای برگزاری مجمع نیست
علی
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
آقای «مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار» نمی‌دانم فیش حقوق شما چند رقمی است ولی در فیش حقوقی من بعد از ۳۰ سال خدمت، رقمی معادل ۱/۵ میلیون تومان درج شده! و بعد از ۳۰ سال خدمت، مقداری پاداش به ما دادند که تمام آنرا در این بورس (کوفتی) نابود کردم! میدانید چرا؟ کگل خریدم ۱۲۵۰ تومان، کچاد ۱۱۰۰ تومان، کچینی ۱۰۵۰ تومان، تاپیکو ۵۵۰ تومان، شبندر ۱۲۰۰ تومان، و .... فایرا ۸۳۰ تومان! نمی‌گویم که سرمایه من چقدر شده!! و نمی‌گویم برای گرفتن سود سیدکو (۲۰ ریال) به بانک رفتم ولی خجالت کشیدم برای این مقدار سود، به کارمند زحمتکس بانک زحمت بدهم!! ولی خواهش میکنم،‌ بحق آن حقوقی که میگیری، فکری بحال سهامی امثال فایرا بکنید!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳
آیا درمورد «فایرا» خط قرمزی وجود داره که نظرم را چاپ نکردید؟! از این آقا خواهش کردیم بعنوان انجام مسئولیت، به بسته بودن این نماد در یکسال گذشته رسیدگی کند!! آیا این موضوع هم مانند کرسنت و استات اویل محرمانه است؟!