بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر : ۱۶۷۸۷۹

در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، بازار فرابورس ایران دادوستد بیش از 287 میلیون ورقه بهادار را تجربه کرد که نسبت به روز گذشته با افزایش همراه بود.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز چهارشنبه دهم شهریورماه بیش از 287 میلیون ورقه در حدود 30 هزار دفعه معاملاتی در بازارها مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن نزدیک به 928 میلیارد ریال بود.

در بازار سهام فرابورس ایران برای دومین روز متوالی نماد معاملاتی شرکت صنایع کاغذ پارس بالاترین حجم معامله را با دادوستد 12.7 میلیون سهم شاهد بود، اگرچه بیشترین ارزش معامله در اختیار نماد شرکت دامداری تلیسه نمونه با نقل و انتقال 7 میلیون سهم به ارزش 76 میلیارد ریال قرار گرفت.

در بازار سهام بالغ بر 234 میلیون سهم به ارزش 626.8 میلیارد ریال خرید و فروش شد که نمادهای "ذوب"، "دماوند" و نیز "وهور" به‌عنوان پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی این بازار شناخته شدند. همچنین نمادهای "کشرق" و "تلیسه: نیز در صدر نمادهایی که بالاترین افزایش قیمت را در روز جاری تجربه کردند، ایستادند.

از طرفی بازار اوراق با درآمد ثابت، معامله بیش از 123 میلیارد ریال انواع اوراق را شاهد بود که به ترتیب نمادهای "اخزا5"، "صایتل" و "اخزا6" بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این بازار تجربه کردند.

در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر با معامله بیش از 537 هزار ورقه بهادار به ارزش 6 میلیارد ریال صدرنشین ETFها شد.

اوراق تسهیلات مسکن نیز امروز در برخی تسه‌ها با کاهش و در بعضی دیگر با افزایش قیمت روبه‌و شد که به این ترتیب هر ورقه تسه بنا به تاریخ انتشار در بازه قیمتی 870 هزار ریال تا 90 هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است، نماد معاملاتي اوراق مشاركت شركت هلدينگ توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه (ومدكو11)، به منظور پرداخت سود علي‌الحساب ماهانه اوراق در تاريخ چهاردهم شهریورماه، در پايان معاملات امروز متوقف و نماد معاملاتي اوراق اجاره شركت هواپيمايي ماهان (ماهان991) پس از پرداخت اجاره بهاي سه ماهه اوراق، بازگشایی شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر