بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
مدیرعامل شرکت کارگزاری توسعه سرمایه دنیا عنوان کرد:

مهیا شدن رشد بورس در نیمه دوم سال جاری

در ماه های آبان و آذر شاهد ارائه گزارش های 6 ماهه شرکت ها در سامانه کدال بود که این گزارشات به دلیل حسابرسی شدن نسبت به صورت های مالی میاندوره ای 3 و 9 ماهه قابل اتکای بیشتری بوده و باید دید طی این مدت در عملکرد شرکت های فعال در بازار سرمایه چه تغییری رخ خواهد داد.
کد خبر : ۱۶۷۵۴۴
نویسنده :
یارمحمدی

با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان، سال مالی اغلب شرکت های کارگزاری نیز به پایان می رسد و شاهد به روز رسانی حساب ها و تسویه اعتبارهای مشتریان آنها خواهیم بود، این امر باعث افزایش حجم معاملات و افزایش عرضه در بازار خواهد شد، اما این روند در کوتاه مدت اتفاق می افتد و شاید به این دلیل اصلاح کوتاه مدتی را در بازار سرمایه شاهد باشیم.

مدیر عامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در ماه های آبان و آذر شاهد ارائه گزارش های 6 ماهه شرکت ها در سامانه کدال بود که این گزارشات به دلیل حسابرسی شدن نسبت به صورت های مالی میاندوره ای 3 و 9 ماهه قابل اتکای بیشتری بوده و باید دید طی این مدت در عملکرد شرکت های فعال در بازار سرمایه چه تغییری رخ خواهد داد.

حسنعلی بشارت احسانی در ادامه افزود: به نظر می رسد با توجه به گذر زمان از اجرا شدن برجام به تدریج شاهد رفع تحریم ها و آشکار شدن آثار آنها در صورت های مالی شرکت ها خواهیم بود، به این ترتیب در نیمه دوم سال جاری پیش بینی شود، بازاری امیدوار کننده تر را شاهد باشیم، البته مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز می تواند از لحاظ روانی بر روند شاخص ها در بورس اثر خواهد داشت.

وی تأکید کرد: از طرفی نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری کشور و اقداماتی که تیم اقتصادی دولت انجام خواهند داد، نیز از اواخر سال جاری و اوایل سال 96 از لحاظ روانی باعث ایجاد نوساناتی مثبت در بورس خواهد شد. البته باید دید نامزدهای انتخاباتی چه کسانی خواهند بود و دولت فعلی چه اقداماتی برای ادامه راه در نظر دارد و از این فرصت چه استفاده هایی را ببرد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در خاتمه با اشاره به خبرهایی که در زمینه کاهش مجدد نرخ بهره بانک هدر پاییز سال جاری شنیده می شود، گفت: با توجه به اینکه در تیر ماه کاهش نرخ سود و تسهیلات بانک ها آنطور که انتظار می رفت بر بورس اثر قابل توجهی نداشت، اما اگر دولت بار دیگر به کاهش نرخ سود سپرده بانک ها اقدام کند. با توجه به اینکه طی سال جاری جمعاً نرخ سود بانک ها به میزان زیادی کاهش می یابد، انتظار می رود در نیمه دوم سال جاری در کنار دیگر پارامترهای مثبت اقتصادی و سیاسی این امر نیز در بهبود روند بورس کمک کننده باشد و اثر مثبت بیشتری را داشته باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
با سلام. محیا صحیح نیست . مهیا صحیح آن است.
امینی
ESTONIA
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
وعده سرخرمن کارشناسان تمامی ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
اگر می خواهید بورس محیا شود رییس جمهور محیا را انتخاب کنید.
رضا
ROMANIA
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
بورس نیوزعزیزکارشناسات هم ازنظرتناقض وبعضاتعارض درپیش بینیهاشون سرامدندهمین چندروزپیش روزهای نزدیک اتی راشروع روندمثبتی اعلام کردنداماشرایط دوباره درنیمه دوم مردادوروزهای اولی شهریورماه بدترشدخصوصا که شاخص نیزاین روزهاکمی مثبت می شوداماپرتفوی ماهرروزه منفی حتی درهمین هفته گذشته یک روزکه شاخص چندصدم درصدمثبت بودارزش پرتفوی ما1درصدکم شدوتقریبا100درصدسهام گروههای مختلف منفی بودالبته دولتمردان معظم بایدببینندوواقعا بایدببینندروزی که درمردادماه 92سکان اداره کشوررادست گرفتندقیمت سهام چگونه بودوبعدازچندماه رشداولیه درپاییز92وبعدچه شدبرای مثال قیمت سهم فملی 360تومن درمرداد92بودکه تعدیل شده اش باسودوافزایش سرمایه می شودبرمبنای فعلی 270وبعدبه 495دردی 92رسیدبرمبنای فعلی 380واکنون بعدازسه سال باید60درصدرشدکندتابه اغازکاردولت برسدو140درصدتابه اوج خودکگل نیزنسبت به شروع کاردولت باید65ونسبت به اوجش دراذر92باید145درصدرشدکندپارسان 35درصدرشدتازه می شه قیمت مرداد92و95درصدرشدمی شه دی92شبندر90درصدرشدمی شه اولین قیمتی که دردولت جدیدبعدازبازشدن درشهریور92خوردو220درصدرشدمی شه اوجش دراخرمهر92بجزسهام خودرویی وسهمهای کوچک تکلیف بقیه نیزازقبیل پترویی ساختمانی بانکی پالایشی فلزی معدنی وغذایی همینه
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
مهیا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
فعلا که ما در ضرر 50درصدی در گروه سایپا یعنی خود سایپا ی 200 تومن رنا330 تومن و وساپا 297 تومن و پارس خودرو 227تومنی که همگی 50 دررصد رفتن تو ضرر هستیم. همش وعده دروغ از طرف مدیران گروه که سود خواهد داد ولی اصل دارایمون از بین رفته.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
كمتر از 9 ماه تا انتخابات مانده است .ممكن است يكي دو ماه قبل از انتخابات به بورس رونق دهند.اگر اين اتفاق بيافتد وشرايط اقتصادي كشور مانند الان باشد فرصت خروج از بورس است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
در بورس ایران اتفاقات عجیب و غریبی رخ می دهد. مثلا فاراک تعدیل مثبت داده نماد با باز شدن منفی میشه و بعد شپیترو میگه خبری از تعدیل نیست صف خرید میشه و الاآخر من شش سال در بورس هستمومیبینم گاهی شرکت تعدیل منفی داده ولی با باز شدن نماد صف خرید تشکیلمیشه .اصلا علم اینجا جواب نمیده.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
سوال اینجاست مگر چه اتفاقی در این کشور افتاد که از سه سال پیش تا به امروز بعضیرسهمها حتی به یک هشتم نزول کرد آیا جنگی چیزی شده یا کارخانجات ایران دچار آتش سوزی شده بلخره چی شده جواب این همه خسارت دیده که از سه سال پیش سرمایه هایشان تقریبا نابود شده را چه کسی هست پاسخگو باشد به بهانه جلو گیری از تورم زندگی مردم را آتش نزنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
خرداد هم گفتن بازار خوب می شه دیدیم وضع رو ،بعدش گفتن تیر خوب می شه اونم دیدیم الان می گن نیمه دوم سال ، وقتی تحلیل ها بدون پایه و اساس باشه پیش بیی هاتون همین می شه