بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
مدیر مالی شرکت پالایش نفت شیراز عنوان کرد:

آثار مثبت ابلاغیه جدید وزارت نفت بر پالایشگاه ها

این مصوبه به طور کلی برای پالایشگاه ها اثر مثبتی خواهد داشت چرا که در این مصوبه به چند نکته مهمی که مورد درخواست این شرکت ها قرار گرفته بود، تصمیم گیری انجام شده دقیقاً همان است که این مجموعه ها از وزارت نفت تقاضا داشتند.
کد خبر : ۱۶۷۸۶۱
نویسنده :
یارمحمدی

محاسبه قیمت هر بشکه نفت خام، میعات گاز تحویلی به پالایشگاه های کشور قیمت 5 فرآورده اصلی و سوخت هوایی برای ابتدا تا پایان سال 95 از سوی وزارت نفت به معاون برنامه ریزی این وزارت خانه ابلاغ شد که برخی از کارشناسان و اهالی بازار سرمایه این مصوبه را راه نجاتی برای پالایشگاه ها می دانند.

در همین ارتباط مدیر مالی شرکت پالایش نفت شیراز ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این مصوبه به طور کلی برای پالایشگاه ها اثر مثبتی خواهد داشت چرا که در این مصوبه به چند نکته مهمی که مورد درخواست این شرکت ها قرار گرفته بود، تصمیم گیری انجام شده دقیقاً همان است که این مجموعه ها از وزارت نفت تقاضا داشتند.

ناصر تنگستانی در ادامه افزود: طبق قانون الحاق برخی مواد به قانون بخش از مقررات مالی و دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، نفت خام تحویلی باید بر اساس نفت خام صادراتی ایران محاسبه شود تا قیمت گذاری برای پالایشگاه ها شفاف شود.

وی تأکید کرد: از طرفی سوخت هوایی در هر تن یک دلار با نفت سفید تفاوت قیمت داشت و طبق این مصوه این اختلاف به 8 دلار افزایش یافته است.

این مقام مسئول گفت: این دو موضوع از جمله مهمترین درخواست ها شرکت های پالایشگاهی بوده که دولت در آن تجدید نظر کرده و طبق این مصوبه تغییرات مورد نظر اعمال گشته است.

تنگستانی با اشاره به محدود کردن مهلت اعلام قیمت ها در این ابلاغیه مهم، گفت: برای اعلام قیمت فرآورده ها قرار بر این شده تا مهلت 45 روزه ای در نظر گرفته شود تا وضعیت حساب و کتاب پالایشگاه ها و وزرات نفت روشن و شفاف گردد، هرچند که طبق قانونی که در سال گذشته وجود داشت، بازه زمانی مذکور 30 روز بود، اما به درستی رعایت نمی شد و به دلیل اعتراضاتی که صورت می گرفت همواره اعلام قیمت ها بیشتر از این زمان به طول می انجامید. حال امید است با محدود کردن زمان اعلام نرخ ها در این ابلاغیه ابهامات گروه از این منظر نیز کاهش یابد.

این کارشناس صنعت پالایشی در خاتمه خاطرنشان کرد: هر چند که ابلاغیه مذکور نکات منفی هم در بر دارد، اما برآیند کلی با توجه به بالا بودن نقاط قوت آن مثبت ارزیابی می گردد. اما اثر گذاری آن بر فعالیت مالی پالایشگاه ها مهم می باشد که بعد از اعلام نرخ های سال 95 به این مجموعه ها باید دید محاسبات بر مبنای این دستورالعمل چه تأثیری در واقعیت بر سودآوری صنعت خواهد داشت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
توی مملکت دزدی و غارت بیداد میکنه از گمرک کرمانشاه گرفته تا شهرداری تهران و ... اونوقت ملت برا رئیس جمهور پیام میدن که به دادشون برسه . ناظر بورس دولته نه هیچکس دیگه. فقط خدا میتونه بدادمون برسه.
امینی
ESTONIA
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
تحلیل یا ارزش زاتی شرکتها از طرف سهامداران چه حقیقی چه حقوقی دیگر بی معنی شده فقط دنبال صف شدن می گردند مثال سخوز ارزش جای گزینی 1000 میلیارد ارزش بازاری135 میلیارد وبهمن 110000متر وسط شهر تهران زمین دارد ولی با خودرویها بالا پایین می شود سفارس که اکثر سیمانیها رادر تملک دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
سلام - مديران بنز براي نهايي كردن قرارداد امروز به تهران مي آيند - لطفا اطلاع رساني كنيد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
سلام-آقایان این دولت ایران شرکت هارادستوری کرده ویک سستم متمرکزکمونیستی برای سرپانگه داشتن خوددست به جیب مردم میبرد.ایجادنموده است.
تازمانیکه این وزیراقتصادسرکاراست سهامداران بایدمتضررشوند.
ماکه بیچاره شدیم ولی خدابه دادهمه برسد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کارگزاران بورس اعتباریها را غافلگیر کردند . کارگزاران در مرداد ماه سهام خود در شرکتهای مختلف را در فرصتهای سبز عرضه کردند. و بلافاصله در پایان مردا به اعتباریها اعلام کردن تا پایان شهریور که سال مالی آنهاست اعتبار خود را تسویه کنند در حالیکه اینها اگر صداقت داشتند در مرداد ماه به مشتریانشان اعلام میکردن!! الان فشار فروش بواسطه تسویه اعتباریها بالاست و خرید کارگزاریها در حال آرامش در منفی کامل
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
تیم اقتصادی دولت شانس آقای روحانی رو برا انتخابات بعدی خوب ضربه فنی کردن....خسته نباشی آقای نوبخت..ولی خوشحالم دیگه حداقل نوبخت و طیب نیارو نمیبینم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
اگر راست می گویند دو تا پالایشی برای تعدیل مثبت ببندند . اون روزی که پارسان با عرضه های کمر شکن در شبریز 500 تومانی و شبندر 540 تومانی کمر گروه پالایشی را شکست این آقایان کجا بودند ؟
رضا
ROMANIA
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
تو کل دنیا بورس یکی از سازمان هایی است که فساد دران بی داد میکنه حتی درکشورهایی که شفافیت و دمکراسی در ان حکمفرماست و به معنای واقعی پاک دست هستنداین کشورهااز لحاظ پاک دستی رتبه بندی شدند و ایران در رتبه 125 از 137 کشوره جهان رو داره حالا شما حساب کن با این حجم از فساد در نظام ادارای کشور واقعا توقع داشتن یک بازار سرمایه حداقل ناپاک هم باید ارزو باشد خودتان پیدا کنید پرتغال فروش را .... بورس نیوز جان منتشر کن برادر تا نادانسته وارد این میدان نشوند
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
تیم اقتصادی دولت برای دولت یازدهم یار خوبی نبودند آقای وزیر اقتصاد وآقای نوبخت خوب عمل نکردید بدانید شما از مردم عادی نمره منفی گرفتید وانشالله در دولت بعدی جای ندارید ما خوشحال بودیم از اینکه دولت قبلی رفته وفساد جمع آوری شد ولی شما در اقتصاد فساد کردید این وضع سهامدارخرد راببینید متوجه خواهید شد
بانوی ایرانی
-
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
اثر مثبت ابلاغیه وزارت نفت بر پالایشگاهی ها !!!! بورس نیوز لطفا از انتشار خبر خوب خوداری کنید .چون بعد از خبر خوب قرارداد سایپا با سیترو ئن سایپا کلا منفی شد .بعد این خبر خوب هم کل پالایشی قرمز شد گویا این بورس از جنس (دیوی) است کلا برعکس عمل می کند .تعدیل منفی صف خرید تعدیل مثبت صف فروش ,
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
از منفی بودن پالایشیها کاملا مشخصه چه اثری داره

مردم را اینگونه فریب میدهند

بله مثلا زیان 70 تومانی قراره بشه زیان 50 تومانی

تبلیغ میکنند اثر مثبت

دم این تدبیر و امید گرم